A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

MátészalkaLeaks

Nyíregyháza irányába fejlődik, Debrecen felé visszafejlődik a buszközlekedés.

2021. december 04. - Mátészalkaleaks

2021.december 12-től változik a vonatok és a buszok menetrendje. A vasúti menetrend változásáról már beszámoltunk, most a busz menetrendek változását vesézzük ki Mátészalka és Debrecen, illetve Mátészalka és Nyíregyháza között.

Az újonnan életbelépő menetrend alapján szinte bizonyos, hogy a menetrendek tervezői nem terveznek már  hosszútávon a Mátészalka-Nyíregyháza vasútvonallal.

2022. április 01-ig egyrészt marad a járványügyi menetrend, valamint a Mátészalka és Nyíregyháza összeköttetést a Volánbusz, hétköznaponként,  gyorsjáratokkal oldja meg. Ezek a buszok az M3-as autópályán fognak közlekedni, Mátészalka és Nyíregyháza között 60 perces menetidővel. A Mátészalkáról Nyíregyházára utazóknak 5, míg a megyeszékhelyről Mátészalkára utazóknak 6 "autópályás" gyorsjárat áll majd rendelkezésükre. Az autópályás gyorsjáratok mátészalkai  útvonala is változik, hiszen már nem  a Kórház utca-Ipari út-Jármi út   útvonalon haladnak majd ezek a buszok, hanem a Főtér-Alkotmány út- Mezőgép útvonalon.  A Nyíregyházáról Mátészalka, Fehérgyarmat, Csenger és Tiszabecs felé közlekedő autópályás gyorsjáratok megállnak Mátészalkán a Rákóczi úton és a Tescónál is. Az is újdonság lesz, hogy az autópályán közlekedő gyorsjáratok közül lesz amely Tiszabecs és Csenger felől fog érkezni, így átszállás nélküli gyorsabb buszkapcsolat jön létre Tiszabecs és Csenger irányából a megyeszékhely felé.

Előrelépés lesz az is, hogy a szombat délutáni  buszközlekedés minősége is javul, hiszen 16:05-kor, 18:05-kor és 20:05-kor is lesz busz a megyeszékhelyről Mátészalkára, és már minden nap fog  közlekedni a Nyíregyházáról 22 óra 40 perckor  induló közvetlen buszjárat Mátészalka irányába.

Mátészalka és Debrecen között a közszolgáltatás megrendelője az Innovációs és Technológiai Minisztérium jól láthatóan megszünteti a párhuzamosságokat, és buszról a vonatra akarja átterelni az embereket.

2018-as adatok szerint, Mátészalka és Debrecen között csaknem 140 ezer ember közlekedik busszal évente, amely elég magas szám ahhoz képest, hogy egy átlagos hétköznapon kettő pár busz közlekedik Mátészalka és Debrecen között. Éves szinten csaknem 1900 buszjárat van ezen a vonalon, tehát átlagosan egy buszt 73 fizető utas vesz igénybe.

A buszok  magasabb kihasználtsága azzal magyarázható, hogy míg a vasútállomások a községek peremén helyezkednek el,  addig a buszok a községeken belül veszik fel az utasokat. A Mátészalka-Debrecen útvonalon történő szolgáltatás visszafejlesztéssel vélhetően  azt akarja elérni a megrendelő, hogy a vasút utasszáma nőjön érdemben.

A járatok száma mintegy felére csökken, egy átlagos napon egy pár busz fog közlekedni már csak Mátészalka és Debrecen között.

 

ghp-407_ikarus_e95_in_debrecen.jpg

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr2016773706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása