Pár nappal ezeleőtt, a Mátészalkaleaks csoport közérdekű adatigénylést adott le a MÁV felé, amelyben arról érdeklődtünk, hogy a napokban megkezdődő Ebes és Püspökladány közötti vasúti szakaszból kinyert használt síneket melyik vasúti szakaszokba fogják beépíteni.
A válaszok megérkeztek, melyet a lentiekben olvashatnak.
Köszönjük a megkeresésüket, melyre az alábbi tájékoztatást adja a vasúttársaság:
1,
A Püspökladány- Ebes 31, 25 km hosszúságú vasúti szakasz felújítása során az összes vasúti sínt felszedik és újra cserélik majd, mindkét vágányon?
A kérdéssel kapcsolatban az alábbiakban a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) válaszát olvashatja: A Püspökladány–Ebes vasúti vonalszakasz esetében a nyíltvonalon és az állomási átmenő fővágányokban az összes sín új anyagból épül. Ugyanakkor az állomások mellék-, csonka-, rakodó- és iparvágányai átépíthetők használt, de minősített sínekből is.
2,
Amennyiben teljesen kicserélik a síneket, akkor azok újrahasznosításra, beépítésre fognak-e kerülni más vasútvonalakba?
A bontott felépítményi anyagokat szerződés szerint a kivitelezési vállalkozó minősítteti, majd szállítja max. 150 km távolságra. A vasútvonal korszerűsítése során kikerülő ún. vissznyereményi anyagokat a MÁV saját hálózatán tervezi hasznosítani.
3,
Ha beépítésre fognak kerülni más vasútvonalakra, van –e már terve a MÁV-nak arra, hogy mely vasútvonalakba?
A vissznyereményi anyagokat a Püspökladány–Biharkeresztes és a Szeged–Hódmezővásárhely vasútvonalak vágányiba tervezi beépíteni a vasúttársaság.
üdvözlettel:
MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság
A Mátészalkaleaks csoport véleménye:
A Biharkeresztes- Püspökladány vasúti szakasz jó választás, megérett a felújításra, hiszen az 51km-es szakaszon több nemzetközi IC vonat is közlekedik Brassóba és Kolozsvárra. Az 51 km-es szakaszt 68 perc alatt teszik meg a szerelvények, amely 45 km/órás átlagsebességet jelent. Ez egy nemzetközi vonalon igencsak szolid sebesség.
A Szeged-Hódmezővásárhely vasúti szakasz rossz választás. Szeged megyeszékhely, míg Hódmezővásárhely a megye második legnagyobb népességű városa. A két város közötti 31 kilométeres távot, 38 perc alatt teszik meg a vonatok, ez 49 km/órás átlagsebességet jelent. Ezen a vonalon csak személyvonatok közlekednek, és a két város között nem kevesebb mint 166 busz közlekedik és 15 vonatpár.
A Mátészalkaleaks csoport nem adja fel a használt sínekért való küzdelmet. Adatokkal alátámasztott levéllel fordulunk a MÁV-hoz, hogy rávilágítsunk arra, hogy a Mátészalka-Debrecen vasútvonal kihasználtsága nagyságrendekkel nagyobb, mint a Szeged- Hódvezővásárhely szakasz utasforgalma.
Kérjük a MÁV döntésének a felülvizsgálatát, és hamarosan levélíró kampányt indítunk!