A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

MátészalkaLeaks

Menetrendi változások megyénkben, egyes buszjáratoknál 2021.október 01-től.

2021. szeptember 28. - Mátészalkaleaks

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye

4224 Nyíregyháza – Mátészalka – Szamosangyalos – Csenger

A vonal járatai a továbbiakban megállnak Szamosangyalos, Csengeri u. 24. megállóhelyen.

 

4240 Nyíregyháza – Tiszavasvári – Tiszalök – Tiszadob – Polgár – Tiszaújváros  

A vonalon közlekedő járatok Polgár és Tiszaújváros között Polgár, Strandfürdő, Polgári tanyák, Tiszagát, őrház, Tiszapart városrész elágazás megállóhelyek érintésével közlekednek.

A 4:15-kor Tiszalökről Tiszaújvárosba közlekedő járat 5 perccel korábban, 4:10-kor indul.

A tanítási napokon 5:30-kor Tiszalökről Tiszadadára közlekedő járat 10 perccel korábban, 5:20-kor indul.

A tanítási napokon 5:50-kor Tiszadadáról Nyíregyházára közlekedő járat
10 perccel korábban, 5:40-kor indul, és a továbbiakban megáll Tiszavasvári, Nánási út megállóhelyen. Tiszavasvári, Nánási út megállóhelyet 6:14-kor érinti.

A munkanapokon 8:10-kor Tiszavasvári, Városháza térről Tiszaújvárosba közlekedő járat meghosszabbított útvonalon, Tiszavasvári, Nánási út megállóhelytől indul 8:04-kor.

 

4241 Nyíregyháza – Polgár – Tiszaújváros

A tanítási napokon 5:30-kor Tiszaújvárosból Nyíregyházára közlekedő járat menetideje Tiszaújváros és Polgár között kis mértékben változik.

 

4358 Fehérgyarmat – Jánkmajtis/Vámosoroszi – Csenger

A tanítási napokon 13:30-kor Fehérgyarmatról Csengerbe közlekedő járat 10 perccel később, 13:40-kor indul.

 

4368 Fehérgyarmat – Panyola – Olcsvaapáti

A tanítási napokon 13:40-kor Fehérgyarmatról Olcsvaapátiba közlekedő járat 10 perccel később, 13:50-kor indul.

A tanítási napokon 14:22-kor Olcsvaapátiból Fehérgyarmatra közlekedő járat 10 perccel később, 14:32-kor indul.

 

cimlap_29_1.jpg

 

A 2022-es és 2023-as években nem történik érdemi beavatkozás a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon. A romlási folyamat lassítása a fő cél.

A MátészalkaLeaks csoport közérdekű adatigénylésére adott válaszából kiderül, hogy nem túl sok jóra számíthat a 110-es vasútvonal utazóközönsége.

A 110 sz. vonalon a 2022-ben és 2023-ban végzett karbantartási munkák (szórványos aljcsere, síncsere, furatjavítás) nem eredményezik sebességkorlátozások megszüntetését, a munkák célja a jelenlegi sebesség fenntartása, a pálya műszaki állapotának megőrzése, javítása, a romlási folyamat lassítása, vasúti pályában lévő aljak élettartamának növelés.

A MátészalkaLeaks csoport elfogadhatatlannak tartja ezeket a „célokat”, ezért az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz fordultunk, hogy állami, esetleg Európai Uniós források felhasználásával tervezik-e a Mátészalka-Debrecen vasútvonal rehabilitációját.

Közben 1 milliárd forintból rehabilitálják a térségünkben lévő Debrecen-Nagykereki vasútvonalat, ahol a vasútvonal mentén lévő települések polgármesterei egyöntetűen kiálltak a vasút fontossága, a felújítás halaszthatatlansága mellett. A közös lobbitevékenységnek meg is lett az eredménye.

 

Fehérgyarmattól, egészen Debrecenig miért nem fognak össze a települések vezetői?

 

img_20170422_064844.jpg

Augusztus elsejétől csak Nyíregyházán van hétvégi állatorvosi ügyelet.

"2021. AUGUSZTUS 1-TŐL A MÁTÉSZALKAI JÁRÁSBAN NINCS HÉTVÉGI ÁLLATORVOSI ÜGYELET TÖBBÉ, és a többi szabolcs- megyei járásban sem, csak Nyíregyházán. Az általam megkérdezett állatorvosok szerint tarthatatlan volt az eddigi helyzet, egész hétvégén hívások tömkelege, már Borsod-megyéből is sokan itt próbálkoztak"- írja  Facebook oldalán az Összefogás az Állatokért Alapítvány

 

 

dghh.jpg

                                                                Kiemelt kép: https://vasad.asp.lgov.hu/

 

Pár érdekesebb rész a posztból:

 

Rettenetesen elkeserítő ténnyel szembesültem tegnap.

"Egy kedves ismerős egy talált kiscica kapcsán keresett meg, szerette volna még aznap megnézetni orvossal Mátészalkán vagy a közelben; kérdezte, hová vigye. 12:00 óra bőven elmúlt, amikor rátalált, mind a mátészalkai, mind a viszonylag közeli, állatorvosi rendelőt fenntartó orvosok is bezártak már. Nem volt rosszul a cica, de mivel a lány abszolút felelős állattartó, úgy gondolta, jó lenne, ha még aznap látná egy közeli állatorvos. Vagy opcióként ott volt a nyíregyházi állatkórház napközbeni ügyelete 50 km-re vagy a debreceni állatkórházak 85 km-re. Ami, mondjuk, nem mindenkinek úgy esik, mintha a szomszéd utcában lenne.
A szokásos módon rámentem a Magyar Állatorvosi Kamara honlapjára, hogy megnézzem, ki a hétvégi ügyeletes a mátészalkai járásban, bízva abban, hogy a mi orvosunk édesapja lesz az (a mi állatorvosunk éppen nyaralt, tudtam, ő most nem opció). Mi, ha nagy gáz van, alapból a debreceni kórházakba megyünk hétvégén, ezért nem igazán követjük, ki az ügyeletes éppen a hétvégén Mátészalkán.
Rászűrök a megyére, nyitom az excelt, csak a nyíregyházi járás adatai vannak fent. Fura. Naivan bezárom, frissítek, újra megnyitom. Ugyanaz az eredmény, se mátészalkai, se egyéb szabolcs-megyei járások adatai nincsenek fent, csak a nyíregyházi. Vajon adminisztrációs hiba történt?
Sms-t írtam az orvosunknak, hogy tudja -e ki a hétvégi ügyeletes Mátészalkán.

Gyorsan megjött a válasz és a hidegzuhany.

2021. AUGUSZTUS 1-TŐL A MÁTÉSZALKAI JÁRÁSBAN NINCS HÉTVÉGI ÁLLATORVOSI ÜGYELET TÖBBÉ. És a többi szabolcs- megyei járásban sem, csak Nyíregyházán. Az általam megkérdezett állatorvosok szerint tarthatatlan volt az eddigi helyzet, egész hétvégén hívások tömkelege, már Borsod-megyéből is sokan itt próbálkoztak.

Nincs elég baj, kilátástalanság ebben a megyében, még ez is?

Itt nagyon sok, egyébként viszonylag normális állattartónak nincs lehetősége, autója 50 km-re eljutni és - mondjuk - egy babézia-gyanús kutya imizolos kezelése nem várhat szombattól hétfőig. Egyszerűen elkeserítő, hogy az élet mennyi területén élhetetlen ez a megye a nem tehetős emberek számára. Komolyan, visszafelé haladunk!
A kisállattartás ma már rengeteg embernél, családnál természetes, egy valóban fejlett országban és társadalomban alapnak kellene lenni egy ilyen szolgáltatásnak a hét minden napján.

Hogy mi lesz így a mátészalkai járásban?

Nagyon sok állat fog meghalni, akiknek a gazdái egyébként vannak annyira normálisak, hogy szeretnék orvoshoz juttatni őket hétvégén, csak nincs kihez.
Csak reménykedni merek abban, hogy az eddigi hétvégi ügyeletet ellátó állatorvosok, ha jóval kisebb mértékben, de valamennyire továbbra is elérhetőek lesznek, bár a hétvége nekik is hétvége, és -gondolom - pontosan a hétvégi káoszokat megelégelve hagyták abba az eddig is önként vállalt ügyeletet. Az esti órákban megbetegedett, megsérült állatokat pedig az ég óvja, nekik lesz a legkevesebb esélyük, ahogy eddig is.

Közös ügyünk az állatvédelem? Tényleg? Lehetne, hogy ezt valóban megtapasztalhassuk?

Remélem, ez a posztom eljut azokhoz a személyekhez, akik tényleg változásokat akarnak Mátészalkán, a környékén, Szabolcs- megyében, egy élhető mindennapi élet minél több területén. Szívesen segítünk, adatokkal, anyagokkal! "
A MátészalkaLeaks csoport ezt az ügyet is felkarolja, már felvettük a kapcsolatot az Összefogás az Állatokért Alapítvánnyal.

 

Körforgalom kivitelezése Mátészalkán: ismét módosították a határidőt.

Már többször írtunk arról, hogy körforgalmi csomópont  épül a Zöldfa utca- (471-es főút)- Meggyesi út találkozásánál. A  körforgalom és az állomás közötti útszakasz is megújul,  (a Seregély utca is). A Nyírmeggyes és Nyírcsaholy felől érkező kerékpárutat átvezetik az épülő körforgalmon, és az út megszélesítésével kerékpársávot hoznak létre, egészen az állomásig.

Az ajánlattételek, részvételi szándékok beérkezési időpontja  először  2021. 07.05 volt, majd azt módosították 2021.07. 30-ra, majd  újból módosították, 2021.08.25-i időpontra, amelyet most 2021. 09.06 -ra változtattak, derül ki az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerből, fedezte fel a  MátészalkaLeaks.

 

csuszik.pngKiemelt kép: Google térkép

 

doks.png

 

Forrás: Elektronikus Közbeszerzési Rendszer

Munkásszállók létrehozásán gondolkodnak Mátészalka térségében.

A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat augusztus 20-án kiadott adatai alapján Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében a nyilvántartott álláskeresők száma 26683 fő volt, a munkanélküliségi ráta pedig 7,23 százalékos.

Mátészalkán, 4 százalékos a munkanélküliek aránya, de mind a mátészalkai, mind pedig a többi Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei járásban vannak olyan rejtett munkaerő tartalékok amelyeket ki lehet még aknázni. Hiszen a közösségi közlekedés megyei sajátosságai (kis és közepes méretű településekről elégtelen számú busz és vonat járatok, főleg a hétvégi időszakban) miatt, sokan kiszorulnak a munkaerőpiacról, a cégek dolgozói buszjáratai pedig nem tudnak lefedni sok települést. A közösségi közlekedés elmaradottságát orvosolni rövidtávon nem lehet, és annak gazdaságossága is erősen kérdőjeles.

Munkásszállókat alakítanának ki Mátészalka térségében. Hangzott el a Szabolcs 05. foglalkoztatási paktum  eredményeit bemutató sajtótájékoztatón.

Mára azonban eljutottunk odáig, hogy a legfrissebb adatok szerint Mátészalkán az álláskeresők aránya 4,1 százalék, s ha ebből a közfoglalkoztatottakat is levesszük, akkor gyakorlatilag nincs munkanélküliség a városban. Ott tartunk, hogy a munkaerőhiány fejlesztéseket veszélyeztethet Mátészalkán, így a megoldás nem várhat sokáig. A jövő héten tárgyalok egy olyan humánerőforrás-közvetítő cég képviselőivel, akikkel munkásszállók létrehozásán is el kell gondolkodnunk” – árulta el dr. Hanusi Péter a Szabolcs Online hírportálnak.

 

Hozzátette, „a cél persze az lenne, hogy a más településeken dolgozók a városban vállaljanak munkát, ezért fontos, hogy a térség önkormányzati vezetői hangsúlyozzák: már helyben is egyre inkább versenyképesek a bérek. A térségben élők pedig megkapják a szükséges segítséget ahhoz, hogy betöltsék a szabad helyeket. „

 

oroscafe_hu_munkasszallo.jpg

Kiemelt fotó: www.oroscafe.hu

 

 

2021. szeptember 1-től (szerdától) az alábbi menetrendi változások lépnek életbe megyékben.

2021. szeptember 1-től (szerdától) az alábbi menetrendi változások lépnek életbe megyénkben.

4213 Nyíregyháza – Mátészalka – Nagyecsed/Fehérgyarmat

A munkaszüneti napok kivételével naponta 7:00-kor Nyíregyházáról Mátészalkára közlekedő járat 5 perccel korábban, 6:55-kor indul.

4220 Nyíregyháza – Nagykálló – Kállósemjén

A munkanapokon 7:05-kor Nyíregyházáról Nagykállóba közlekedő járat a továbbiakban tanszünetben munkanapokon közlekedik. A tanítási napokon az eljutás a 7:00-kor induló 4221-es vonalszámmal közlekedő járattal biztosított.

4221 Nyíregyháza – Nagykálló – Pócspetri

A tanítási napokon 13:55-kor Kislétáról Nyíregyházára közlekedő járat rövidített útvonalon   csak Nagykállóig közlekedik, onnan átszállást követően lesz lehetőség tovább utazni 14:30-kor.

4240 Nyíregyháza – Tiszavasvári – Tiszalök – Tiszadob – Polgár – Tiszaújváros

Az alábbi járatok Tiszaújváros, Dózsa György utca és Tiszaújváros, MOL Autóbusz-váróterem megállóhelyen is megállnak, valamint Tiszaújváros, Művelődési ház megállóhely érintése nélkül közlekednek:

  • A munkanapokon 16:04-kor Tiszavasváriból Tiszaújvárosba közlekedő járat.
  • A hétvégén és ünnepnapokon 16:10-kor Tiszavasváriból Tiszaújvárosba közlekedő járat.
  • A 18:30-kor Tiszaújvárosból Nyíregyházára közlekedő járat. Az autóbusz a továbbiakban 5 perccel korábban, 18:25-kor indul.

 

4243 Nyíregyháza – Nyírtelek – Rakamaz [ –Gávavencsellő]

A tanszünetben munkanapokon 6:15-kor Nyírtelekről Nyíregyházára közlekedő járat 5 perccel korábban, 6:10-kor indul.

Új 4249 Nyíregyháza – Napkor – Nagykálló

Új járat indul tanítási napokon 6:55-kor Nyíregyháza, Autóbusz-állomásról  Nagykálló, Autóbusz-állomásra.

Új járat indul tanítási napokon 14:20-kor Nagykálló, Autóbusz-állomásról  Nyíregyháza, Autóbusz-állomásra.

 4251 Kisvárda – Szabolcsveresmart

A Kisvárdáról Szabolcsveresmartra és Szabolcsveresmartról Kisvárdára közlekedő járatok menetrendje kis mértékben változik.

4301 Vásárosnamény – Tiszaadony – Lónya

A munkanapokon 8:15-kor Lónyáról Vásárosnaményba közlekedő járat 5 perccel korábban, 8:10-kor indul.

4332 Mátészalka – Nyírmeggyes – Nyírbátor

A munkanapokon 8:25-kor Nyírkátáról Mátészalkára közlekedő járat 5 perccel később, 8:30-kor indul.

4335 Mátészalka – Őr – Hodász – Nyírkáta

A munkanapokon 7:15-kor Mátészalkáról Nyírkátára közlekedő járat 5 perccel később, 7:20-kor indul.

 

cimlap_29_1.jpg

Jelentős mértékben csökkenhet a bűzterhelés, lépett a Megyei Kormányhivatal.

Mátészalka városában több éve, sokak tapasztalták és szóvá is tették azt az elviselhetetlen bűzt amelyet egy helyi sertéstelepnek tulajdonítanak. A probléma már a 2019 -es mátészalkai közmeghallgatáson is említésre került, de akkor tájékoztatásul elhangzott, hogy hatáskör hiányában nem tehet az Önkormányzat semmit, és a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal az illetékes.

 

Ebben az évben komoly elhatározásra jutott a bűzt tovább már nem tűrő több érintett, hiszen közérdekű bejelentést tettek a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal illetékes főosztályához.

 

2021. április 26-án és 30-án a Főosztály munkatársai előzetes értesítés nélkül megjelentek a feltételezett bűzforráshoz közeli, a közérdekű bejelentésben szereplő utcákon. Első alkalommal nem észleltek bűzhatást, második alkalommal enyhén érezhető volt a sertéstartásra jellemző szag. Mindkét alkalommal az egyik közeli sertéstelepen is vizsgálódtak, a telep mögött hígtrágya kihelyezés nyomait nem találták, a terület be volt szántva.

 

Ezt követően, 2021.május 4-én a Főosztály munkatársai megkeresték a telep ügyvezetőjét, aki azt a tájékoztatást adta, hogy dugulás történt, a szivattyú meghibásodott, ezért kellett a hígtrágyát a telep mögötti területre kilocsolni és azt beszántani, az új hígtrágya injektáló berendezés megérkezését őszre prognosztizálta.

 

A kivizsgálás során a Főosztály munkatársai információkat gyűjtöttek be arról, hogy a közérdekű bejelentést tevők lakókörnyezetében kik végeznek állattartást. 2021. június 8-án ellenőrzést tartottak mindegyiküknél, és egyik állattartónál sem volt érezhető bűzhatás.

 

Ezt követően a Főosztály bűz észlelési napló kitöltését kérte a közérdekű bejelenőktől 2021. május 13 és 27. között. Ezen időszakban a Főosztály munkatársai szélirány naplót vezettek az érintett területre vonatkozóan, két Internetes oldal felhasználásával. A vizsgált időszak alatt a szélirányok váltakozóak voltak, így ez is hozzájárult a bűzforrás helyének könnyebb beazonosításához.

 

Nyolc lakos vezetett bűznaplót, az adatokat Excel táblázatba rendezték a Főosztály munkatársai. A vizsgált időszakban sertés és hígtrágya szagot észleltek a legtöbbször. A két hétből, hét napon volt észlelhető bűzhatás, amely időtartama legtöbbször 30 és 90 perc között váltakozott, a legerősebb bűzt 2021. május 20-án és 21-én észlelték.

 

A főosztály a tényállás tisztázására hívta fel az érintett vállalkozást, hogy mit akarnak tenni annak érdekében, hogy a bűzhatás jelentősen mérséklődjön. A vállalkozás a következőket nyilatkozta 2021. június 21-én kelt levelében, amelyet rövidített formában közlünk:

 

1, Egy projekt keretein belül tárcsás injektáló hígtrágya trágyakocsi beszerzés van folyamatban. Ez majd szórás nélkül, 12-15 cm mélyre közvetlenül juttatja a hígtrágyát a talajba. A beüzemelés 2021.novemberében vagy decemberében várható.

 

2, A tartálykocsi beüzemeléséig a dobbal való trágyázás során nem a levegőbe történik a kijuttatás, hanem egy kb. 10, 15 méter széles, több csúszócsőből álló kereten keresztül, közvetlenül a talaj felszínére juttatják ki a hígtrágyát, majd azonnal betárcsázzák.

 

3, 2016-tól a bűz csökkentésére bevezettek egy takarmány kiegészítőt, amelyet a gyártóval tárgyalva a megengedhető legnagyobb dózisban kever a takarmányba, 2021.június 15-től.

 

 

A fenti nyilatkozat alapján a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei kormányhivatal illetékes Főosztálya az ingatlanon lévő állattartó telepről származó, a lakosságot zavaró bűzterhelése és ezzel levegővédelmi követelmények be nem tartása miatt az alábbiakra kötelezte a vállalkozást.

 

 

1, Tárcsás injektáló tartálykocsi beüzemelése, 2021.december 31-ig.

 

2, A hígtrágyázás során a „spriccelős” technológia beszüntetése, hígtrágya a közvetlenül a talajba juttatása egy 10-15 méteres széles, több csúszócsőből álló kereten keresztül.

 

3, Az 1 vagy 2. pontban meghatározott hígtrágya kijuttatás megvalósításáig a „spriccelős” technológiát megtiltja a Főosztály.

 

4, A cég által használt takarmány-kiegészítő megengedett, legnagyobb dózisban történő alkalmazása.

 

A kötelezésben foglaltakat a Főosztály, előre be nem jelentett ellenőrzésekkel ellenőrizni fogja.

 

kep0233.jpeg

Első mátészalkai körforgalom: kiírták a közbeszerzést.

Kiírták a közbeszerzést, így egy lépéssel közelebb kerül az első mátészalkai körforgalom megépítése.

 

A Zöldfa utca- (471-es főút)- Meggyesi út találkozásánál fog megépülni Mátészalka első körforgalma, amely egy baleseti gócpont. A gyors áthaladás napközben nem lehetséges, így nagy segítség lesz a körforgalom megépülése a közlekedés résztvevői számára. Most újabb lépéssel kerül közelebb a megvalósításhoz a projekt, hiszen kiírták a közbeszerzést, amelyre hónap végéig várják az ajánlatokat.

 

A tervek szerint felújítják a Seregély utat,ahol kétrétegű burkolaterősítés történik majd „Koppenhágai típusú” kerékpársáv lesz kialakítva, amely csatlakozik a körforgalmi csomópont körül vezetett kerékpárúthoz és így bekapcsolja a vasútállomást a város meglévő kerékpáros hálózatába.

A kerékpárút átvezetésre kerül a hétvágányos vasúti átjárón. A csomópontban kiváltásra kerülnek az ivóvíz, szennyvíz és gázvezetékek, az elektromos lég és földkábelek, valamint a hírközlési kábelek.

 

sg.png

Kiemelt kép: Google térkép

Már két hete nem jó a Mátészalkai Kórházban a mammographiás gép.

Információink szerint már két hete nem jó a kórházban a mammographiás gép (emlő vizsgálat).Hogy mikor lesz jó, azt senki sem tudja. A behívók az  emlőszűrésre ki vannak küldve a nőknek. Sokan beutaznak Mátészalkára, és csak a kórházban szembesülnek vele, hogy a gép nem jó. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében két helyszínen végeznek ilyen szűrést, Mátészalkán és Nyíregyházán.  A Mátészalkai  Emlődiagnosztikai Centrum az illetékességi területén kívül még Fehérgyarmat teljes, valamint Vásárosnamény és Nyírbátor területének egy részén végzi a szűréseket.
A Mátészalkai Kórház weboldalán és Facebook oldalán nincs tájékoztatás a készülék meghibásodásáról.
A MátészalkaLeaks közérdekű adatigénylésben kér tájékoztatást, valamint kérjük az intézményt, hogy az üggyel kapcsolatos legújabb információkat közöljék mihamarabb weboldalukon vagy Facebook oldalukon.
mammografia_mellrak_n.jpg

Videó: a személyzet és utasok tolták a vonatot a Tiszalök-Debrecen vasútvonal egy szakaszán.

Megyénkben nem egyedülálló az,   hogy a   mozdonyok    műszaki hiba miatt   megadják magukat. Most nem a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon történt rendkívüli esemény, most  a Tiszalök és Debrecen között közlekedő személyvonatot kellett kézi erővel továbbítani egy szakaszon. Ezek a BZ-k mintegy 20 éve kaptak új motort, de 1977 és 1986 között gyártották ezt a típust, az azóta már megszűnt Csehszlovákiában.

A Mátészalka-Nyíregyháza és Vásárosnamény-Nyíregyháza között közlekedő szerelvények is elavultak már, de a vasúti pálya is kritikán aluli állapotban van. Előbbi vasútvonal   állapotáról, esetleges fejlesztési lehetőségeiről hamarosan fényképes, videós tudósítást közlünk majd.

A múltból léptek a jövőbe. Immár beleszólhat az utazóközönség a formálódó 2021/22-es vasúti menetrendbe.

Csaknem négy éve, közérdekű javaslattal élt a MátészalkaLeaks csoport a MÁV felé,  akkor egy  jól működő külföldi példa alapján azt szerettük volna elérni, hogy még  a  vasúti menetrend  formálódása, a folyó egyeztetések alatt tegye közzé a vasúttársaság a weboldalán a menetrend tervezetet, így beleszólást biztosítva az utazóközönségnek a menetrend kialakításába, még annak az  életbe lépése előtt.

Akkor a MÁV a következőket írta: " A MÁV-START Zrt. a menetrend engedélyeztetését és meghirdetését ez alapján végzi. Az  Önök által jelzett külföldi gyakorlat bevezetéséhez a fentebb jelzett Közszolgáltatási szerződés módosítása lenne elengedhetetlen. "

A mai naptól kezdődően új időszámítás  következett be a menetrend tervezésében, hiszen  a 2021/22. évi menetrend tervezet elérhető vált az utazóközönség számára, amelyet anonim módon véleményezhet az utazóközönség. 

2021. július 2. – július 15. között  lehet a jövő évi vasúti menetrend tervezetével kapcsolatban véleményt formálni.

A vélemények feldolgozása és kiértékelése után annak eredményét  a KTI a weboldalán közzé teszi, a fontosabb észrevételeket igyekeznek beépíteni a menetrendbe.

A 2021/22.évi menetrend tervezet ide kattintva érhető el  és véleményezhető.

 

debrecen-mateszalka-fmd-4-1024x683.jpg

 

 

 

 

Több mint egy hónapos újítgatás a Mátészalka-Debrecen vasútvonal egyes szakaszain.

Két héttel ezelőtt arról adtunk hírt, hogy három hétig pótlóbuszok fognak járni Mátészalka és Nyírbátor között, ugyanis ezen a szakaszon a MÁV teljes útátjárókat bont el és épít újjá.

Most megjelentek az újabb vágányzári menetrendek, amelyekből kiderül, hogy  2021. július 06 és 10 között éjszakánként Hajdúsámson - Nyíradony állomások között végeznek karbantartásokat, míg Nyíradony - Nyírgelse állomások között  2021.július 12 és 16 között szintén éjszakánként javítanak a pályaállapotokon.

Információink szerint síncserékre fog sor kerülni.

A részletes vágányzári menetrend az alábbiakban olvasható:

 

111.png

2222.png

3333_1.png

4444_1.png

 

 

 

 

 

 

Három hétig pótlóbuszok közlekednek a vonatok helyett Mátészalka és Nyírbátor között.

A  Mátészalka- Nyírbátor pályaszakasz viszonylagosan jó állapotban van, de van még tennivaló annak érdekében, hogy a szakaszon fellelhető, többnyire 60-as lassú jeleket felszámolják. Ennek érdekében a MÁV három hetes teljes vágányzárat eszközöl a Mátészalka Debrecen vasútvonal Mátészalka és Nyírbátor közötti szakaszára, 2021. június 14-től 2021.július 05-ig.

Ez idő alatt egyetlen vonatpár sem fog közlekedni a két város között, pótló buszok fogják a két város közötti vonatközlekedést pótolni.

A Kraszna Intercity ez idő alatt teljes vonalhosszon pótlóbusszal lesz helyettesítve, a Vasúttársaság továbbra is biztosítja a Bereg Intercityhez a csatlakozást.

A három hetes karbantartás alatt információink szerint teljes útátjárókat bontanak el és építenek újjá. A karbantartás eredményeképpen lassú jelek felszámolása történhet meg, nőhet a vonatok menetrendszerűsége.

Az útátjáró vasúti pálya különleges létesítménye, amely lehetővé teszi mind a vasúti, mind a közúti jármű akadálytalan szintbeli közlekedését. A vasúti jármű kerekei számára biztosítja az alátámasztást, valamint a megfelelő méretben kialakított nyomvályú biztosítja a nyomkarimák áthaladását. A közúti járművek számára elősegíti a zökkenőmentes, lehetőleg sebességcsökkentés nélküli áthaladást.

uattj.png

Az egyik érintett útátjáró, Nyírcsászáriban.

 

1111_1.png

22222_2.png

33333.png

4444.png

5555.png

Mától ismét fogadják a lakosságot, sürgős jelzés nélküli vérvételre.

Sürgős jelzés nélküli (rutin) vérvételre a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kórházak és Egyetemi Oktatókórház telephelyein, az alábbi helyszíneken van lehetőség mától, azaz 2021.május 20-tól:
- Nyíregyháza, Laboratórium Központi Ambulancia, Bocskai úti SZTK épület a függőhídon át
- Nyíregyháza, Várandós gondozás, Szülészeti épület
- Nyíregyháza, Sóstói út 62., Pulmonológia alagsor
- Mátészalka, Laboratórium Ambulancia
- Fehérgyarmat, Laboratórium Ambulancia
- Vásárosnamény, Laboratórium Ambulancia
- Nagykálló, Vérvételi Ambulancia
A Nyírbátori Szakrendelő Vérvételi Ambulanciájának működése május 25-én indul.
Forrás: https://www.facebook.com/szszbmk
utikalauz-vervetel-01.jpg

Ismét nem működik a mátészalkai CT gép.

Több beteg egybehangzó állítása szerint ismét nem működik a mátészalkai CT berendezés. Egy hete nem tudnak fogadni betegeket CT vizsgálatra. Információink szerint még múlt hét csütörtökön adta be a kulcsot a  gép, azóta naponta 25-35 vizsgálat marad el. Több beteg is hozzánk fordult, elmondásuk szerint naponta hívják a kórházat, akik semmi konkrétat nem tudtak mondani a javítással és a vizsgálatok újraindításával kapcsolatban.

Értesüléseink szerint még a javítási engedély aláírása sem történt meg.

A MátészalkaLeaks csoport közérdekű adatigénylést nyújtott be  annak érdekében, hogy konkrét információkhoz jussanak az érintettek.

ct_ill.jpg

 

Idézet egy olvasói levélből:

"Mátészalkára CT vizsgálatra van időpontom, de felháborodva telefonálok minden nap, hogy mikor végzik el a vizsgálatot, mert nem működik a CT gép. Onkológiára kell mennem, ettől a vizsgálattól függ a kezelésem...1 hete, hogy elromlott a gép és nem tudnak. "


Nem fogadnak sem a fehérgyarmati, sem a nyíregyházi kórházban. Gyarmaton a COVIDRA hivatkoznak, nyíregyen pedig arra hogy nem tudnak fogadni csak a sürgős (pl. Stroke-s vagy traumás) beteget vizsgálják meg.

2021. 06.18-ig Kraszna Intercity helyett Kraszna sebesvonat és debreceni átszállás a Budapestre igyekvőknek.

Több olvasói jelzés érkezett azzal kapcsolatban, hogy miért lett Kraszna sebesvonatra átkeresztelve a Kraszna Intercity? Miért nincsenek már közvetlen vasúti kocsik Budapest felé?

A MÁV felújításokat végez a 100a vonalon, Cegléd és Budapest Nyugati állomások között, ezért vágányzári menetrend van érvényben 2021. 06.18-ig. A vonatok Cegléd és Budapest Nyugati között hosszabb menetidővel közlekednek, ráadásul a vonatok egyes esetekben egymással egyesítve közlekedek.

Információink szerint az ok prózai, ugyanis amennyiben a Kraszna Intercity két mátészalkai vasúti kocsija is be lenne sorozva a Bereg Intercityhez, akkor az egyesített szerelvények nem férnének be a végállomás vágányaira, hiszen a Nyugati pályaudvart felújítják, így kisebb a kapacitás.

A reggeli Bereg Intercity a vágányzári menetrend alatt 3 óra 5 perc alatt teszi meg a Debrecen-Budapest távot, míg a visszaúton erre  2 óra 53 percre van szükség.

 

hqdefault_1.jpg

Ismét javít a pályaállapotokon a MÁV, a teljes rekonstrukcióhoz EU-s forrás vagy kormányzati segítség kellene.

Exkluzív információk érkeztek hozzánk a Mátészalka-Debrecen vasútvonallal kapcsolatban. Na nem a teljes rekonstrukcióról adunk végre hírt, hanem arról, hogy idén nyáron a MÁV saját forrásai terhére ismét próbál javítani a pálya állapotán, amelynek eredményeképpen ősszel, vagy a téli menetrendváltáskor talán újra csökkenhet a vonatok menetideje.

 

Egy megjegyzés: egyes szakértők szerint már jelenlegi is lehetne még 4-5 percet lecsípni a menetidőből, hiszen a Kraszna Intercity is rendszeresen több perccel korábban érkezik a megállóhelyekre. Erre a tényre már fel is hívta a MátészalkaLeaks csoport a MÁV menetrend tervezőinek figyelmét.

 

Az Apafa-Nyírbátor szakaszon júliusban lesznek vágányzárak, míg Nyírbátor és Mátészalka között júniusban és júliusban dolgoznak majd a Vasúttársaság szakemberei. A részletekről a későbbiekben adnak részletes tájékoztatást.

 

A pályaállapotok javulása azonban nem jár majd automatikusan újabb menetidő rövidüléssel, ahhoz majd az is szükséges, hogy a menetrend is lekövesse a pályaállapot változásokat.

 

A Vasúttársaság tavaly és ebben az évben is próbál javítani a pályaállapotokon, jól látható, hogy foglalkoznak a 110-es vasútvonallal, de saját forrásaikból nem tudnak komolyabb munkálatokat, teljes rekonstrukciót végezni, ahhoz EU-s forrásokra vagy kormányzati segítségre lenne szükség.

 

A MátészalkaLeaks csoport nemrégiben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-hez fordult annak érdekében, hogy információkat kérjünk a 110-es vasútvonal esetleges teljes rekonstrukciójával kapcsolatban. Amennyiben válasz érkezik, azt leközöljük.

 

2021. március 27. (Nyolc perccel volt gyorsabb a Kraszna IC az aktuális  menetrendtől.)

marcius_27.png

 

2021. február 25, a Kraszna IC ismét nagyságrendekkel gyorsabb, mint ahogyan az aktuális menetrendben szerepel)

 

febr_15_1.png

 debrecen-mateszalka-fmd-4-1024x683.jpg

M49-es gyorsforgalmi út: akár már 2022-ben elkezdődhet az első szakasz kivitelezése.

2021.február 26-án pénteken Szatmárnémetiben kétoldalú megbeszélés került megrendezése, amelyen Magyarország képviseletében a Dr. Palkovics László Innovációs és Technológiai Miniszter vezette küldöttség találkozott  romániai Szatmár megye elöljáróival. Az egyeztetés fő témája a Szabolcs-Szatmár-Bereg és Szatmár megye közös fejlesztése, Magyarország és Románia határ menti infrastruktúrájának korszerűsítése volt, közölte a Szatmár megyei RMDSZ.

Pataki Csaba, Szatmár megyei tanácselnök a találkozón elmondta: "egy Szatmárnémetit is érintő, Románia és Magyarország közötti gyorsforgalmi út szükségessége több mint húsz éve megfogalmazódott. Közben az M3-as autópálya Magyarországon már megépült Mátészalkáig, kiírták a Mátészalka és Csengersima közötti M49-es gyorsforgalmi út második szakaszára is a közbeszerzést, a magyar és a román kormány szakemberei pedig megkezdték az egyeztetést a két ország közötti közlekedésfejlesztésről.Jelenlegi állás szerint az M49-es gyorsforgalmi út Csenger-Óvári vonalon fogja átlépni az országhatárt és összekapcsolódik a Szatmárnémeti–Suceava Északi Autópályával. Itt létesül egy új határátkelőhely, mégpedig a Szatmár megyei Óvári település és a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Csenger városa kötött. Az egész térség egyik legfontosabb beruházása ez, hiszen gazdasági és turisztikai szempontból egyaránt hozzájárul majd a két régió fejlődéséhez. "

Palkovics László elmondta: "a Mátészalkától Ököritófülpösig tartó szakasz kivitelezési közbeszerzése júniusban elrajtolhat, a szerződést 2022 elején köthetik meg. A munkálatok a forrásbiztosítást követően így akár már jövőre megkezdődhetnek. A Csenger országhatárig vezető folytatás tervezési szerződése idén tavasszal megszülethet, a kiviteli tervek ezt követően egy éven belül rendelkezésre állhatnak."

Információk forrása: www.kormany.hu, illetve https://www.gazetanord-vest.ro

szatmarnemeti_palkovics_laszlo_latogatas_1.jpg

Kép: Szatmár Megyei RMDSZ

COVID-19-ben megbetegedett személyek száma, településekre lebontva.

2020.november  óta tartó, több körös levelezés nyomán települési szintre lebontott COVID-fertőzöttségi adatokat kapott a K- Monitor, az Országos Tisztifőorvostól.

A K-Monitor egy  korrupció ellenes civil kezdeményezést 2007-ben lelkesedésből hozták  létre. Meggyőződésük, hogy elfogadhatatlan, hogy képviselőink visszaélnek hatalmukkal és sajátjukként kezelik közös vagyonunkat. Azért dolgoznak, hogy a közvagyon ne korrupt politikusok és haverjaik zsebében landoljon.

https://www.facebook.com/Kmonitor

COVID-19-ben megbetegedett személyek településenként, 2020/03/04-2021/02/14 között.

 

Mátészalka: 695

Nagyecsed:  164

Nyírbátor: 394

Nyírcsaholy: 71

Nyírmada: 94

Fábiánháza: 26

Fehérgyarmat:  362

Csenger: 133

Az összes település adatai itt érhetőek el.

A közérdekű adatok forrása: K-Monitor közérdekű adatigénylése a   Nemzeti Népegészségügyi Központtól.

 

covid_overview_image.jpg

Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat: szorgalmazzák a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítását.

Elkezdődtek a megyei tervezések a 2021-2027-es Európai Uniós ciklus forrásainak felhaszálásának tekintetében. Hajdú-Bihar megyében már 2020. év végén  várták az állampolgárok és a civil szervezetek jelzéseit arról, hogy mely fejlesztéseket  kezelje prioritásként a Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat.

A MátészalkaLeaks csoport is megtette javaslatát, talán ez is hozzájárult ahhoz, hogy bekerült a Mátészalka-Debrecen vasútvonal a fejlesztési prioritások közé.

A megyei 2021-2027-es területfejlesztési stratégiai programban  is megemlítik a Mátészalka-Debrecen vasútvonalat.

a1_2.png

 

A megyei területfejlesztési koncepció feltáró- értékelő vizsgálatában és magában az operatív programrészben  is többször említik a 110-es vasútvonal villamosításának fontosságát, olyan fontos beruházásnak említik, amelynek megvalósítását az egész Uniós ciklusban szorgalmazni fogják.

a3.png

a2.png

A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei tervezés is elkezdődött, ezen a linken várják a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Területfejlesztési Program programrészeivel kapcsolatos véleményényeket, 2021. március 18-ig. A megyei dokumentumok tanulmányzozását megkezdte csoportunk.

süti beállítások módosítása