12 napja adtunk arról hírt arról, hogy a Rácz kertben a polgárok humoros feliratokkal próbálják meg felhívni az illetékesek figyelmét arra, hogy nem működik a közvilágítás. Kiégtem feliratot helyeztek el egy lámpaoszlopon. Azt hiték, hogy ez a módszer hatékony lesz, nem így lett.
Ezért a Mátészalkaleaks csoport vette kezébe az irányítást, és közérdekű bejelentéssel kerestük meg Mátészalka Város Műszaki Irodjáját.
Akkor az illetékes vállakozó felé továbbították a bejelentést.
Mivel, a bejelentéstől számított egy héten belül nem történt előrelépés, így újabb levélben kértünk információt arról, hogy mikor lesz ismét közvilágítás.
Egyik tagunk írt levelet ismét a Műszaki irodának:
Tisztelt Kovács István !
7 napja nem történt semmi. Már vagy négy helyen is kiégtek az izzók. Miért halad ilyen lassan a hibaelhárítás? Úgy tudom új szolgáltató végzi azt, ilyen "hatékonyan" dolgozik?
Kérem, tájékoztasson közérdekű adatigénylés keretein belül, hogy a hibaelhárítást végző szolgáltató szerződésében mennyi időt szab a megbízó arra, hogy a hibaelhárítás megkezdődjön?
Véleményünk szerint így az emberek biztonságát és a közbiztonságot is veszélyezteti a jelenlegi helyzet. Lépjenek fel erélyesebben a hibaelhárítást végző vállalkozással szemben.
-Mátészalkaleaks csoport-
A válasz megérkezett, amelyet az alábbiakban olvashatnak.
Tisztelt Címzett!
Tájékoztatom, hogy Mátészalka Város közvilágítási lámpatestjeinek működéséért a helyi Szatmárvill Kft a megbízott és szerződéssel rendelkező partnerünk. A hibajavítások megkezdése szerződés szerint 24 órán belül kell meginduljon, mely minden egyes esetben megvalósul. Azonban a közvilágítás nem csak izzóból és lámpatestből áll (ami a Szatmárvill Kft üzemeltetésében van), hanem oszlopokból és elektromos ellátásból, mely elemek NEM a Szatmárvill Kft által felügyelendő eszközök. Ezen elemek az E-On tulajdonában és üzemeltetésében vannak (oszlop, vezeték, elektromos ellátás).
A Szatmárvill Kft minden egyes esetben szerződés szerint teljesít, azonban olyan esetben (mint az Ön által leírt is), ahol az E-On oldalán van hiba a fent említett eszközeik és szolgáltatásaik esetén, a szerződéses vállalkozónk hibajelentése után azon hibajavításokat az E-On végzi.
Az ő eljárási rendjük és ügyintézési határidejük teljesen független a miénktől, őket megsürgetni nincs lehetőségünk, így előfordulhat, hogy akár fél évig sincs működő közvilágítás a hiba kijavításának idejére (lásd mint tavaly az Ipari úton).
Jogos a felvetés, hogy addig a kevésbé megvilágított úton balesetveszély áll fenn, ebben a helyzetben azonban az arra közlekedőknek is van felelőssége úgy "viselkedni", hogy a fennálló, általános balesetveszély kiküszöbölése érdekében körültekintőbben járnak-kelnek az adott szakaszokon.
Kérem tájékoztatásom szíves tudomásul vételét és türelmét a hiba teljes javításáig!
Köszönettel, tisztelettel:
Kovács István
Mátészalkai Polgármesteri Hivatal
Műszaki Irodavezető
Csoportunk értesítette az EON-t:
Tisztelt EON!
Az alábbi közérdekű bejelentéssel fordulunk Önökhöz. Kérjük, hogy legyenek szívesek kivizsgálni bejelentésünket, és megtenni a szükséges intézkedéseket.
Bejelentésünk az alábbi törvényen alapul,
2013. évi CLXV. törvény,1. § /3.pont
"Közérdekű bejelentés: olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása, illetőleg megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat."
A bejelentés tárgya:
12 napja nem működnek egyes közéri lámpák Mátészalkán, a Rácz kerti városrészben. Corvin tér és Nádor tér.
Az említett helyeken több köztéri lámpa nem működik. Legyenek szívesek kivizsgálni a bejelentésünket és elhárítani a hibát.
Véleményünk szerint így az emberek biztonságát és a közbiztonságot is veszélyezteti a jelenlegi helyzet.
Mátészalka, 2017. augusztus 22.
-Mátészalkaleaks csoport-
