Ma reggel a Debrecenből 4 óra 52 perckor indult Fehérgyarmatig közlekedő személyvonat mozdonya Nyírgelse állomáson meghibásodott, és nem tudta folytatni az útját.

Ma reggel a Debrecenből 4 óra 52 perckor indult Fehérgyarmatig közlekedő személyvonat mozdonya Nyírgelse állomáson meghibásodott, és nem tudta folytatni az útját.
2019. május 4-től 2019. május 26-ig a 100 Szolnok - Debrecen - Nyíregyháza - Záhony - [Chop] vasútvonalon Kaba - Hajdúszoboszló állomások között végzett pálya karbantartási munkák miatt több a 110-es vasútvonal vonataihoz csatlakozást biztosító buszjárat menetrendje megváltozik.
4330 Mátészalka - Vállaj autóbuszvonalon
• a Vállaj, újtelep megállóhelyről munkanapokon 3.55 órakor induló, Mátészalka,
autóbusz-állomásig közlekedő 302 sz. járatot 5 perccel korábban közlekedtetjük.
Ennek megfelelően a járat Vállaj, újtelep megállóhelyről 3.50 órakor indul,
Mátészalka, autóbusz-állomásra 4.40 órakor érkezik és a közbülső megállóhelyeket
is 5 perccel korábban érinti.
4332 Mátészalka - Nyírmeggyes - Nyírbátor autóbuszvonalon
• a Nyírkáta, aut. ford. megállóhelyről munkanapokon 4.00 órakor induló, Mátészalka,
autóbusz-állomásig közlekedő 302 sz. járatot 5 perccel korábban közlekedtetjük.
Ennek megfelelően a járat Nyírkáta, aut. ford. megállóhelytől 3.55 órakor indul,
Mátészalka, autóbusz-állomásra 4.40 órakor érkezik és a közbülső megállóhelyeket
is 5 perccel korábban érinti.
4369 Nyírbátor - Nyírcsászári - Kántorjánosi autóbuszvonalon
• a Nyírbátor, vasútállomásról a hetek utolsó iskolai előadási napján 19.25 órakor
induló, Kántorjánosi, vegyesbolt megállóhelyig közlekedő 361 sz. járatot 25 perccel
később közlekedtetjük. Ennek megfelelően a járat Nyírbátor, vasútállomásról 19.50
órakor indul, Kántorjánosi, vegyesbolt megállóhelyre 20.20 órakor érkezik és a
közbülső megállóhelyeket is 25 perccel később érinti.
4370 Nyírbátor - Baktalórántháza - Vásárosnamény autóbuszvonalon
• a Nyírbátor, vasútállomásról a hetek utolsó iskolai előadási napján 19.30 órakor
induló, Kántorjánosi, vegyesbolt megállóhelyig közlekedő 383 sz. járatot 20 perccel
később közlekedtetjük. Ennek megfelelően a járat Nyírbátor, vasútállomásról 19.50
órakor indul, Ófehértó, vá. megállóhelyre 20.14 órakor érkezik és a közbülső
megállóhelyeket is 20 perccel később érinti.
4373 Nyírbátor - Vállaj - Mérk autóbuszvonalon
• a Nyírbátor, vasútállomásról a hetek utolsó iskolai előadási napján 19.30 órakor
induló, Bátorliget, isk. megállóhelyig közlekedő 395 sz. járatot 20 perccel később
közlekedtetjük. Ennek megfelelően a járat Nyírbátor, vasútállomásról 19.50 órakor
indul, Bátorliget, isk. megállóhelyre 20.24 órakor érkezik és a közbülső
megállóhelyeket is 20 perccel később érinti.
4375 Nyírbátor - Nyírbéltek - Nyírlugos/Penészlek autóbuszvonalon
• a Nyírbátor, vasútállomásról a hetek utolsó iskolai előadási napján 19.30 órakor
induló, Penészlek, aut. ford. megállóhelyig közlekedő 383 sz. járatot 20 perccel
később közlekedtetjük. Ennek megfelelően a járat Nyírbátor, vasútállomásról 19.50
órakor indul, Penészlek, aut. ford. megállóhelyre 21.28 órakor érkezik és a közbülső
megállóhelyeket is 20 perccel később érinti.
Miskolc, 2019. május 2.
Észak-magyarországi Közlekedési
Központ Zrt
Két hónapja írtunk arról, hogy Mátészalkán omladozik a Seregély utca egyik kőkerítése, és ez komoly veszélyt jelent a gyalogosokra. Az egyenként több száz kilót nyomó betontömbök bármelyik pillanatban a járdán landolhatnak. Pár hete helyszíni szemlét tartott az illetékes szerv, a részünkre most megküldött tájékoztatás szerint jókarbantartási kötelezési eljárás indult az ügyben.
Ez örvendetes hír, de a veszélyre a mai napig sem egy tábla, sem pedig egy kordon nem hívja fel a figyelmet.
A 14 óra 23 perckor Fehérgyarmatról indult, Debrecen felé közlekedő vonat pár métert bírt csak megtenni. Önkéntes tudósítóink a helyszínről küldtek fotókat, a késés jelenleg csaknem 100 perc. Exkluzív információnk szerint tolató üzemmódban hagyták a mozdonyt, így az pár méter után automatikusan befékezett és nem oldott ki. A kalauznő és a műszakos váltókezelő telefonált folyamatosan, hogy mi a teendő. Több utas leszállt a szerelvényről a sok várakozás miatt- írta egy érintett.
Szakértőnk szerint az alábbi történhetett: a mozdonyvezető menetiranyt váltott Fehérgyarmaton, és tolató üzemmódban hagyta a vonatbefolyásoló berendezést, ez 40 km/h felett leold (kényszerfékez).
Nyírkátáról érkeztek megkeresések a MátészalkaLeaks csoporthoz. Levélíróink azért fordultak hozzánk, mert a község több utcájában csak felnőtt kísérettel tudnak a gyermekek közlekedni, de a felnőtt lakosság is gyakran csak botokkal és kövekkel felszerelkezve tud eljutni a buszokhoz.
Levélíróink szerint a legveszélyesebb utcák a A Damjanich, Bátori és Meggyesi. Az egyik érintett levelében leírta - gyermekeit minden nap kísérnie kell valakinek , mert a Meggyesi utcán a kutyák megtámadják őket. Egy másik érintett pedig azt írta, hogy a dolgozói buszjárathoz úgy tud eljutni, ha kövekkel és botokkal felszerelkezve indul el.
A MátészalkaLeaks csoport közérdekű bejelentéssel élt az érintettekkel karöltve annak érdekében, hogy az áldatlan állapotok megszűnjenek.
Fotó: illusztráció
Tibor küldte a MátészalkaLeaks csoportnak az alábbi fényképeket. A képeken látható, hogy a mátészalkai gördeszka pálya több eleme is veszélyessé vált.
A MátészalkaLeaks csoport közérdekű bejelentésben tájékoztatta Mátészalka Város Műszaki Irodáját.
Cirka egy hónappal ezelőtt arra hívta fel figyelmünket egy olvasónk, hogy a Seregély utcán található, volt Máté édességáruház kőből készült kerítése balesetveszélyessé vált, az egyenként több száz kilót nyomó betontömbök bármelyik pillanatban a járdán landolhatnak.
Akkor a levélíróval közösen közérdekű bejelentést tettünk Mátészalka Város Műszaki Irodája felé. A napokban az ügyben elmozdulás következett be, hiszen az ügy átkerült a Mátészalkai Járási Hivatal építésügyi osztályához és a következő héten helyszíni szemlét tartanak.
Részlet a levélből:
Több olvasónk is jelezte, hogy közel egy hónapja a mátészalkai kórház belgyógyászati osztályán nem működik a lift. A beteghordók, és hozzátartozók az ölükben hordják, viszik a betegeket, ahogy tudják fel, és le. Az étkeztetést is nehezen tudják megoldani -mesélte egy beteg, mert azt is a lépcsőkön kell feljuttatnia a személyzetnek.
A MátészalkaLeaks csoport közérdekű bejelentést tett annak érdekében, hogy megszűnjön az áldatlan állapot.
Illusztráció
Ahogyan azt már kommunikáltuk olvasóink felé, a mai napon a Mátészalkáról 15 óra 02 perckor induló, Debrecen irányába közlekedő személyvonat mozdonya Nyírbátor állomáson kigyulladt.
Az egyik vasúti Facebook csoportban azt írták, hogy nyolc év alatt a 418 153-as mozdony harmadjára gyulladt ki.
Utasok beszámolója:
Fülhallgatót használtam a vonaton úgyhogy csak onnan gondoltam hogy baj van, hogy körülöttem mindenki leszállt a tájékoztatás elég rossz volt mert a kalauznő volt a közvetlen információforrás (akinek millió telefonhívása volt és szegény nem tudott több felé válni). Kb. mindenki értesült róla, hogy mikor jön a Hétmérföldes és hogy nem kell pótjegy a kalauz mondta egy nagyobb csoportnak és onnan terjedt- írta Gábor.
A 6313-as személy (Fehérgyarmat - Debrecen) számú vonat miután beért Nyírbátorba ( kigyulladt a mozdonya). Az utasok pedig semmilyen tájékoztatást nem kaptak .Nagyon sokan elindultak a kb. 15 percre lévő buszmegállóba , hogy elérjék a buszt. Köszönjük ismét a MÁV-nak :( A lányom osztálytársáért én mentem ki , hogy elérje a debreceni buszjáratot (16 óra 22 p.) -írta Magda.
Én is a gyermeket vittem a vonathoz, már messziről látni lehetett a tűzet ! Szerencsére nem történt tragédia! Viszont a jegyvizsgáló hölgyet szeretném megdicsérni, ő volt az egyedüli dolgozó aki a lélekjelenlétet megőrizve intézkedett ! A hölgy volt egyedül aki figyelmeztette az utasokat és tűzoltót hívott! A jegyárusító hölgy felkészületlen volt szerintem egy ilyen helyzetre ! Az utasoknak információkra van ilyen szüksége, ami elmaradt! - írta Andrea
A Csokonai utcai buszmegálló elég ramaty állapotban van. Sokan használják, hiszen a helyi járat erre közlekedik. A városhoz méltatlan a jelenlegi állapota - írja István. Azért, hogy ebben változás következzen be, közérdekű bejelentés nyújtott be Mátészalka Város Önkormányzatához.
Testkamerát viselnek a Mátészalkát érintő vasútvonalakon szolgálatot teljesítő jegyvizsgálók – közölte a MÁV pénteken az MTI-vel. A vasúttársaság munkatársaik biztonságára, valamint az utasok és vagyontárgyaik védelmére hivatkozva vezette be az intézkedést.
A MÁV azt írta, áprilisig tizenkilenc jegyvizsgáló szenvedett el valamilyen támadást. Utaltak arra, hogy alapesetben öt évig terjedő börtönbüntetést kaphat, aki közfeladatot ellátó személy sérelmére erőszakos bűncselekményt követ el.
Az eszközök gyakorlati tesztelése huszonöt jegyvizsgáló önkéntes részvételével már korábban lezajlott. A testkamerákat jelenleg önkéntes alapon, több műszakban, egyelőre nyolc jegyvizsgáló használja.
Az első napok tapasztalatai is azt mutatják, hogy az érintett vonalszakaszokon utazók együttműködőbbé váltak – írta a MÁV
A vasúttársaság újabb testkamerákat is vásárol, ezeket várhatóan ősztől vehetik használatba a jegyvizsgálók Budapest elővárosaiban és országszerte több vasútvonalon.
Több éve beharangozták, minden tanulmányt, tervet elkészítettek, minden engedélyt megszereztek, mégsem kezdődik a debreceni Intermodális központ építése.
A MátészalkaLeaks csoport közérdekű adatigénylésben kérdezte a NIF Zrt-t, hogy megvalósul-e a közeljövőben a beruházás.
A válasz szerint csak 22,05 milliárd fortint áll rendelkezésre, pedig a megvalósítás költségeit már 2017-ben is 34 milliárd forintra becsülték.
A beruházás műszaki tartalmáról részletes infókat itt olvashatnak.
Tisztelt Adatigénylő!
Megkeresésére az alábbi választ adjuk:
A Kormány az intermodális csomópont projektek megvalósításához szükséges intézkedésekről szóló 1696/2018. (XII.17.) Korm. határozatával elrendelte, hogy az innovációért és technológiáért felelős miniszter az érdekeltek bevonásával végezze el többek között a debreceni IMCS projekt indokoltságának és tervezett műszaki tartalmának közlekedésszakmai felülvizsgálatát, ennek határideje a Korm. határozat alapján 2019. március 31. Társaságunknál jelenleg 22,05 Mrd Ft összeg áll rendelkezésre a debreceni IMCS megvalósítására.
A NIF Zrt. 2018-ban a fejlesztés kivitelezése érdekében feltételes közbeszerzési eljárást folytatott le. Az eljárás eredményéről szóló írásbeli összegezés alapján (amely 2018. november 9-én került kiküldésre valamennyi ajánlattevő részére) az eljárás eredményesen zárult, a nyertes ajánlatot a HUNÉP Universal Építőipari Zártkörűen Működő Részvénytársaság tette. Az írásbeli összegezés megküldését követően azonban – ahogyan azt az Európai Unió Hivatalos Lapjában TED 2019/S 012-023090. sz. alatt 2019. január 17. napján megjelent hirdetmény is tartalmazza - a NIF Zrt. a Vállalkozási Szerződés megkötésére – számára az ellenőrzési körén kívül eső, előre nem látható körülmény folytán – a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLII. törvény 131. § (9) bekezdése értelmében képtelenné vált, így tárgyi közbeszerzési eljárás alapján a szerződés nem került megkötésre.
Tisztelettel:
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
1134 Budapest, Váci út 45.
Kovács Evelin küldött részünkre pár perce fotókat, amelyen az látható, hogy a hogy Lápi emlék avagy Díszkút csúszómászókkal eldugult. Áll a víz a kút környezetében.
A Műszaki irodát értesítettük a levélíróval közösen.
Sokakat foglalkoztat a mátészalkai piac ügye, azaz a “mátészalkai piac megújítása” nevű, TOP-1.1.3-15-SB1-2016-00025 azonosító számú projekt. Mátészalka Város Önkormányzatának weboldala szerint a kivitelezésnek már 2018.11.30-én be kellett volna fejeződnie.
Mivel olyan információ nem látott napvilágot amely elmagyarázta volna a lakosságnak, hogy miért csúszik a beruházás kivitelezése, ezért a MátészalkaLeaks csoport közérdekű adatigénylést nyújtott be Mátészalka Város Jegyzőjéhez, hogy a lakosság információkat kaphasson a beruházással kapcsolatban.
A Tompa Mihály utca és a Kórház utca igénybevételével sok helyi és helyközi buszjárat közlekedik. A Kórház utcáról a Tompa utcára kanyarodva ezek a buszok jobbra, kis ívben kanyarodnak, és a járművek nagy méretei miatt igénybe veszik a sáv egészét.
A képen látható helyen, az egyik vízelvezető akna és mellette az úttest beszakad- írja olvasónk.
A MátészalkaLeaks csoport az olvasóval közösen közérdekű bejelentést tett Mátészalka Város Műszaki Irodájánál.
Két hete arról írtunk, hogy egy idős személy összetörte magát, mert megbotlott egy rosszul illeszkedő aknafedlapban. Akkor közérdekű bejelentést fogalmaztunk meg annak érdekében, hogy ne járjon pórul a jövőben senki.
A napokban helyére került az aknafedlap írta olvasónk, így megszűnt ezen a helyen a balesetveszély. Továbbra is várjuk a Műszaki iroda válaszát, hogy az akna melletti rész aszfaltjának pótlása mikor fog megtörténni.
Két hete még arról írtunk, hogy az EMKK Zrt. nem módosítja azoknak a buszoknak a menetrendjét amelyek az esténként 19:46-kor Budapestről érkező Kraszna Intercitytől biztosítják a továbbjutást Csenger, illetve Vaja felé. Akkor menetrend módosítás helyett várakozási időt írt elő a buszos szolgáltató. Az elmúlt hetek panaszai miatt felülvizsgálta álláspontját a busztársaság, és az alábbi módosításokat eszközölte.
A Debrecen–Mátészalka vonalon áprilisban pályakarbantartást végeznek, ezért április 6-tól 18-ig éjszakánként egyes vonatok módosított menetrend szerint közlekednek, Hajdúsámson és Mátészalka között pedig pótlóbuszok szállítják az utasokat. A buszok nem érintik Nyírgelse, Nyírbogát, Hodász és Nyírmeggyes állomásokat, illetve megállóhelyet, hanem a bekötő utaknál található buszmegállókban lehet felszállni rájuk.
A felújítás után több szakaszon is megszüntethető a jelenlegi sebességkorlátozás, ezáltal javul a vonatok menetrendje. A szakaszon vasúti átjárókat is korszerűsít a MÁV.
Az áprilisi felújítás során a hajdúsámsoni állomáson síneket, 15 váltónál pedig kavicsaljat cserélnek. Korszerűsítik a vasúti átjárót is, az áthaladást zökkenőmentessé, kényelmessé tevő új gumielemeket (ún. STRAIL-elemek) építenek be. Nyíradonynál ugyancsak cserélik a váltók aljzatát, továbbá két vágányt javítanak és felújítják a peront is.
A Nyíradony és Nyírgelse között egy szakaszon vágánykarbantartó gépekkel teszik stabilabbá a pályát, hogy megszüntessék a jelenlegi sebességkorlátozásokat.
A részletes vágányzári menetrend itt tekinthető meg: Hirdetmény
Üdvözlettel:
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság
MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
Több hete írtunk arról látogatói megkeresések alapján, hogy a mátészalkai köztemetőbe hétvégente nem lehet, csak engedéllyel behajtani személygépkocsival, így a mozgáskorlátozott embereknek sokkal nehezebb, némely esetben lehetetlen a szeretteik sírjához eljutniuk. Akkor a MátészalkaLeaks csoport és érintettek közös közérdekű bejelentést tettek Mátészalka Város Műszaki Irodája felé.
A válasz megérkezett, amelyet a lentiekben olvashatnak.
Már több hónapja a képen látható állapotban van a Zöldfa utcán (a NAV irodától pár méterre) egy erősáramú kábeleket tartalmazó szekrény.
A MátészalkaLeaks csoport jelezte az EON felé a problémát.
Fotó: Zs. Nagy Ildikó