A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

MátészalkaLeaks

Győzött az erősebb hátszél, a Mátészalka-Debrecen vasútvonal részleges felújítására nincs pénz, Sáránd és Derecske-Vásártér között 7,5 kilométeren teljesen megújul a pálya, a fővonalból bontott anyagokból.

Ismét bontott sínekért küzdünk.

2023. június 24. - Mátészalkaleaks

Lassan egy évtizede lesz annak, hogy a MátészalkaLeaks és a Mátészalka és Debrecen vasútvonalt használó és használni kívánó emberek forszírozzák a vasúti pálya részleges vagy teljes felújítását. Voltak már részeredmények, de azok csak 3-4 perces menetidő csökkenést jelentettek, hiszen legtöbbször csak bontott anyagból „tákolták” a vasútvonalat.

 

Még a 2014-2020-as Uniós fejlesztési ciklusra volt beígérve a vonal teljes rekonstrukciója, de akkor Seszták miniszterék kivették a fejlesztési prioritások közül. Azóta (2016.óta) tehettek volna valami érdemlegeset a 110-es vasútvonal nyomvonalán mentén érintett országgyűlési képviselők, de annak ellenére, hogy azonos politikai családba tartoznak, nem fogtak össze, így maradtak az áldatlan állapotok.

 

Napjainkban sem tüsténkednek a politikai döntéshozók azon, hogy megújuljon a vasútvonal, tudjuk, nem ők a hibások, hanem a brüsszeli bürokraták, a háború, és a Dollárbaloldal aknamunkája. Be kellene fejezni a hülyéskedést... Ez már annyi komolytalan...

 

Napjainkban érte újabb csapás a 110-es vasútvonalat, hiszen jelentős politikai hátszéllel megkezdődött a 106-os vasútvonal (Debrecen-Nagykereki) egy 7,5 kilométeres szakaszának (Sáránd- Derecske-Vásártér) közötti rekonstrukciója. Hézagmentes síneket kap, megújul az alépítmény, öt útátjárót építenek át, megszűnnek a lassú jelek.

 

A 106-os vasútvonal mintegy 30 százalékkal kevesebb utasforgalmat bonyolít le, mint a minek, azaz a 110-es. Előbbin 349 578 fő, míg utóbbin 446 768 fő utazott 2022-ben.

 

A 7,5 kilométeres felújítás olyan, mintha a 110-esen a legkritikusabb állapotú, Apafa és Hajdúsámson szakasz átépülne.

 

A 106-os vasútvonal részleges felújításában nagy szerepe van az ottani környék polgármestereinek, akik közös nyilatkozatban álltak ki anno. Szabolcsban még ennyire sem voltak képesek a falvak és városok vezetői.

 

Emlékeztek, amikor 2017-ben azért küzdöttünk, hogy az akkor újjáépülő Ebes és Püspökladány közötti fővonal használt sínei a 110-es vasútvonalba kerüljenek? Akkor erősebb volt a Lázár János -féle lobbi, és a tram-trainbe pályájába kerültek a használt sínek, AMIT AZUTÁN, MÁR 2019-BEN FEL KELLETT SZEDNI, ismeretlen indokok miatt.

 

Most újból beleállunk a használt sínek témájába. A napokban jött ki a friss hír, hogy az A CEF, a Connecting Europe Facility, azaz az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből 256 millió Eurót ad az Unió, a Debrecen és Nyíregyháza közötti vasút felújításra. Cél: a teherforgalmi kapacitás növelése az EU és Ukrajna között, a személyforgalom gyorsítása 160 km/órás sebességre.

 

Az onnan kikerülő használt anyagok teljes egészében elegek lennének arra, hogy átépüljön a Mátészalka-Debrecen vasútvonal, használt sínekből, így most ismét Lázár János Építési és Beruházási Miniszternél pattog a labda. Ha már Uniós forrás nem áll rendelkezésre, és ahogy a levelünkre írta, a szomszédunkban dúló háborús helyzet okozta kiszámíthatatlanság miatt a felújítás nem lehetséges, legalább bontott anyagból, Kormányzati forrásokból megújulhasson a Mátészalka-Debrecen vasútvonal, a Debrecen- Nyíregyháza szakasszal egyidejűleg.

 

vasut-felujitas-palkovics-laszlo-210414-445932.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr3118152850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása