A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

MátészalkaLeaks

Nyírbátorban már lazítanak hétfőtől a maszkviselés szabályain.

2021. február 04. - Mátészalkaleaks

Lazításra lát okot Nyírbátor városának polgármestere a város közterületein való  maszkviselés terén, így a következőket fogalmazta meg Facebook oldalán:

"Az eltelt pár hónapot figyelembe véve szükségesnek találtuk a maszk viselés szabályozásával kapcsolatos döntés átgondolását. 2021. február 8. napjától csak a város lakossága által leginkább látogatott részekre, így a közintézmények és nagyobb kereskedelmi egységek környezetére és parkolóira lesz érvényes a maszk viselésének kötelezettsége."- írja Máté Antal.

Mátészalka városában még nincs hír hasonló intézkedésről, hiszen  2020. november 14. (szombat) 0.00 órától a maszkviselés általánosan  kötelező a közterületeken és az önkormányzati területeken, kivételt képeznek  a közparkok, zöldterületeken, egyéni sporttevékenység szabadban való eltöltése.
Levélben forultunk Mátészalka város polgármesteréhez azzal kapcsolatban, hogy egy esetleges lazítás, "napirenden" van-e.
Amennyiben választ kapunk, azt soron kívül közöljük.
1585156032-y7dctufb4_md.jpg

 

Újabb utak kisebb szakaszai esnek át burkolatfelújításon megyénkben.

Az Európai Unió közbeszerzési értesítője szerint megyénkben az alábbi utak kisebb szakaszai esnek át burkolatfelújításon.

  • 36 sz. Polgár - Nyíregyháza II. rendű főút 26+217-27+217 kmsz. közötti szakasz
  • 37sz. Nyíregyháza - Beregsurány I. rendű főút 25+414-26+415 kmsz. közötti szakasz
  • 38 sz. Rohod -Mátészalka - Csengersima II. rendű főút 47+000-48+490 kmsz. közötti szakasz
  • 3822 j. Nyíregyháza - Kótaj összekötő út 9+113-11+373 kmsz. közötti szakasz
  • 4111 j. Kisvárda - Mezőladány összekötő út 8+465-8+965 kmsz. közötti szakasz
  • 4143 j. Csengersima - Tiszabecs összekötő út 4+015-4+366 kmsz. közötti szakasz
  • 41135 j. Zajta bekötő út 0+000-0+756 kmsz. közötti szakasz
  • 3827 j. Nyírbogdány - Dombrád összekötő út 23+964-25+370 kmsz. közötti szakasz
  • Kemecse - Nyírtura összekötő út 4+700-6+775 kmsz. közötti szakasz
  • 3826 j. Tiszatelek - Kék összekötő út 8+743-10+545 kmsz. közötti szakasz

1534518908-ga1sdfc1i_md.jpg

Már a mérnökségi telepet tervezik az M49-es gyorsforgalmi úthoz.

A Közbeszerzési Értesítő szerint már a mérnökségi telepet tervezik az M49-es gyorsforgalmi út  M3 autópálya – Ököritófülpös közötti szakaszára.

A beruházás becsült helyigénye: 5,0 ha, az iroda és szociális, valamint műhely és garázs épületek nettó alapterülete: 4250 m2 lesz.

12 db készenléti helyiség  és egy darab 4 fő befogadására alkalmas apartman kerül tervezésre, ezen felül vezetői iroda, rekreációs szoba, továbbá 100 fő befogadását biztosító eligazító helyiség tervezése történik meg, gépkocsi tárolási helyek, műhely épület, gépjármű mosó, raktározási és technológiai helyiségek, és egyéb, a Magyar Közút Nzrt., a Magyar Közút Nzrt. Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Igazgatóság által kért műszaki létesítmények (üzemeltetői igények) megtervezése is szerepel a tervezési feladatok között, de a tervezőnek gondolnia kell az  Országos Rendőr-főkapitányság igényei szerint kialakított rendőrségi épület biztosítására is.

A  közbeszerzést a RODEN Mérnöki Iroda Korlátolt Felelősségű Társaság nyerte, amely 105000000  Ft-ért vállalta el a tervezési munkák elvégzését.

 

unnamed_1.jpg

                                                Kiemelt kép: www.epulettar.hu (illusztráció)

Videó készült a Mátészalka-Debrecen vasútvonalról.

A közelmúltban Youtube videó jelent meg, amely a Mátészalka-Debrecen vasútvonal jelenlegi állapotával foglalkozik. A videó készítője Kuhár Bence, ezt írja magáról a Facebook bemutatkozójában, ( részlet):

„A MÁV hivatalos támogatóm akik érdekes helyekre engednek be a kulisszák mögé!”

A videó az alábbi címet kapta:  a vasútvonal, amit 2018-ban lefutott egy csiga. Tényleg olyan rossz?

Mivel a fiatalember hivatalos támogatója a MÁV, így az objektivitásban okkal kételkedhet a néző/olvasó, de mivel mi előre nem ítélkezünk senki felett, így megnéztük Bence videóját.

Kicsit furának tartjuk, hogy miért pont a kisebb felújítások  és a Fecske vasúti kocsik érkezése után készítette (vélhetően) a videót  a Vasúttársaság.

Nézzünk a kulisszák mögé, kicsit elemezgessük a videót, bár tartalmilag nincs sok elemezgetni valónk.

A  kezdés életszerű, hiszen a Fecske kocsikkal kiállított „Csörgő” még Debrecen állomást sem tudja elhagyni, így Uzsgyi indul útnak Mátészalka felé. A videóban szereplő fiatalember többször mondja, hogy ennek sem nézett utána, ezt sem tudja, azt  sem tudja. Így nem érdemes videót készíteni.

Elhangzik az is, hogy alapvetően jó volt  a csiga vs. vonat videó, de neki csak azért nem volt szimpatikus, mert ezt az ország sok helyén meg lehetne csinálni, ha kimennek a leglassúbb szakaszra, ott is kivitelezhető hasonló akció. Azt is mondja, hogy a videó után megjelent cikkek úgy tálalják a Mátészalka –Debrecen vasútvonal ügyét, mintha az teljes vonalhosszon  tényleg csigalassú lenne…

Nézzük a tényeket:

2018.10.01.

A MÁV hivatalos kimutatása alapján a pályaállapot, pár hónappal a csiga vs. vonat akció után:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/2018/10/01/mar_48_helyen_van_sebessegkorlatozas_a_78_kilometeres_mateszalka-debrecen_vasutvonalon

A 2019.10.09 és a  2020.11.26-i pályaállapotokról a lentiekben találnak részletes információkat.

https://mateszalkaleaks.blog.hu/2020/12/05/21600_meteren_nott_a_megengedett_palyasebesseg_mateszalka_es_debrecen_kozott

 

Összegzés és vélemény:

A csiga vs. vonat akció óta került be a köztudatba a Mátészalka-Debrecen vasútvonal ügye. A videó célja a figyelem felkeltése volt, és a MátészalkaLeaks csoport  mindig is hangsúlyozta, hogy a videó  Nyíradony és Nyírmihálydi szakaszon készült, ahol 20 km/órás lassújel van érvényben.

Csoportunk, folyamatos közérdekű adatigénylésekkel, hitelesen tájékoztatja az utazóközönséget a pályaállapotokról, felújításokról, üzemzavarokról. Csoportunk több nyilvános akcióval hívta fel a vasútvonal lassúságára, a vasúti kocsik kétes tisztaságára, a mi kitartó nyomásgyakorlásunk következtében kerültek pld. kézfertőtlenítő - adagolók a 110-es vasútvonal vasúti kocsijaiba.

https://mfor.hu/cikkek/makro/fejlodik-a-mav-vegre-telen-is-lehet-kezet-mosni-a-vonaton.html

https://www.youtube.com/watch?v=7dIp0K-KdRQ

https://hvg.hu/itthon/20200223_Megelegeltek_a_hosszu_utazast_tulelocsomagot_osztottak_a_MateszalkaDebrecen_vonatjaraton

https://rtl.hu/rtlklub/hirek/utasok-takaritottak-ki-a-vonatot

 

Álláspontunk szerint a készült videó akkor lett volna időszerű, amikor a csiga vs. vonat akciónk megtörtént, hiszen akkor merően más állapotokról tudott volna beszámolni a vlogger. Így a jelenleg látható anyag mivel csak egy részét mutatja be a vasútvonalnak, és a szerző több, fontos kérdésre nem tudja a nézők számára megadni a választ nem igazán jó információforrás.

Annak érdekében, hogy hitelesebben tudjon tájékoztatni Kuhár Bence, a járvány utáni időszakban meghívjuk a következő vasútvonalak közös bejárására.  Apafa – Nyírbátor, Nyírbátor-Nyíregyháza, Mátészalka- Fehérgyarmat-Zajta.

Minden költséget mi állunk és egy jellegzetes szatmári vendéglátást biztosítunk.

 

astgerz.png

 

 

A fiatalembernek az alábbiakban lehet véleményt eljuttatni:

Indulhat a tűzoltóság épületének a korszerűsítése.

Egy évvel ezelőtt adtunk arról hírt, hogy korszerűsítik a Hivatásos Tűzoltóság mátészalkai egységének épületét. A közbeszerzési eljárás lezárult, és a kivetelezési szerződés november végén megötésre került a SÓSTÓTERV Építési és Oktatási Korlátolt Felelősségű Társasággal, amely 115 millió forint értékben végezhet felújítási munkálatokat.

4700 Mátészalka, Alkotmány utca 1. épület az alábbiak szerint újul meg:

 

Az épületenergetikai beruházás a külső határoló fal- és födémszerkezetek utólagos hőszigetelését, fűtési és hűtési rendszerek korszerűsítését, valamint egy villamos energiát termelő napelem rendszer telepítését tartalmazza

Hőszigetelésre kerülnek  az épület(ek) homlokzati falai, a lábazatok és a lapostetők. A lapostetők hőszigetelése kapcsán mindenütt felújítják a lapostetőkön található csapadékvíz elleni szigetelést. Cserélik a mai energetikai követelményeknek nem megfelelő homlokzati nyílászárókat.

 

Kialakítják az  egyes épületek esetében a fűtési rendszer szabályozását is. Továbbá telepítenek napelemes rendszert is.

 

Az épületenergetikai felújítási/korszerűsítési kivitelezési tevékenység főbb  mennyiségei:

 

Homlokzati nyílászárók cseréje kapcsolódó munkáival

Homlokzati nyílászárók cseréje 358,5 m2

Tető utólagos hőszigetelése kapcsolódó munkáival

Tető hő-és vízszigetelése 849,6 m2

Homlokzat utólagos hőszigetelése kapcsolódó munkáival

Homlokzati EPS és lábazati XPS hőszigetelési rendszer kialakítása az OTSZ szerinti tűzgátló sávokkal 1224,18 m2

Épületgépészeti fűtésrendszer korszerűsítése kapcsolódó munkáival

Termoszelep csere 48 db

Megújuló energiafelhasználás kialakítása kapcsolódó munkáival

Napelemes energiarendszer kialakítása Teljesítmény: 14,58kWp (54db 270Wp napelem)

 

291025_109140549202323_173585974_o_1.jpg

 

Jelentős talaj és talajvíz szennyezés Mátészalkán.

A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Környezet- és Természetvédelmi Főosztályától  a napokban több olyan  mátészalkai lakos is levelet kapott, akiknek a  az egykori MOM területéhez közel van ingatlanjuk.

Ugyanis  a közelmúltban lezárult egy környezetszennyezéssel kapcsolatos vizsgálat,  amelynek eredményeképpen kiderült, hogy a MOM volt telephelyén és környezetében halogénezett alifás szénhidrogén szennyeződés található, aminek a forrása nem ismert, de  szennyező anyagok összetételéből nyilvánvalónak tűnik, hogy a szennyezés az egykori gyárhoz köthető.

A szennyezés 33  ipari és 63 lakossági ingatlant érint, a talajvíz csaknem 22, a talaj 17 hektáron szennyeződhetett el, és a nagyüzem területén földbe ásott hulladékból szivárgó anyagok elérték a lakóövezet több ingatlanát is. - írja a megyei kormányhivatal illetékes osztálya.

A kármentesítés súlyos milliárdokba  fog kerülni,  amely meghaladja Mátészalka Város Önkormányzatának  lehetőségeit, így  ráirányították  Magyarország Kormányának a figyelmét  a mátészalkai problémára.

A kormány meghallgatta az önkormányzat kérését, és anyagi támogatást adott az Agrárminisztériumnak arra, hogy innovatív kutatás-fejlesztés keretében szakcég tervezze meg a helyszín adottságaihoz és a szennyeződéshez mérten azt a leghatékonyabb kármentesítési technológiát, ami alkalmas lesz a mátészalkai vízbázis megvédésére is

-  Dr. Hanusi Péter tájékoztató videója ide kattintva nézhető meg.

 

talajviz_mintavetel.jpg

Talajvíz mintavétel. Képünk illusztráció.  Forrása: http://www.waterplan.hu/

 

 

 

 

Bruttó átlagkereset: megyénk továbbra is sereghajtó.

A Központi Statisztikai Hivatal nyilvánosságra hozta, hogy Magyarország megyéiben hogyan alakultak a  teljes munkaidőben foglalkoztatottak  bruttó átlagkeresetei 2020. I-III. negyedévében.

A statisztika szerint Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 272 254 Ft-volt a bruttó átlagkereset, amely alapján megyénk továbbra is sereghajtó.

A szomszédos Hajdú-Bihar megye továbbra is nagyságrendekkel jobb helyzetben van, hiszen ott  323 987 Ft a bruttó átlagkereset, míg a legjobb helyzetben a Budapesten dolgozók vannak, ott a  491 246 a bruttó átlagkereset.

 

a1_1.png

 

 

 

 

 

21600 méteren nőtt a megengedett pályasebesség Mátészalka és Debrecen között.

A MÁV 2020. augusztus 24  és  október 11. között karbantartásokat és  felújításokat eszközölt saját költségei terhére a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon. A felújítások és annak eredményeképpen, hogy Tisztavíz vasúti megállóhelyet a kritikusan alacsony utasforgalom miatt megszüntetik, mintegy 5 perccel csökken a menetidő.

A MátészalkaLeaks által kinyert adatokból kiderült, hogy az elmúlt  14 hónapban hatékonyan dolgoztak a Vasúttársaság munkatársai, hiszen a  Apafa-Nyírbátor szakaszon a karbantartások és felújítások eredményeképpen   17800 méteren  50 km/óráról 60 km/órára változott  a megengedett legnagyobb pályasebesség, míg 3200 méteren 40 km/ óra helyett 60 km/óra sebességgel haladhatnak maximálisan   a vonatok.

Nyírbátor és Mátészalka közötti pályaszakaszon is történtek előrelépések, hiszen 700 méteren sikerült a hatvanas tempó helyett helyreállítani az eredeti pályasebességet, azaz a 80 km/órát.

A MátészalkaLeaks csoport vasúti szakértője szerint, a további menetidő csökkenés jelenleg még azért nem releváns, mert a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon közlekedő mozdonyok korosak, rossz a menetdinamikájuk, és mivel az 50-es és 60-as sebességgel járható szakaszok egymást váltják, ezért a mozdonyoknak folyamatosan gyorsítaniuk, majd lassítaniuk kell, ezért  sok idő elvész. A megoldás az lenne, ha a következő években a MÁV a jelenleg 40, illetve 50 km/órás sebességgel járható szakaszokat is formába hozná, és így szignifikánsan csökkenhetne a menetidő.

 

apafa_nyb_elotte.png

Apafa-Nyírbátor vasúti szakasz, 14 hónappal ezelőtt.

 

apafa_nyb_utana.png

Apafa-Nyírbátor vasúti szakasz, napjainkban

 

nybitor_szalka_elotte.png

Nyírbátor- Mátészalka vasúti szakasz, 14 hónappal ezelőtt.

 

nybitor_szalka_utana.png

Nyírbátor-Mátészalka vasúti szakasz napjainkban.

Fejlesztik a belterületi csapadékvízrendszert.

A  közbeszerzési értesítő szerint eredményesen zárult  mátészalkai belterületi csapadékvízrendszer fejlesztése II. ütem kivitelezésére kiírt közbeszerzés, amelyet a OPTEAM-ÉPÍTŐ Korlátolt Felelősségű Társaság nyert el.

A beruházás célja a város  belterületi, elválasztott rendszerű csapadékvíz¬elvezetési, gazdálkodási rendszerének fejlesztése, a  környezetbiztonságának növelése, környezeti állapotának javítása, a további káresemények megelőzése. További cél a belterületre hullott csapadékvizek kártétel nélküli elvezetése.

A következő helyszíneken történik fejlesztés:

 

  1. Nyár utca (Tavasz u. – Kertész u. közt)

 

(Új csapadékvíz hálózat építése)


A Tavasz utcától a Kertész utca felé haladva a jobb oldali padkában 75/200-as folyóka létesül, amely becsatlakozik a Kertész utca meglévő nyílt csapadékárkába.

 

  1. Északi körút (Tavasz u. – Kertész u. közt)

 

 (Új csapadékvíz hálózat építése)


A Tavasz utcától a Kertész utca felé haladva a jobb oldali padkában 75/200-as folyóka létesül, amely becsatlakozik az Északi körút meglévő nyílt csapadékárkába.

 

  1. Tavasz u. (Északi körút. – Erkel Ferenc u. közt)

 

(Új csapadékvíz hálózat építése)


Az Északi körúttól az Erkel Ferenc út felé haladva a bal oldali padkában 75/200-as folyóka létesül, amely becsatlakozik a Tavasz utca meglévő nyílt csapadékárkába.

 

  1. Lehel u.

 

(Új csapadékvíz hálózat építése)


Az Lehet utcán a Kölcsey utca felé haladva a bal oldali padkában 50/200-as folyóka, alatta DN300 KD-EXTRA zárt vezeték létesül, amely becsatlakozik az Kölcsey utca meglévő csapadékaknájába.

 

  1. Kalmár u. (Katona József u.– Kalmár sor közt)

 

(Új csapadékvíz hálózat építése)


A Katona József utcától a Kalmár sor felé haladva a jobb oldali padkában 75/200-as folyóka létesül, amely becsatlakozik a Kalmár utca meglévő nyílt csapadékárkába.

 

  1. Fekesszegi u.

 

(Meglévő csapadékvíz hálózat fejlesztése)


A Fekesszegi utca teljes belterületi szakaszán, az út mindkét oldalán a meglévő földmedrű árkok burkolása, valamint a meglévő burkolt árkok burkolat cseréje történik. Ez a csapadékcsatorna fogadja a környező utcák csapadékvizét, és a belterületen keletkezett csapadékvizet a homok, és olajfogón keresztül a Váradi csatornába vezeti.
A Váradi csatornán a vízelvezetés biztosításához növényzet irtásra, és gyökérzónás iszapolásra van szükség a Kraszna folyóig.

 

  1. Táncsics Mihály u.

 

Meglévő csapadékvíz hálózat fejlesztése)


A Táncsics Mihály utcán a Fekesszegi út felé haladva az út bal oldalán, a meglévő 40x40 –es lapburkolat cseréje történik TB 30/50/40-es mederburkoló elemre.

 

  1. Dobó István u.

 

(Meglévő csapadékvíz hálózat fejlesztése)


A Dobó István utca mindkét oldalán. a meglévő földmedrű árkok burkolása történik TB 30/50/40-es mederburkoló elemmel.

 

9.Szamos u.

 

(Meglévő csapadékvíz hálózat fejlesztése)


A Szamos utca mindkét oldalán. a meglévő földmedrű árkok burkolása történik TB 30/50/40-es mederburkoló elemmel.

 

  1. Hajdú u. (Csokonai u.– Zrínyi köz közt)

 

(Új csapadékvíz hálózat építése)


A Hajdú utca mindkét oldali padkájában 50/200-as folyókák létesülnek, amely becsatlakoznak a Hajdú utcán meglévő zárt csapadékcsatornába.

 

  1. Iskola köz.

 

 (Új csapadékvíz hálózat építése)


Az Iskola közben a Rákóczi Ferenc utca felé haladva az út bal oldali padkájában 50/200-as folyóka létesül, amely becsatlakozik az Iskola közben meglévő zárt csapadékcsatornába.

 

  1. Dózsa György u.

 

 (Új csapadékvíz hálózat építése)


A Dózsa György út mindkét oldali padkájában 50/200-as folyókák létesülnek, amelyek becsatlakoznak a Dózsa György úton meglévő zárt csapadékcsatornákba.

 

  1. Vágóhíd u.

 

 (Meglévő csapadékvíz hálózat fejlesztése):


A Vágóhíd köztől a Dózsa György utca felé az út bal oldali padkájában meglévő beton folyókák cserje történik 50/200-as folyókákra, amelyek becsatlakoznak a Vágóhíd úton meglévő zárt csapadékcsatornákba.

 

esoviz_elvezetes_kicsi.jpg

                                                                                Illusztráció.

Új vasúti menetrend: kicsit gyorsuló vonatok, jobb csatlakozás Tiborszállás irányába.

2020.december 13-tól új vasúti menetrend lép érvénybe, amely kisebb változásokat tartogat térségünk lakosságának.

Szűkebb környezetünkben ami fontos változás, hogy 4-5 perccel csökken a vonatok menetideje a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon, ráadásul meghallgatásra került a MátészalkaLeaks csoport azon felvetése is, hogy az olyan megállóhelyeken ahol bizonyítottan kritikusan alacsony az utasforgalom, és van minőségi busz alternatíva ne álljon meg a vonat. Így Tisztavíz vasúti megállóhely  az új menetrend életbelépésétől kezdve megszűnik.

Fontos és előremutató változás lesz az, hogy a Budapest felől érkező, Mátészalka állomásig közlekedő Kraszna Intercity vonathoz immár lesz csatlakozás Nyírcsaholy, Nagyecsed, Tiborszállás felé, hiszen jelenleg még az a helyzet, hogy a Kraszna Intercity 19 óra 41 perckor ér Mátészalkára, de akkor már a Tiborszállás felé közlekedő személyvonat 13 percre elhagyta Mátészalkát. Ezzel párhuzamosan, a Tiborszállásról eddig 20 óra 08 perckor induló vonat indulása Mátészalka felé is 20 perccel későbbre kerül. 

 

67805282_2395165170598964_3235421966705885184_n_1.jpg

                                                A Kraszna Intercity. ( Fotó: MátészalkaLeaks

 

A fontosabb vasúti viszonylatok információi:

100a sz. Budapest – Cegléd – Szolnok vonal:

  • A vonalon változatlan menetrendi struktúra szerint közlekednek a vonatok.
  • A 7020 sz. vonat Budapest-Nyugati – Cegléd között 10 perccel korábban közlekedik.
  • 6240 sz. vonat helyett 2640 sz. személyvonat közlekedik Budapest-Nyugati – Szolnok között. A 6240 sz. vonat Szolnokról indul 6140 vonatszámban.

Indoklás: Eszközkapacitások racionalizálása.

 

100 sz. (Budapest –) Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza – Záhony (– Chop) vonal:

  • A vonalon változatlan menetrendi struktúrában a hatályos utasításoknak megfelelően újraszámozva közlekednek a vonatok.
  • 6240 sz. vonat Szolnokról indul 6140 vonatszámban.

Indoklás: Eszközkapacitások racionalizálása.

 

100c sz. (Miskolc –) Szerencs – Nyíregyháza vonal:

  • A sátoraljaújhelyi ç vonatok közlekedése miatt a vonalon az IC519 helyett 519 számú gyorsvonat közlekedik Nyíregyháza – Szerencs között csatlakozással az IC529-hez, az IC586 pedig az IC516- végén közlekedik Budapest-Keleti – Szerencs között. A(Miskolc-) Szerencs – Nyíregyháza személyvonatok közül több viszonylata (Füzesabony-) Miskolc – Nyíregyházára módosul.
  • Az 5110 sz. vonat Miskolc – Görögszállás között korábban közlekedik.

Indoklás:A 80 sz. vonalon új menetrendi struktúra kerül bevezetésre.

 

101 sz. Püspökladány – Biharkeresztes vonal:

  • A vonalon változatlan menetrendi struktúra szerint közlekednek a vonatok.
  • A vonalon a villamosítás miatt június – augusztus időszakbanvágányzárak várhatóak.

 

102 sz. Kál-Kápolna – Kisújszállás vonal:

  • A vonalon változatlan menetrendi struktúra szerint közlekednek a vonatok.

 

103 sz. Karcag – Tiszafüred vonal:

  • A vonalon változatlan menetrendi struktúra szerint közlekednek a vonatok.

 

105 sz. Debrecen – Nyírábrány vonal:

  • A vonalon változatlan menetrendi struktúra szerint közlekednek a vonatok.
  • A Nagyvárad – Debrecen nemzetközi személyvonat Nyírábrányból 20:09 helyett a 18:09-kor induló személyvonat menetvonalán fog közlekedni és a 20:09-es vonat lesz a belföldi (6811 és 6821 sz. vonat megcserélődik).

Indoklás: A nemzetközi tárgyalásokon egyeztetett módosítások átvezetése.

 

106 sz. Debrecen – Nagykereki vonal:

  • Új 36748 sz. vonat közlekedik munkanapokon Debrecen – Nagykereki között 18:21órás indulással.

Indoklás: Szolgáltatásfejlesztés.

 

108 sz. Debrecen – Füzesabony vonal:

  • A vonalon változatlan menetrendi struktúra szerint közlekednek a vonatok.
  • A vonalon a BMW gyár építése miatt Debrecen – Balmazújváros között előreláthatóan 2021. október 28-ig vágányzár lesz.

 

109 sz. Debrecen – Tiszalök vonal:

  • A vonalon változatlan menetrendi struktúra szerint közlekednek a vonatok.
  • A vonalon a BMW gyár építése miatt Debrecen – Hajdúböszörmény között előreláthatóan 2021. február 28-ig vágányzár lesz.

 

 

110 sz. Debrecen – Nyírbátor – Mátészalka vonal:

  • Debrecen és Nyíradony között 4-5perccel csökken a vonatok menettartama.
  • Tisztavíz megállóhelyen a kritikusan alacsony utasforgalom miatt a vonatok nem állnak meg.

 

111 sz. Mátészalka – Vásárosnamény – Záhony vonal:

  • A vonalon változatlan menetrendi struktúra szerint közlekednek a vonatok.

 

113 sz. Nyíregyháza – Mátészalka – Fehérgyarmat – Zajta vonal:

  • A vonalon változatlan menetrendi struktúra szerint közlekednek a vonatok.

 

114 sz. Mátészalka – Csenger vonal:

  • A vonalon változatlan menetrendi struktúraszerintközlekednek a vonatok.

 

115 sz. Tiborszállás – Mátészalka vonal:

  • A vonalon változatlan menetrendi struktúra szerint közlekednek a vonatok. A 36311-36318 sz. vonatok +20 perccel később közlekednek.

Indoklás: A regionális utasforgalmi igények jobban kiszolgálása, ç csatlakozási lehetőségek biztosítása.

 

116 sz. Nyíregyháza – Vásárosnamény vonal:

  • A vonalon változatlan menetrendi struktúra szerint közlekednek a vonatok.

 

117 sz. Tiszalök – Nyíregyháza vonal:

  • Két új vonatpár közlekedik 7-8 és 19-20 óra időszakban Görögszállás – Tiszalök – Görögszállás viszonylatban. Járulékosan a 36412 sz. vonat Nyírgyháza helyett csak Görögszállásig közlekedik.

A nyírbátori lakosoknak 3100 Ft-ért biztosítja a koronavírus gyorsteszt elvégzését az önkormányzat.

Kommentár nélkül:
A vírus terjedésének megakadályozása és a terjedési láncolat megszakítása érdekében Nyírbátor Város Önkormányzata lehetővé teszi a nyírbátori lakó- vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek részére a koronavírus gyorsteszt elvégzését, kedvezményes 3100 Ft-os áron. Kérjük a lakcímkártyáját mindenki hozza magával!
  • A tesztelés helyszíne:
A régi ügyeleti helyiség, közvetlen a Bátor Patika mellett (4300 Nyírbátor, Édesanyák útja 3.).
  • A tesztelés első két időpontja

 

  • 2020. november 23. (hétfő) 15 – 18 óra között, érkezési sorrendben.
  • 2020. november 25. (szerda) 15 – 18 óra között, érkezési sorrendben.
További igények esetén a tesztelés a hétfői és szerdai napokon a fent jelölt időpontokban folytatódik. A teszt árát a helyszínen szükséges fizetni a szűrés alkalmával, kizárólag készpénzzel. A mintavétel az orrból történik, ezért előtte legalább 2 órával semmilyen orrsprayt ne használjanak, de nyugodtan lehet előtte enni és inni. Amennyiben a teszt eredménye pozitív, úgy a tesztelt személy köteles azonnal a saját háziorvosánál jelentkezni.
covid_teszt_1-hd.jpg
Kiemelt kép: www.hazipatika.com

Magyar Közlöny: további körforgalmak épülhetnek Mátészalkán.

A Magyar Közlöny legújabb száma szerint újabb körforgalmak épülhetnek Mátészalkán. A közúti felújításokra vonatkozó kiemelt társadalmi igények projektlistájában két új körforgalom építése szerepel mátészalkai helyszínnel, amelyek a Meggyesi út - Ipari út illetve  a  Kocsordi út - Alkotmány út - Kinizsi utak kereszteződéseiben  épülhetnek meg.

 

Ahogyan az elmúlt hetekben írtunk már arról, 2021. év végéig megvalósul a  TOP- 1.3.1.-16-os kódszámú Gazdaságfejlesztést  és munkaerő mobilitás ösztönzését  szolgáló közlekedésfejlesztési pályázat keretein belül a Zöldfa utca- (471-es főút)- Meggyesi út találkozásánál a körforgalom.

 

mk_ma.png

 

adfsa.png

Kiemelt kép: Google térkép

afffff.pngKiemelt kép: Google térkép

2020.11.12-étől négy járás koronavírus-fertőzött és -gyanús betegei kerülnek Fehérgyarmatra.

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kórházak és Egyetemi Oktatókórház közleménye szerint, megkezdődött a 2. COVID-ellátóhely felkészítése is a koronavírus-fertőzött és -gyanús betegek ellátására, így 2020.11.12-étől, csütörtöktől a fehérgyarmati telephelyen fogadják  és helyezik  el a területileg a vásárosnaményi, mátészalkai, fehérgyarmati és csengeri járásokhoz tartozó betegeket.

Kivételt jelentenek  majd a speciális ellátásra szoruló koronavírus-fertőzöttek és gyanús betegek, akiket továbbra is Nyíregyházára irányítanak.
További információkat is tartalmaz a közlemény, amelyek  a következők:
  •  2020. november 10-től a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kórházak és Egyetemi Oktatókórház valamennyi telephelyén felfüggesztik a halasztható fekvő-, és járóbeteg, valamint egynapos sebészeti ellátást.
  •  A koronavírus-járvány ideje alatt is elvégzik az onkológiai szűréseket (mammográfia, méhnyakrákszűrés, vastagbélszűrés), és tervezetten ellátják a daganatos betegeket, legyen szó onkológiai kezelésről vagy onkosebészeti beavatkozásról. A tervezett sebészeti és endoscopos beavatkozásokra (pl. vastagbéltükrözés) csak egy negatív PCR-vizsgálati eredmény birtokában kerülhet sor.
  • A kardiológiai ellátásokat a szakmai kollégium ajánlása alapján végzik, erről a szakorvosainktól kaphatnak tájékoztatást.
  •  A gyermekgyógyászati ellátások esetében is indokolt a halasztható ellátások későbbi időpontban való elvégzése, ennek eldöntése a kezelőorvos feladata.
  • 2020.11.10-től a beavatkozásokhoz szükséges PCR-mintavétel helye a Fül-orr-gégészet 8. sz. szakrendelője. (Szülészeti épület, földszint). A mintavételi helyet nem a Szülészeti épület főbejáratán át, hanem az épület udvar felőli rámpáján keresztül lehet megközelíteni, amelyet útbaigazító táblák jeleznek.A mintavétel munkanapokon 08.00-15.00 óráig, előjegyzés alapján történik.
  • A Szülészet-Nőgyógyászati Osztály csak sürgősségi járóbetegeket fogad, a terhesgondozás, és az azzal kapcsolatos vizsgálatok rendje változatlan.
  • A szüléskor csak egy, igazoltan egészséges hozzátartozó tartózkodhat a szülő nő mellett. Császármetszés esetén a hozzátartozó a műtétet követő 20 percig lehet a kismamával és a csecsemővel együtt.
A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kórházak és Egyetemi Oktatókórház felhívja figyelmüket, hogy korábbi előjegyzéseiket a veszélyhelyzet miatt nem tudják fenntartani a szakrendeléseken. Újabb időpont egyeztetés miatt, kérik, hogy  jelenleg ne hívják a rendelőket!
A szakrendelésekkel, illetve új időpontok egyeztetésével kapcsolatos legfontosabb információkról folyamatosan tájékoztatni fogják Önöket honlapjukon és Facebook oldalukon.
fehergyarmat2_scaled.jpg

Az utolsó Desiro motorvonatok is elhagyták Debrecen térségét.

Pár napja már nincs egyetlen Desiro motorvonat sem Debrecen környékén, hiszen a vasúttársaság döntésének értelmében azokat dunántúli  állomáshelyekre irányították.

„A döntést szakmai vizsgálat előzte meg. Az intézkedés célja, hogy eredményesebb, hatékonyabb, gazdaságosabb állapot felé vigyék a MÁV-START Zrt. üzemeltetését.” – mondta, Kerékgyártó József, a MÁV START Személyszállító Zrt. vezérigazgatója.

A Desiro motorvonatok helyett több térségi vasútvonalon 2020. november 05-től  csehszlovák BZ-k, illetve az orosz államadósság terhére beszerzett Uzsgyik közlekednek, amelyek jelentős komfortérzet csökkenést jelentenek az utazóközönség számára. Bár Kerékgyártó József, a MÁV START Személyszállító Zrt. vezérigazgatója másképp vélekedik. „Az Uzsgyi motorvonatok bár nem akadálymentesek, számos más tekintetben a komfortfokozatuk egyező a Desirokéval. "

A Desiro motorvonatok főképp a  Debrecen-Nagykereki vasútvonalon illetve alkalomadtán Debrecen és Nyírábrány között tűntek fel.

Különösen a  Debrecen-Nagykereki vasútvonal utasainak fáj a legjobban az átszervezés, hiszen a fejlesztésnek köszönhetően egyre több lett a vasútvonal árbevétele, és az utasforgalom is folyamatosan növekedett. Ezeket elismerte a vasúttársaság, illetve azt is, hogy a 106-os gyakorlatilag Hajdú-Bihar megye legnagyobb utasforgalmat lebonyolító vasúti  mellékvonala lett napjainkra.Ez annak köszönhető, hogy  az Értől az Óceánig Európai Unió által támogatott, 526 millió forintos projekt keretein belül  akadálymentesített peronok épültek, felújítottak minden állomást, valamint Pocsaj-Esztár állomáson közös peronos átszállás került kiépítésre  az autóbuszok és a vonatok között. Az utasok nehezményezik azt, hogy így hiába újították fel a peronokat, mivel a BZ-k és az Uzsgyik nem akadálymentesítettek, így újra nehezebb fel és leszállniuk a vonatokra.

 

Erről ír egy Facebook posztban Szőlőssi  Roland, az egyik érintett falu, Pocsaj  kormánypárti színekben mandátumhoz jutó polgármestere:

„Egyik napról a másikra... senkivel nem egyeztetve elvitték a Desirokat. Helyette itt vannak ezek a rozsdás lepusztult vonatok. Ezért építettünk akadálymentes peronokat drága pénzért, hogy most ismét hegyet másszunk? Mi lesz az idősekkel, a babakocsisokkal vagy a kerékpárral közlekedőkkel? Mi lesz a folyamatosan leromló pályaállapottal? Tarthatatlan a menetidő! Ráadásul ezek az orosz gyártmányú Uzsgyik lomhábbak, nehezebben gyorsulnak és lassabban csukódnak az ajtók... a lassújelekből adódó késések csak tovább nőnek! Jelenleg is 40 perces késéssel mennek a vonatok! Botrány! NEM HAGYJUK! Össze fogjuk hívni a térség polgármestereit és együtt ki fogunk állni Önökért! E mellett aláírásgyűjtésbe kezdünk és az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz fordulunk!

 

122814173_3508637242564144_201298538328829815_o.jpg

Ilyen volt.

 

szolossi_roland.jpg

 Ilyen lett.

 

 

 

 

Már novemberben lekerülhetnek a korlátozó táblák a Mátészalka-Nyírmeggyes útszakaszról.

Több alkalommal foglalkozott már csoportunk a Magyar falu program keretein belül megújuló Mátészalka és Nyírmeggyes közötti útszakasszal. Követőink kifogásolták, hogy látható munkavégzés már nem történik több hónapja, de a sebességkorlátozó táblák tucatjai még jelenleg is ki vannak helyezve.

 

sgfdgg.jpg

Kiemelt kép: illusztráció

 

Legutóbb arról adtunk hírt a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása alapján szeptember közepén, hogy még független laborvizsgálatok szükségesek ahhoz, hogy az utolsó simításokat is elvégezhessék.

Most sikerült újabb információkhoz jutnunk, amelyeket a lentiekben olvashatnak.

 

Az elvégzett mérési eredmények alapján a kivitelező saját költségén a burkolat részleges visszamarásáról és újra aszfaltozásáról gondoskodik. A műszaki átadás-átvétel már elkezdődött, amennyiben a kivitelező által elvégzett újabb beavatkozások befejeződnek, akkor a projektet november közepén zárhatjuk le.

 

Üdvözlettel

 Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Megyénkben 7, 14 százalékos a munkanélküliségi ráta.

A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat minden hónapban nyilvánosságra hozza az úgynevezett településsoros munkanélküliségi adatokat, amelyből minden magyarországi település munkanélküliségi mutatóit megtudhatják az érdeklődők.

A 2020.októberi adatok már megjelentek, amelyből kiderül az, hogy megyénkben  7  százalékot meghaladó a munkanélküliségi ráta.

Érdekesség, hogy  a statisztika szerint Mezőladány községben minden munkaképes korban lévő állampolgár dolgozik, így ott teljes foglalkoztatás van, míg Darnó községben 27, 78 százalékos a munkanélküliségi ráta azok között, akik munkavállalási  korban, azaz 15 és 64 év közötti életkorban vannak.

 

Pár körzetünkben található település munkanélküliségi adata:

Fábiánháza: 12,40 %

Fehérgyarmat: 5, 85 %

Győrtelek: 13, 65 %

Kocsord: 9, 74 %

Mátészalka: 4, 77 %

Nagyecsed: 12, 84 %

Nyírbátor: 10, 81 %

Ököritófülpös:  16, 51 %

Őr: 8 , 64 %

A teljes adatsor ide kattintva érhető el.

 

munkanelkuli-segely-437534535345.jpg

Képviselő-testületi előterjesztés: változtatnának az önkormányzati lakások és helyiségek bérletével kapcsolatos feltételeken.

A képviselő-testület 2020. október 29. napján (csütörtök) 13.00 órától tartja következő  ülését, amelynek 4. napirendi pontja az önkormányzati lakások és helyiségek bérletével kapcsolatos. Az előterjesztés értelmében talán könnyebb lesz majd bérlakáshoz jutni városunkban (bár a rendelkezésre álló  lakásállomány nem nő), a jogosultsági értékhatárokat jelentősen emelni tervezik a döntéshozók.

Az eltelt négy évben történt gazdasági, jövedelmi változások szükségessé tették az önkormányzati bérlakásra való jogosultság szociális helyzet alapján történő jogosultsági értékhatár emelésének, valamint az ehhez kapcsolódó egyéb jogosultsági rendelkezések átgondolását, aktualizálását.

A szociális helyzet alapján történő bérbeadás jogosultsági feltételeként a 2016. évi rendeletalkotás során, egyrészt mátészalkai munkaviszony, illetve munkavégzésre irányuló jogviszony, vagy egyéb, rendszeres jövedelem megléte, másrészt az akkor aktuális társadalmi, jövedelmi viszonyok alapján rászorultsági feltételként egy főre jutó jövedelemhatár és vagyoni helyzet került meghatározásra.

A 2016. évi szabályozás szerint az önkormányzati bérlakást szociális helyzet alapján igénylő egy fős háztartás esetében a jövedelemhatár a 28.500 Ft 350 %-ában, azaz 99.750 Ft-ban. két fős háztartás esetében 300 %-ában, azaz 88.500 Ft-ban, 3 fős háztartás esetében 250 %-ában, azaz 71.250 Ft-ban, továbbá 4 vagy annál több fős háztartás esetében 220 %-ában, azaz 62.70 Ft-ban került meghatározásra.

Az előterjesztés szerint ez változna a következőképpen: a jövedelemhatár egy fős háztartás esetén a 28.500 Ft öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 500 %-ában, azaz 142.049 Ft-ban, 2 fős háztartás esetében 450 %-ában, azaz 128. 250 Ft-ban, 3 fős háztartás esetében 400 %- ában 114.000 Ft-ban, továbbá 4 vagy annál több fős háztartás esetében 370 %-ban, azaz 105.450 Ft-ban kerülne meghatározásra.

 

dgghgh.jpg

Mátészalka-Debrecen vasútvonal: 300 síncsere, 57 ezer furatjavítás, 2, 5 kilométeren felszámolt sebességkorlátozások.

Befejeződött az a felújítás amely csaknem két és fél hónapig tartott a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon. Persze lehet azon vitatkozni, hogy ez mire elég, na de ezt hagyjuk későbbre.A későbbiek során részletesen foglalkozunk majd a vasútvonal jelenlegi helyzetével és a fejlesztési lehetőségekkel.

A Vasúttársaságot kérdeztük arról,  hogy sikerült -e minden kitűzött célt elérni a  felújítási időszak alatt.

 

"A 110-es számú, Debrecen–Mátészalka vonalon Nyírbátor és Mátészalka között augusztus 24-től 31-ig, Apafa és Hajdúsámson között augusztus 31-től szeptember 13-ig, Hajdúsámson és Nyíradony között szeptember 13-tól október 11-ig betonalj- és síncserékre került sor, útátjárókat építettek át, állomási kitérő alkatrészeket cseréltek, gépi vágányszabályozást végeztek. Nyíradonynál átépítették a 4102-es számú úton lévő vasúti átjárót, továbbá az Apafa és Hajdúsámson közötti vasúti átjárót. Nyírbátornál a Gyulaji úti átjáró burkolatát újították fel. Nyírgelse és Nyírbogát területén az üzemen kívüli kitérőket elbontották, helyettük folyóvágány épült. Több mint 300 síncserét hajtottak végre és 57 ezer furatjavítást végeztek. Az elvégzett munkákkal 2,5 kilométeren megszűntek a sebességkorlátozások, javult a vasúti pálya műszaki állapota, a menetrend stabilabban betartható.

Idén Nyírbátor és Hodász között négy vasúti átjárót építenek még át, síncserét végeznek.

 

A vasúti pálya megváltozott állapotának – előírások szerinti – felülvizsgálatára novemberben kerül sor, mérővonat beméri a pálya állapotát. A megállapítások kiértékelése után a karbantartási munkák által érintett szakaszok sebességemelését decemberig bevezetik. Amint az emelt pályasebességre vonatkozóan rendelkezésre állnak az adatok, az első lehetséges hivatalos menetrendi módosítás alkalmával sor kerülhet a vonatok menetrendjének megváltoztatására. Ilyenre évente 3 alkalommal, illetve az éves decemberi menetrendváltáskor kerülhet sor. "

 

MÁV Zrt.

 

16974260_2ef5d3490d040f521ba60b6e8d22fffd_wm.jpg

Kiemelt fotó: www.szon.hu (L. Tóth Lajos)

Önt is érintheti. Az orvosi ügyeleti ellátással kapcsolatos felterjesztést tárgyal hamarosan a Szabolcs- Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés.

Az orvosi ügyeleti állátással kapcsolatos javaslatok tárgyában felterjesztési joggal él a Szabolcs- Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés  kormánypárti frakciója, fedeztük fel az előterjesztéseket tanulmányozva.

A dokumentum, teljes szövege ide kattintva érhető el.

A 2020. október 20-án a 12. napirendi pont előterjesztése a következő, érdekesebb megállapításokat tartalmazza:

„Sok helyen idősek a háziorvosok, de ők még mindig szívesebben vállalják az ügyeleti munkát, mint a fiatalok. Tudunk olyan háziorvosról is, aki több évtizede praktizál, de ügyeleti munkát még sohasem végzett.”

„Az a általános tapasztalat, hogy a háziorvosok egy része egyáltalán nem akar részt venni az ügyeleti ellátásban. Így azok a háziorvosok vannak jobban leterhelve, akik felelősségteljesen végzik munkájukat és tudják azt, hogy az ügyeleti ellátásban is részt kell venniük. „

 

 

A felterjesztési joggal élő frakció három javaslattal is él, melyből az egyes és hármas számú igazán érdekes:

  1. Mivel jelenleg a háziorvosi ügyeleti ellátás az önkormányzatok kötelező feladata, ezért elsődleges javaslatunk a problémák megoldása érdekében, hogy az állam vegye át a feladat ellátását. (A mentőszolgálat keretein belül, vagy új intézmény létrehozásával.)

 

  1. „ Javasoljuk továbbá, hogy az ellátással kapcsolatos jogszabályi hátteret vizsgálják felül és olyan szabályozást alakítsanak ki, amely nem teszi lehetővé a háziorvosok ügyelet alóli felmentését. Az önkormányzatok kezében van a felmentés engedélyezése, viszont az önkormányzatok nem kényszeríthetik az orvosokat arra, hogy ügyeljenek, inert egyrészt nem akarnak összetűzésbe kerülni az orvossal, másrészt a háziorvosi finanszírozás független az ügyeletben való részvételtől. Az önkormányzatok szerződést kötnek a háziorvossal, mint vállalkozóval, tehát nem gyakorolhatnak munkáltatói jogkört felette. „

 

  1. „ A jelenlegi jogi szabályozás rendszere sem az egyes jogszabályok szintjén, sem komplexitásában nem tartalmaz olyan szankciókat, amelyek alkalmasak arra, hogy kiváltsák az érintettekben a jogkövető magatartást. Az ügyeleti beosztással érintett háziorvos gyakorlatilag nem látja el az ügyeleti feladatát, helyettesítésről nem gondoskodik, illetve a helyettesítés szükségességéről (miután önmaga nem intézkedett helyetteséről) nem is tájékoztatja az orvosi ügyeleti társulást, vagy annak munkaszervezetét, így gyakorlatilag veszélyezteti a háziorvosi ügyeleti ellátást.” ….

 

 

 

ford_ranger_20140609_1807612961.jpg

Fotó:  www.kekfeny.net

2021. év végére megépülhet a Zöldfa utca- (471-es főút)- Meggyesi út találkozásánál a körforgalom.

A TOP- 1.3.1.-16-os kódszámú Gazdaságfejlesztést  és munkaerő mobilitás ösztönzését  szolgáló közlekedésfejlesztési pályázati felhívásra a Magyar Közút Nonprofit Zrt. pályázott és megkeresésük alapján Mátészalka Város Önkormányzatát is bevonták mint  konzorciumi partnert. A  pályázat nyert.

A projekt keretein belül megépül a Zöldfa utca- (471-es főút)- Meggyesi út találkozásánál a körforgalom, és a körforgalom és az állomás közötti útszakasz is megújul,  (a Seregély utca is). A Nyírmeggyes és Nyírcsaholy felől érkező kerékpárutat átvezetik az épülő körforgalmon, és az út megszélesítésével kerékpársávot hoznak létre, egészen az állomásig.

Erről a projektről kaptunk exkluzív információkat, amelyeket  a lentiekben olvashatnak.

 

A kerékpáros létesítménnyel kapcsolatban elmondható, hogy a beavatkozás során az út felülete a teljes tervezési szakaszon felújításra, illetve megerősítésre kerül. A kerékpársáv szabványos kialakítása megköveteli a burkolat szélesség 6,5 méterre történő bővítését. A bővítésen túl azokon a felületeken, ahol a kerékpársáv a közút szintjére süllyed a burkolat kialakítása a szélesítésnek megfelelő pályaszerkezettel alakítandó ki. A felület előkészítése során a meglévő burkolatot 3-5 cm réteg vastagságban vissza kell marni és az új kétrétegű aszfalterősítés a megmaradó felület megfelelő előkészítése után dolgozható be. A tervezés során a meglévő körforgalmi tervekhez igazodva kétoldali irányhelyes koppenhágai típusú kerékpársáv tervezésére kerül sor. Az út és a kerékpársáv elválasztására „K” szegélysor beépítése tervezett mindkét oldalon. A kerékpársáv ingatlanok felőli oldalán kerti szegély beépítése tervezett. A csatlakozó utak környezetében a kerékpársáv lesüllyesztésre kerül a burkolat szintjére. Felülvizsgálatra kerül a Zöldfa- Seregély utcai csomóponti kialakítása, a meglévő sziget szabvány szerinti megépítése.  Az út vasúti átjáró átépítését is érinti, a kerékpáros létesítmény átvezetésével.

 

A 49331-es számú bekötő út (Seregély utca)  burkolat felújításával kapcsolatosan elmondható, hogy ott a szakasz korábban nem volt kiemelt szegéllyel határolt. A csapadékvíz a helyenként fellelhető nyílt szikkasztó árok felhasználásával volt megoldva. A tervezett kialakítás során az út „K” szegéllyel lesz lehatárolva így a felületről a csapadék nem tud természetes módon a padkán keresztül lefolyni ezért víznyelők segítségével tervezzük a csapadék vizet összegyűjteni. Az Önkormányzat adatszolgáltatása szerint a terület a teljes tervezési szakaszon zárt csapadékcsatornával rendelkezik, amit felhasználunk a víznyelők bekötésére.

 

A 4918, a 49331 és a 471-es utak által alkotott csomópontban épül majd az új körforgalom. A 4918-es út (Zöldfa utca) Mátészalkát a román határnál lévő  Vállalj településsel köti össze. A 49331-es út (Zöldfa utca) Mátészalkán belül köti össze a 471-es utat a 49-es főúttal. A csomópont jelenleg egyszerű négyágú csomópontként működik, egy kihasználatlan direkt jobbra ággal. A terület képe az acél rácsos oszlopok miatt indusztriális. Az új csomóponttal együtt a környezet is átalakítást igényel. A jelenlegi tömegközlekedési megállók kialakítása sem felel meg a modern igényeknek. Gyalogosok számára nincs megfelelő, biztonságos közlekedési lehetőség. Viszont pozitívum a nem régibben épült kerékpárút, melyet jelenlegi formájában megtartásra kerül, illetve a körforgalmi ágakon átvezetésre kerül. A helyszínrajzi kialakítást alapvetően a körforgalom elhelyezhetősége határozta meg, melyet az igénybe vehető területek determináltak.

 

A projekt jelenlegi ütemezése szerint a beruházás megkezdése 2021. márciusában, míg a befejezés 2021. év végén várható.

 

Üdvözlettel

 

Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Kommunikációs osztály

 

 

121127530_716416842284142_1479639585700182886_n.jpg

Talán csökken  majd ebben a csomópontban a balesetek száma.

süti beállítások módosítása