A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Fejlődés helyett visszafejlődés a szabolcsi közösségi közlekedésben.

2020. május 24. - Mátészalkaleaks

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a Közlekedéstudományi Intézettel (KTI) együtt 2020. június elejétől több tucat vasúti mellékvonalon tervezi megnyirbálni a menetrendeket. Egyes vasútvonalakon már csak napi egy vonatpár fog közlekedni, míg a „szerencsésebben” járt vasúti viszonylatok megússzák kínálat csökkentéssel és pótló buszok beállításával.

Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét, azon belül több kistérséget érintenek ezek az intézkedések. A mellékvonalak közül lényegében a 110-es Mátészalka-Debrecen vasútvonal marad érintetlenül és a Mátészalka- Tiborszállás vasúti viszonylat, valamint fognak még vonatok közlekedni Mátészalka és Fehérgyarmat között.

 

Napi egy vonatpár fog közlekedni:

Mátészalka-Csenger  ( napi egyetlen vonatpár)

Mátészalka- Nyíregyháza   (napi egyetlen vonatpár)

 

Csökkenő menetrendi kínálat mellett, többnyire pótló buszok fognak járni:

Mátészalka-Záhony ( 2 vonatpár és vonatpótló buszok)

Vásárosnamény- Nyíregyháza ( 2 vonatpár és vonatpótló buszok

Fehérgyarmat- Zajta ( 1 vonatpár és vonatpótló buszok

 

valtotas.jpg

Illusztráció: Közlekedő Tömeg Egyesület

 

 

 

 

 

 

h-start_141_127_405_es_117_376_2017_mateszalka.jpg

Már csak pár nap és jelentősen csökkenhet  a menetrendi kínálat.

Három hónapos karbantartás kezdődik szeptembertől a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon.

Bár most a  a közbeszédet a járvány uralja, de igyekszünk azért melegen tartani a Mátészalka-Debrecen vasútvonal ügyét. Az alábbiakban a MÁV Zrt azon válaszát olvashatják, amely közérdekű adatigénylésünkre érkezett.

A MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság (MÁV Zrt.) a 2020. március 8-án beérkezett megkeresésében feltett kérdéseire vonatkozóan az alábbi adatszolgáltatást nyújtja.

 

A 2013 - 2020-as EU-s költségvetési ciklusban megvalósítandó vasútfejlesztési projektek listája 2014-ben került pontosításra, amelyek között szerepelt a Debrecen – Mátészalka vasútvonal villamosítása és engedélyezett sebességének emelése. A szatmári régió elérhetőségének minőségi javulásában fontos szerepet játszó projekt tervezési feladatai azonban nem kerültek elrendelésre a NIF Zrt. részére, így az előkészítés sem kezdődhetett meg. 2017-ben a projekt törlésre került a 2014 – 2020 programozási ciklusban EU-s források bevonásával megvalósítandó beruházások listájáról. Ennek ellenére a vasútvonal fejlesztési lehetőségeit a MÁV Zrt. stratégiai elképzelései között folyamatosan vizsgálta, de a komplex felújítására jelenleg nem rendelkezik forrással.

 

A vasútvonal hálózati jelentőségére való tekintettel, a MÁV Zrt. a 2020-2022 évek közötti időszakban saját forrásból tervezi a vasútvonal felújítását.

 

A 2020. évben az Apafa - Nyírbátor vonalszakasz felújítása, karbantartása várhatóan 3 hónapot vesz igénybe.  A vonalszakasz felújítása során a kapacitáskorlátozást /vágányzár/ a MÁV Zrt. az alábbiak szerint tervezi:

 

- Apafa-Hajdúsámson 2020. szeptember 1. 00.00 – 2020. szeptember 13. 23.59 – 13 nap 

 

- Hajdúsámson-Nyírbátor 2020. szeptember 14. 00.00 – 2020. október 11. 23.59 – 28 nap;  összesen 41 nap

 

A 2021. évi munkák a Nyírgelse állomáson és Nyírbogát megálló rakodóhelyen az állomási átmenő vágány átépítését, az útátjárók cseréjét, valamint a felújítás peronépítést, egyéb vágányok és kitérők bontási munkáinak elvégzését tartalmazza.

 

Várhatóan 2022-ben valósulhat meg Nyíradony, Aradványpuszta  és Hajdúsámson állomás átépítése.

 

A munka magában foglalja az állomási vágányok átépítését, kitérők cseréjét, az útátjárók cseréjét és a peronépítést. A munkák eredményeként megszüntetésre kerülnek a pályahibából eredő lassújelek és visszaállításra kerül az eredeti engedélyezési sebesség (80 km/h), amelynek következtében javul a forgalombiztonság és emelkedik a szolgáltatási színvonal.

A vasútvonal munkáinak részletezése:

 

  1. évben főbb munkák:

 

Apafa – Hajdúsámson közötti vonalszakasz

-          Vasbeton alj furatjavítás

-          Síncsere

 

Hajdúsámson – Nyíradony közötti vonalszakasz

 

-          Vasbeton alj csere

-          2 kitérőben keresztezés csere

-          Ívsíncsere

Nyíradony – Nyírgelse közötti vonalszakasz

-          Tömeges vasbetonalj javítás

 

Nyírgelse – Nyírbátor közötti vonalszakasz

-          Vasbetonalj furatjavítás

-          Ívsíncsere 2 ívben

 

Nyírbogát állomás

-          1. és 2. kitérő helyett folyóvágány építése

 

Nyírgelse állomás

-          1. és 4. kitérőben komplett keresztezés cseréje

 

Apafa – Nyírbátor közötti vonalszakasz

-          UH hibás sínek cseréje és további furatjavítások

-          Teljes hosszon felépítménykarbantartó- és gépjavítói szabályozás

 

 

  1. évben főbb munkák:

 

Nyírgelse állomás

-          Mellékvágányok elbontása

-          2 átjáró átépítése

-          Peron építés

 

Nyírbogát megállóhely

–             Állomási vágányok átépítése

–             Peron építés

 

 

  1. évben főbb munkák:

 

Nyíradony állomás

-          II. és III. vágányok átépítése

-          Kitérők cseréje

-          Útátjáró átépítés

 

Aradványpuszta állomás

-          II. vágány átépítése

-          2 csoport kitérő cseréje

-          Útátjáró átépítése

-          Peronátépítés

 

Hajdúsámson állomás

 

-          II. átmenő vágány átépítése

-          2 csoport kitérő cseréje

-          peronátépítés

-          útátjáró átépítés

 

 

A felsorolt munkák MÁV Zrt. által tervezett, becsült összértéke hozzávetőleg 620 millió Ft.

 

Tájékoztatásul közöljük, hogy a MÁV Zrt. nem tervezi a megállóhelyek megszüntetését. A megállóhelyek megszüntetéséről a személyszállítás közszolgáltatási szerződés megrendelője, az Innovációs és Technológiai Minisztérium illetékes szervezete jogosult dönteni. A vonalon végzett munka nem teljes átépítés.

 

A meglévő hagyományos vágány nem épül át hézagnélkülivé. A fent említett felújítási, karbantartási munkák 2020-2022 évek között kerülnek elvégzésre. A MÁV Zrt. 2023. évi üzleti terve jelenleg összeállítás alatt van.

 

Üdvözlettel:

MÁV Zrt.

 

h-start_141_127_405_es_117_376_2017_mateszalka.jpg

Nincs szükség új lakcímkártyára a kijárási korlátozás miatt.

Nem szükséges új lakcímkártya készítése abban az esetben, ha a kijárási korlátozás időtartama alatt nem az állandó, bejelentett lakcímen tartózkodunk.

Mivel a kijárási korlátozás célja a társas érintkezések, közösségi találkozások számának csökkentése, az erről szóló kormányrendeletnek nem kizárólag a lakcímkártyán szereplő lakóhelyen vagy tartózkodási helyen lehet eleget tenni.

Nem szükséges új lakóhelyet vagy tartózkodási helyet bejelenteni akkor sem, ha a kijárási korlátozás ideje alatt a bejelentett lakóhelytől, tartózkodási helytől eltérő címen, például albérletben, vagy hétvégi házban tartózkodunk. Kérjük ügyfeleinket, hogy emiatt ne keressék fel a kormányablakokat és okmányirodákat, hiszen ez csak újabb, fölösleges találkozásokat eredményezne, ami éppen ellentétes a kijárási korlátozás céljával.

Továbbra is arra kérjük ügyfeleinket, hogy az ügyfélszolgálatokat csak a legszükségesebb esetben keressék fel, egyben felhívjuk a figyelmet, hogy a kormányablakok, okmányirodák és más kormányhivatali ügyfélszolgálatok kizárólag előzetes időpontfoglalással fogadnak ügyfeleket a járványügyi veszélyhelyzet idején.

fsdggh.jpg

A Volán buszjáratain nincs lehetőség papíralapú jegy vásárlására a járművezetőknél.

A járványügyi helyzet miatt, az utasok és az autóbusz-vezetők védelmében hozott új intézkedéseket a Volánbusz, így  március 23-tól készpénzmentessé vált a jegyvásárlás a Volánbusz valamennyi járatán. Március 25-én, szerdán üzemkezdettől pedig tanszüneti menetrend lép érvénybe.

Az első ajtón való felszállási lehetőség megszűnik, a járművezetőt szalagkorlát határolja el az utasoktól. Jegyvásárlásra ideiglenesen egyik járaton sincs lehetőség.

Egy applikáción (Mobiljegy) keresztül lehet jegyet vásárolni, valamint ahol van, ott a jegypénztárakban. A teljes árú jegyek mellett elérhetők az alkalmazásban  az 50 és 90 százalékos kedvezményt tartalmazó menetjegyek. Jelenleg az applikáció bérletvásárlásra még nem alkalmas, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és a Volánbusz szakemberei nagy erőkkel dolgoznak a mobilapplikáció fejlesztésén annak érdekében, hogy legkésőbb a hónap végéig bérletvásárlási lehetőséggel is bővüljön az alkalmazás. 

Fontos tudni, hogy a mobilalkalmazásban nem választhatók ki az indulási és célállomások, a helyközi járatokra szóló jegyeket az indulási és érkezési állomás közötti kilométertávolság kiválasztásával lehet megvásárolni. Az adott távolsághoz tartozó adatok – az indulás és az érkezés helyét beírva - a menetrendek.hu rendszerében találhatók meg, amely az applikációból közvetlenül is elérhető. A Volánbusz által üzemeltetett helyi járatokra az adott településnév kiválasztásával könnyen kikereshetők és megvásárolhatók a jegyek. 
A Mobiljegy applikáció letölthető mobiltelefonjára a Play áruházból.

 

 

 

sgggg.png

Csekkek befizetése. Így kerülheti el a sorbanállást.

A postákon rendkívül sokan zsúfolódhatnak össze, ami napjainkban nem túl előnyös a fertőzésveszély miatt. A következő megoldással elkerülheti a sorbanállást.

Okostelefonja, tabletje segítségével bárhol, bármikor, kényelmesen, készpénzkímélő megoldással fizetheti be sárga, illetve fehér csekkjeit.A csekkbefizetés a kártyabirtokos ügyfél bankszámlájának terhére történik.

Ez a tranzakció bankkártyás vásárlásnak minősül, amelyért a Magyar Posta Zrt. külön díjat nem számít fel!*

A szolgáltatás keretében minden postai QR-kóddal ellátott sárga és fehér csekk befizethető a kód leolvasásával, maximum 290.000 Ft összeghatárig. Az alkalmazás használata internetkapcsolatot igényel.

*A befizető bankja által a bankkártyás vásárlásért felszámított díjak, illetve egyéb költségek azonban a befizetőt terhelik.

 

 sargacsekk_small.png

Pirossal megjelölve a QR kód.

 

 

 

15 órától lezártak két határátkelőt a román-magyar határon.

2020.március 14-én 15 órától lezárták a  Nyírábrány- Érmihályfalva és a Létavértes- Székehlyhíd határátkelőhelyeket a román - magyar határszakaszon. Az intézkedés minimum 30 napra szól és azért került bevezetésre a hivatalos indoklás szerint, hogy az ezen a határszakaszon szolgálatot teljesítő  személyzetét a nagy forgalmú határátkelőhöz vezénylik.

A Nyírábrány-Érmihályfalva határátkelőhely helyett a  a rendőrség alternatív átkelőhelyként a  Vállaj- Csanálos határátkelőhelyet ajánlja.

Az intézkedés érinti a vasúti közlekedést is. A román vasúttársaság március 14 -én 15:30-tól, nem indít és nem fogad személyszállító vonatokat, további intézkedésig Nyírábrány – Érmihályfalva, valamint Kötegyán-Szalonta és Tiborszállás-Ágerőmajor kishatárforgalmi határátmenetben. Romániába a vasúti eljutás, jelenleg Biharkeresztesen és Lőkösházán keresztül biztosított.

A vonatok újraindításának időpontja jelenleg nem ismert!

 

gfhg.jpg

 

 

A képviselő-testület 2020. február 27-i ülése.

 

 

 2020. február 27. , képviselő-testület ülésének napirendi pontjai:

 

1.     Előterjesztés Mátészalka Város Önkormányzata 2019. évi költségvetésének módosításáról

Előadó: Dr. Hanusi Péter polgármester

 

2.     Előterjesztés a Mátészalka Város Önkormányzata sportfeladatairól, valamint a helyi sporttevékenység támogatásáról szóló 10/2015.(IV.29.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezéséről és új rendelet megalkotásáról

Előadó: Dr. Hanusi Péter polgármester

 

3.     Előterjesztés a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatósággal kötött Használati megállapodás megszüntetéséről

Előadó: Dr. Hanusi Péter polgármester

 

4.     Előterjesztés a Mátészalka Város Önkormányzata vagyonkezelése alatt álló Szatmári Múzeum ingatlan és ingó vagyonelemeinek térítésmentes önkormányzati tulajdonba vételéről

Előadó: Dr. Hanusi Péter polgármester

 

5.     Előterjesztés a Szalka-Víz Kft. felügyelőbizottságának ügyrendjéről

Előadó: Dr. Hanusi Péter polgármester

 

6.     Előterjesztés a Szalka-Víz Kft. 2020. évi üzleti tervének elfogadásáról

Előadó: Dr. Hanusi Péter polgármester

 

7.     Előterjesztés a Városi Uszoda és Strandfürdő jegyár változásáról

Előadó: Dr. Hanusi Péter polgármester

 

8.     Előterjesztés a polgármester 2020. évi szabadságolási ütemtervének jóváhagyásáról

Előadó: Dr. Hanusi Péter polgármester

 

9.     Előterjesztés a főállású polgármester és főállású alpolgármester cafetéria-juttatásának 2020. évi keretösszegéről

Előadó: Dr. Takács Csaba jegyző

 

10.Beszámoló az Oktatási, Közművelődési és Sport Bizottság átruházott hatáskörben hozott döntéseiről

Előadó: Dr. Hanusi Péter polgármester

 

11.Bejelentések

Sikertelen a fehérgyarmati CT javítása.

A napokban röppent fel az a hír,   a MátészalkaLeaks csoportnak írt olvasói levél alapján, hogy nem működik a CT berendezés a mátészalkai kórházban. Később kiderült az, hogy Fehérgyarmaton is elromlott a készülék, így a mátészalkai és a fehérgyarmati előre tervezett vizsgálatokat halasztják, a sürgős eseteket pedig Nyíregyháza látja el.

A MátészalkaLeaks csoport közérdekű adatigénylésben kérdezte a mátészalkai és fehérgyarmati kórházakat.

Kérdéseink:

 

Milyen típusú hibáról van szó?

 

Mi  a hiba elhárításának a határideje?

 

A hiba prognosztizálása óta a közérdekű adatigénylés megválaszolásának időpontjáig, hány előjegyzett CT vizsgálat került elhalasztásra a fehérgyarmati telephelyen?

Elsőként a fehérgyarmati kórház válaszát kaptuk meg 2020.03.05-én, amelyet a lentiekben olvashatnak.

 

 

fgy_ct1.png

fgy_ct2.png

 

 

 

 

illusztracio.jpg

A regionális közlekedésről tanácskoznak Debrecenben.

A regionális közlekedés aktuális kérdéseiről tanácskoznak 2020.március 05-én Debrecenben, az  Aquaticum Debrecen Termál & Wellness Hotelben. Immár 15. alkalommal kerül megrendezésre az esemény. A téma: a  közlekedés, mint szolgáltatás / Kihívások a nagyvárosok és azok agglomerációjának mobilitásában

A meghívottak között szerepelt Mosóczi László, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, Kerékgyártó József a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója, valamint Dávid ilona a Volánbusz Zrt-. elnök-vezérigazgatója. Egyikük sem lesz jelen a konferenciának meghirdetett eseményen.

A kiküldött programból az derül ki, hogy nem szánnak időt a felmerülő kérdések megválaszolására.

Pedig a konferencia fogalma a következő: előre meghatározott napirend és program szerint zajló, általában problémamegoldó ülés, ahol a hallgatóság kérdezhet, reagálhat, kritizálhat vagy vitatkozhat. A kongresszusnál kisebb létszámú összejövetel és kevesebb kérdés megtárgyalására irányul. Nem hosszú időtartamú.

Mindenesetre a MátészalkaLeaks a helyszínen lesz, így első kézből fogunk beszámolni az ott elhangzott dolgokról.

Amennyiben mégis lehet majd kérdezni az előadókat, akkor a Mátészalka-Debrecen vasútvonallal kapcsolatos kérdéseinket fel fogjuk tenni.

 

 

 

 

 

 

Szabolcsban egyre népszerűbb a telekocsizás, a csigalassú vonat helyett.

A Mátészalka-Debrecen vasútvonal jelenti az egyetlen, viszonylag gyorsabb vasúti kapcsolatot a szabolcsi emberek számára Budapest felé. A Csenger, Fehérgyarmat és Mátészalka felől Budapestre igyekvő utasok ennek a vasútvonalnak a szolgáltatásait veszik igénybe akkor, amikor a fővárosba igyekeznek.  Jelenleg, a leggyorsabb Mátészalka és Budapest közötti, egyetlen átszállás nélküli vasúti összeköttetést a Mátészalkáról 5 óra 16 perckor induló Kraszna Intercity biztosítja, amely a Mátészalka és Debrecen közötti 78 kilométeres távolságot 93 perc alatt küzdi le, majd a Debrecentől Budapestig tartó 221 kilométeres utat a szerelvény 159 perc alatt abszolválja.

Csaknem két éve derült ki a MátészalkaLeaks csoport értesülései alapján az, hogy éves szinten 110 millió forintos veszteséget okoz a csiga vs. vonat akcióról híressé vált vasútvonal lassúsága a Vasúttársaságnak, hiszen  akkoriban heti szinten mintegy  négyszázan  választották a legnépszerűbb, magyar telekocsi szolgáltatót az általuk megadott adatok alapján Fehérgyarmat/Mátészalka és Budapest között.

Az adatok megjelenése óta eltelt csaknem két év alatt még több teret nyert a telekocsi szolgáltatás, így még nagyobb veszteséget könyvelhet el ezen a vasútvonal állapota miatt a MÁV- Start Zrt, hiszen  a 2019.évben tízezren választották Fehérgyarmat és Budapest között a legnépszerűbb magyar  telekocsi szolgáltatót, míg Mátészalka és Budapest között húszezren, (tehát összesen harmincezren). A MÁV-Start Zrt. ezzel szemben 43873 fizető utast szállított ezeken a vasúti viszonylatokon a 2019.évben, írták a MátészalkaLeaks csoport közérdekű adatigénylésére adott válaszukban.

A két vasútvonal aktuális  jegyáraival számolva a harmincezer utas kiesése, több mint 176 millió forintos veszteséget eredményezett a MÁV-Start Zrt-nek  a 2019.évben. Ez a MÁV-Start 2018-as adózott eredményének ( 6, 779 milliárd forint) csaknem 3 százaléka.

 

 

telekocsi_vs_vonat.png

 

Képviselő-testületi ülés, 2020.február 13.

A képviselő-testület 2020.február 13. napján megtartott ülése az alábbiakban tekinthető  meg.

 

 

 A napirendi pontok:

 

1.     Előterjesztés Mátészalka Város Önkormányzata adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő 2021-2023. évi fizetési kötelezettségeinek megállapításáról

Előadó: Dr. Hanusi Péter polgármester

 

2.     Előterjesztés Mátészalka Város Önkormányzata 2020. évi költségvetéséről szóló rendelet megalkotásáról

Előadó: Dr. Hanusi Péter polgármester

 

3.     Előterjesztés az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló 18/2015. (VI.12.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezéséről és új rendelet megalkotásáról

Előadó: Dr. Hanusi Péter polgármester

 

4.     Előterjesztés a Négy Évszak Óvoda Kertvárosi Tagóvodája, valamint a Négy Évszak Óvoda fenntartói jogával kapcsolatos kérelmekről

Előadó: Dr. Hanusi Péter polgármester

 

5.     Előterjesztés a Mátészalkai Kulturális Nonprofit Kft., valamint a Mátészalkai Városfejlesztési Kft. felügyelőbizottságának ügyrendjéről

Előadó: Dr. Hanusi Péter polgármester

 

6.     Előterjesztés az Önkormányzat tulajdonában lévő 1003/7 hrsz-ú ingatlan területén parkolók kialakításáról

Előadó: Dr. Hanusi Péter polgármester

 

7.     Előterjesztés a mátészalkai 3166/2/A/1 hrsz-ú, természetben Mátészalka, Kossuth u. 25. szám alatti ingatlan tulajdonjogának megszerzéséről

Előadó: Dr. Hanusi Péter polgármester

 

8.     Bejelentések

Volánbusz: menetrendi változások 2020.március 01-től.

4210 Nyíregyháza – Baktalórántháza – Kisvárda autóbuszvonalon

A munkanapokon 5:58-kor Baktalórántháza, Fő tér megállóhelyről Nyíregyházára közlekedő autóbusz 13 perccel korábban, 5:45-kor indul.

4219 [Nyíregyháza ] Nagykálló – Kállósemjén autóbuszvonalon

A tanítási napokon 13:35-kor Nyíregyháza, Autóbusz-állomásról Kállósemjénre közlekedő autóbusz megáll a Nyíregyháza, Lakatos utca megállóhelyen.

4220 Nyíregyháza – Nagykálló – Kállósemjén autóbuszvonalon

A 17:55-kor Nyíregyháza, Autóbusz-állomásról Kállósemjénre közlekedő autóbusz megáll Nyíregyháza, Lakatos utca megállóhelyen.

A Nyíregyházáról 12:40-kor Kállósemjénre, illetve a 13:30-kor visszairányban közlekedő autóbuszok a hetek utolsó tanítási napján (többnyire péntekenként) megállnak Nyíregyháza, Lakatos utca megállóhelyen.

4225 Nyíregyháza – Nagykálló – Téglás autóbuszvonalon

Az alábbi járatok megállnak Nyíregyháza, Lakatos utca megállóhelyen:

Indulási időpont

Indulási hely

Célállomás

6:20

Nyíregyháza

Balkány

14:35*

Nyíregyháza

Bököny

5:40

Bököny

Nyíregyháza

8:05

Szakoly

Nyíregyháza

8:50

Szakoly

Nyíregyháza

* Csak munkanapokon áll meg, szabadnapokon nem.

4239 Nyíregyháza – Nagycserkesz – Tiszaeszlár/Tiszadob autóbuszvonalon

A munkanapokon 5:25-kor Nyíregyházáról Tiszaeszlárra közlekedő autóbusz Bashalom betéréssel közlekedik.

4240 Nyíregyháza – Tiszavasvári – Tiszalök – Tiszadob autóbuszvonalon

A 11:10-kor Nyíregyházáról Bánfibokorra közlekedő autóbusz Nagycserkesz, Halmosbokor betéréssel közlekedik.

A 11:35-kor Nyíregyházáról Bánfibokorra közlekedő autóbusz tanítási napokon 5 perccel korábban, 11:30-kor indul, és Nagycserkesz, Halmosbokor betéréssel közlekedik.

4251 Kisvárda – Szabolcsveresmart autóbuszvonalon

A munkanapokon 18:15-kor Kisvárdáról Dögére közlekedő autóbusz – utazási igény esetén – meghosszabbított útvonalon, Szabolcsveresmart, Tölgyesszög út megállóhelyig közlekedik. 

A munkanapokon 18:36-kor Döge, Kossuth utca 36. megállóhelyről Kisvárdára közlekedő autóbusz 29 perccel később, 19:05-kor indul.

4254 Kisvárda – Mándok – Tiszamogyorós autóbuszvonalon

A munkanapokon 4:30-kor Tiszamogyorós, Autóbusz-fordulótól Kisvárdára induló autóbusz 12 perccel korábban, 4:18-kor indul és Eperjeske, Posta betéréssel közlekedik.  

4301 Vásárosnamény – Tiszaadony – Lónya autóbuszvonalon

A munkanapokon 13:05-kor Vásárosnamény, Vasútállomásról Lónyára közlekedő autóbusz 5 perccel később, 13:10-kor indul.

4320 Mátészalka – Porcsalma autóbuszvonalon

A 16:20-kor Mátészalkáról Kocsord–Fülpösdaróc felé (tanszünetben Ököritófülpösig) közlekedő autóbusz munkanapokon 10 perccel később, 16:30-kor indul.

4331 Mátészalka – Nyírmeggyes – Hodász – Nyírkáta autóbuszvonalon

A tanítási napokon 15:55-kor Mátészalkáról Nyírkátára közlekedő autóbusz 2 perccel később, 15:57-kor indul.

4332 Mátészalka – Nyírmeggyes – Nyírbátor autóbuszvonalon

A tanszünetben munkanapokon 15:45-kor, valamint a tanítási napokon 15:48-kor közlekedő autóbuszok egységesen 15:50-kor indulnak Mátészalkáról Nyírbátorba. 

4335 Mátészalka – Őr – Hodász – Nyírkáta autóbuszvonalon

A munkanapokon 16:00-kor Kántorjánosi, Vegyesbolt megállóhelyről Nyírkátára közlekedő autóbusz 3 perccel később, 16:03-kor indul.

A munkanapokon 16:27-kor Nyírkáta, Autóbusz-fordulótól Mátészalkára közlekedő autóbusz 3 perccel később, 16:30-kor indul.

 

sffg.jpg

Műszaki probléma miatt kimaradt két hajnali járat Mátészalka és Debrecen között.

A Debrecen-Mátészalka vonalon néhány kora reggeli járat menetideje jelentősen megnövekedett, mert Nyírbogátnál meghibásodott egy Mátészalkáról Debrecenbe tartó hajnali vonat. A meghibásodott 6319-es és a Mátészalkáról 3:54-kor elindult, 6329-es járatok ma nem közlekedtek tovább.Így a mai nap reggelén leghamarabb csak 6 óra 48 percre lehetett Debrecenbe érni.

A vasúti közlekedés jelenleg már zavartalan.

 

ass1.png

Három csoportos óvoda épül az Ipari úton.

A Mátészalka Kertvárosi Református Egyházközség sikerrel pályázott a Magyarországi Református Egyház  Országos Óvodafejlesztési pályázatán. Egy három csoportos óvoda építésére nyertek anyagi forrásokat, amely az Ipari út 8 szám alatt fog megépülni.A tervezés során felmerült az, hogy a reggeli és délutáni időszakokban megnövekedett forgalomra kell számítani, így  a betervezett parkolók számát növelni szükséges.

Mátészalka Város képviselő-testülete 2020.február 13-án tartja következő gyűlését, ahol 6. napirendi pontként tárgyalják a Mátészalka Református Egyházközség Lelkipásztori Hivatalának kérelmét, amelyben azt kérik, hogy a szomszédos (önkormányzati) telekből, mintegy 700 négyzetmétert adjon az önkormányzat ingyenes használatba. Ennek fejében vállalják azt, hogy a parkolót a városi rendezvények alkalmával rendelkezésre bocsájtják.Kitételként szerepel az előterjesztésben az, hogy a létesülő parkoló  tervezési, engedélyezési  és kivitelezési költségeit a Mátészalka Kertvárosi Református Egyházközség állja.

Mivel a parkolók létesítése a Parkerdő szélén történik, így gyepráccsal kívánják kialakítani, így megőrizve annak zöld jellegét.

 

ovoda.jpg

Mátészalkai vasútállomás: fejlesztési ígéretek.

A MátészalkaLeaks csoporthoz eljutott információk szerint több beruházást is tervez végrehajtani a  MÁV a mátészalkai vasútállomáson. Az elképzelések  szerint megszüntetnék a botlásveszélyt,  korszerűsítenék az információs táblákat, valamint  térfigyelő kamerákat telepítenének a peronokra illetve a váróterembe, amelyeket a rendőrségre kötnének be.

 

adffs.jpg

Burkolatfelújítás kezdődhet a 49-es főúton.

Az Európai Uniós közbeszerzési értesítő szerint burkolatfelújítási munkáknál hirdettek nyerteseket, az egyik közbeszerzés Mátészalka környéki útszakaszt érint. A felújítás a 49. számú  Rohod-Mátészalka-Csengersima másodrendű főút 3+998-7+545 kilométer szelvény közötti szakaszán valósul meg vállalkozási szerződés keretében, amelynek összértéke  283 920 699.00 HUF, ÁFA nélkül.

felujitas.jpg

Hamarosan megoldódik a nyírkátai dolgozók közösségi közlekedéssel kapcsolatos ügye.

Nyírkátán élő, de Mátészalkán dolgozó személyek fordultak a MátészalkaLeaks csoporthoz a közösségi közlekedéssel kapcsolatos ügyükkel még január elején. A csaknem egy tucat ember képviseletében akkor Zoltán emelt szót, aki maga is  a Jármi út környékén dolgozik egy vállalkozásnál.

Az ügyük az volt,  hogy a 2019.decemberben történt menetrend változástól kezdődően megváltozott  az egyik délutáni Nyírbátorba közlekedő busz indulási ideje, amely így  pár perccel korábban indul, és így szinte lehetetlen a Jármi út környékén dolgozóknak, hogy a 15 óra 50 percig tartó munkaidő végeztével utolérjék  a Nyírkáta felé közlekedő  számú járatot, hiszen jelenleg a  Mátészalkáról 15 óra 50 perckor Nyírkátára közlekedő busz aktuális sofőrének jóindulatától függenek. Ha minden klappol,  ő szokta megvárni Nyírmeggyes községben a munkából hazaigyekvő azokat nyírkátai lakosokat akik  a Mátészalkáról 15 óra 48 perckor Nyírbátor irányába induló 4332-es busszal kénytelenek versenyt futni a nyírkátai busszal.

A MátészalkaLeaks csoport és az érintettek menetrend módosítási kérelemmel fordultak az Északkelet- Magyarországi Közlekedésszervező Iroda vezetőjéhez, valamint  az egyik Jármi úti cég is menetrend módosítási kérelemmel támogatta meg a dolgozóik törekvéseit, amelyet eljuttattak a Volánbuszhoz.

A mai napon érkezett a jó hír, ha nem is azonnal, de 2020. március 01-től megoldódik az érintettek ügye.

 

A döntést közlő levél:

 

Ikt.szám: KTI/KSZK/11-5/2020.

 

Mátészalka-Nyírkáta viszonylatban utazók kedvezőbb kiszolgálására irányuló megkeresését köszönettel vettük. Kérelmét állásfoglalás céljából a VOLÁNBUSZ Zrt. részére is megküldtük. A kialakított álláspont alapján az alábbiakról tájékoztatjuk.

 

A Jármi út közelében lévő munkahelyeken 15.50 óráig dolgozók kedvezőbb hazautazásának biztosítása érdekében a Mátészalkáról Nyírbátorba tanszünetben munkanapokon 15.45 órakor induló 4332/393 sz. járat 5 perccel, az iskolai előadási napokon 15.48 órakor induló 4332/395 sz. járat 2 perccel később közlekedik. A 4332/395 sz. autóbuszjárat Nyírmeggyes, orvosi rendelő megállóhelyen csatlakozást biztosít a Nyírkátára közlekedő 4331/397 sz. járathoz, melynek megtartása érdekében az iskolai előadási napokon 15.55 órakor Mátészalkáról Nyírkátára induló autóbuszjárat is 2 perccel később indul. Tanszüneten történő utazás érdekében a 4335/369 sz. járat 3 perccel később közlekedik, átszállást biztosítva Hodász, vasútállomás bejárati út megállóhelyen a Nyírkátára utazók számára.

A módosítások bevezetését 2020. március 1-től tervezzük.

 

 

Tisztelettel:

 

SZABÓ Tamás Bálint              Tóth Sándor

irodavezető                              autóbusz közlekedési szakértő

 

 

ÉSZAKKELET-MAGYARORSZÁGI KÖZLEKEDÉSSZERVEZŐ IRODA

 

tn2-volan.jpg

 

Keleti lakótelep: javaslat a reggeli közlekedési problémák kezelésére.

Hétköznap reggelenként  szembesülnek az állampolgárok azzal a problémával, hogy a  Keleti lakótelepen nehézkessé válik a közlekedés és  jelentősen meghosszabbodik a személygépkocsik menetideje a belváros irányába. A Hajdú utca már nem bírja a forgalmi terhelést.

A MátészalkaLeaks csoport szerint csökkenthető lenne a Hajdú utca túlterheltsége, amennyiben a Képes Géza Általános Iskola mögötti (műfüves futballpályák mellett húzódó) utat,  amely jelenleg le van zárva, egyirányúsítva megnyitnák a Bajcsy- Zsilinszky  utca felé, akár időkorlátosan, reggel 7 és 9 óra között, illetve 15 és 17 óra között a forgalom számára.

A megnyitás történhetne súlykorlátozással, hogy a 3,5 tonna feletti össztömegű járművek ne közlekedhessenek arra, illetve sebességkorlátozással, amely maximálisan 30 km/órás sebességet engedne meg.

 

81637389_3184161021598848_3314479872104988672_n.jpg

 

82368470_513501846179577_319613710773518336_n.jpg

Nyírkáta: dolgozóbarátabb buszmenetrendet szeretnének.

Nyírkátán élő, de Mátészalkán dolgozó személyek fordultak a MátészalkaLeaks csoporthoz a közösségi közlekedéssel kapcsolatos problémájukkal. A csaknem egy tucat ember képviseletében Zoltán emelt szót, aki maga is  a Jármi út környékén dolgozik egy vállalkozásnál.

A problémájuk az, hogy a 2019.decemberben történt menetrend változástól megváltozott  az egyik délutáni Nyírbátorba közlekedő busz indulási ideje, jelesül pár perccel korábban indul, így nagy szerencse kell a Jármi út környékén dolgozóknak ahhoz, hogy a 15 óra 50 percig tartó munkaidő végeztével utolérjék  a Nyírkáta felé közlekedő  számú járatot.

Az érintettek elmondták, jelenleg a  Mátészalkáról 15 óra 50 perckor Nyírkátára közlekedő busz aktuális sofőrének jóindulatától függenek, hiszen ha minden klappol,  ő szokta megvárni Nyírmeggyes községben a munkából hazaigyekvő azokat nyírkátai lakosokat akik  a Mátészalkáról 15 óra 48 perckor Nyírbátor irányába induló 4332-es busszal kénytelenek versenyt futni a nyírkátai busszal.

Probléma csak akkor van, ha helyettesítés miatt új buszvezető jelenik meg a vonalon, akinek nincs tudomása a nem kellően átgondolt menetrendről, ilyenkor marad a gyaloglás…

Van olyan Jármi úti  vállalkozás, ahol a dolgozók több mint 10 százalékát érinti a probléma, de Zoltánék friss  kutatása szerint amelyet a napokban ejtettek meg,  már elérni lassan az egy tucatot az érintettek száma.

Azt érintettek elmondták, szeretnénk elérni minimum, hogy a Mátészalkáról 15 óra 48 perckor Nyírbátor irányába induló 4332-es busz pár perccel később induljon, és így újra, nagyobb biztonsággal utol tudnánk érni a 4331-es számú, Nyírkátára közlekedő járatot Nyírmeggyes községben. Azt se tartanánk ördögtől valónak, ha a  15 óra 55 perckor Mátészalkáról Nyírkátára közlekedő  4331-es busz nem a Kórház utca (ott megállója sincs) érintésével, hanem a Szalkay László utca, Alkotmány út, Jármi út  útvonalon közlekedne, ezáltal nem kellene versenyt futni az idővel a 15 óra 50 percig dolgozó nyírkátai munkavállalóknak.

A MátészalkaLeaks csoport és az érintettek menetrend módosítási kérelmet nyújtottak be  az Északkelet- Magyarországi Közlekedésszervező Iroda vezetőjéhez.

 

images_10.jpg