A MátészalkaLeaks csoport közérdekű adatigénylésére adott válaszából kiderül, hogy nem túl sok jóra számíthat a 110-es vasútvonal utazóközönsége.
„A 110 sz. vonalon a 2022-ben és 2023-ban végzett karbantartási munkák (szórványos aljcsere, síncsere, furatjavítás) nem eredményezik sebességkorlátozások megszüntetését, a munkák célja a jelenlegi sebesség fenntartása, a pálya műszaki állapotának megőrzése, javítása, a romlási folyamat lassítása, vasúti pályában lévő aljak élettartamának növelés.
A MátészalkaLeaks csoport elfogadhatatlannak tartja ezeket a „célokat”, ezért az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz fordultunk, hogy állami, esetleg Európai Uniós források felhasználásával tervezik-e a Mátészalka-Debrecen vasútvonal rehabilitációját.
Közben 1 milliárd forintból rehabilitálják a térségünkben lévő Debrecen-Nagykereki vasútvonalat, ahol a vasútvonal mentén lévő települések polgármesterei egyöntetűen kiálltak a vasút fontossága, a felújítás halaszthatatlansága mellett. A közös lobbitevékenységnek meg is lett az eredménye.
Fehérgyarmattól, egészen Debrecenig miért nem fognak össze a települések vezetői?