A volt " Máté édességáruház" előtt, nagyon elburjánzott a növényzet. Jó lenne, ha az illetékesek tennének valamit,- írja olvasónk.
A volt " Máté édességáruház" előtt, nagyon elburjánzott a növényzet. Jó lenne, ha az illetékesek tennének valamit,- írja olvasónk.
Őr községből kaptuk ezt a képet, amelyen több óriási úthiba látható a kerékpárúton. Bár az úthiba kifejezés erre az esetre nem is találó, ez annál valami jóval brutálisabb. A növények már itt is megjelentek a kerékpárút repedéseiben, mint ahogyan a bemutattuk azt, pár hete Mátészalkán. Még nappali világosságban is veszélyes a közlekedés ezen az őri útszakaszon, az esti órákban pedig kész életveszély.
Több levelet is kaptuk arról, hogy az Alkotmány és Bajcsy utcák között átkelő gyalogosoknak nagyon sietniük kell a gyalogos átkelőhelyen, ha épségben át akarnak kelni az említett szakaszon.
Tapasztalataink a következők:
Javaslatok:
Mátészalka utolsó ismert népessége 16 902 fő (2015 évben) , ami akkori Magyarország népességének 0.17%-a (Szabolcs-Szatmár-Bereg megyének 3.01%-a). Népsűrűsége 408 fő/km2.
Lakások száma 7112, népességet figyelembevéve, ez 2.4 fő per lakás.
Ha népesség azonos ütemben változna mint [2011-2015] időszakban (-0.43%/év), 2016.év végén Mátészalka lakossága 16 830 lenne.
[1870-1880] +0.13 %/év
[1880-1890] +1.93 %/év
[1890-1900] +1.65 %/év
[1900-1910] +0.94 %/év
[1910-1920] +0.94 %/év
[1920-1930] +3.42 %/év
[1930-1941] +0.87 %/év
[1941-1949] +1.22 %/év
[1949-1960] +0.14 %/év
[1960-1970] +1.04 %/év
[1970-1980] +3.64 %/év
[1980-1990] +0.69 %/év
[1990-2001] -0.25 %/év
[2001-2011] -0.76 %/év
[2011-2015] -0.43 %/év
"A Bajcsy és az Alkotmány úti lámpa ne 10mp-ig legyen zöld a járókelőknek, mert lehetetlen rohanás nélkül átjutni! " írja olvasónk.
Holnap lemérjük, és jelentkezünk. (a szerk.)
Nektek is van hasonló "élményetek" ? Ha igen, akkor várjuk kommentben vagy üzenetben.
ny
Véget ért az Ipari úti kerékpárúton közlekedők több hetes kálváriája. Többen panaszkodtak arra, hogy a gaz magassága helyenként már elérte a 2 métert, és azon túl, hogy ez nem nyújtott túlzottan szép látványt, az allergiásokat is fokozott pollenterhelésnek tette ki az önkormányzat.
"Már azon gondolkodtunk, hogy mi fogjuk lekaszálni az Ipari úti kerékpárút teljes hosszán a két méteres gyomokat, de szerencsére most pár hét belül megoldódott a probléma. Hamarosan virágzik a parlagfű, bele sem merek gondolni, hogy ilyen hozzáállással milyen parlagfű szezon fog ránk várni," -mondta az egyik arra kerékpározó.
Most a Mátészalka-Debrecen vasúti viszonylat kihasználtsági adataira vagyunk kíváncsiak. Így közérdekű adatigényléssel fordultunk a Máv-Start ZRT-hez.A kapott adatokat majd közzé teszzük az oldalon.
KÖZÉRDEKŰ ADATIGÉNYLÉS – Mátészalka-Debrecen vasútvonal kihasználtsági adatai
Tisztelt adatgazda!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján közérdekű adatigényléssel fordulok Önhöz.
Kérem, hogy az alábbi adatokat részemre szíveskedjen kiadni :
-A Mátészalka-Debrecen vasúti viszonylat 2015.évi kihasználtsági adatait
Adatigénylésem információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 26.§ (1), a 28.§ (1) és a 29.§ (1) bekezdésein alapul, kérem, hogy ennek megfelelően jelen közérdekű adatokra vonatkozó megkeresésemnek 30 napon belül tegyen eleget.
Amennyiben a világhálón elérhetőek az általam kért információk, kérem, hogy az adatszolgáltatást az adatot tartalmazó nyilvános forrás megjelölésével szíveskedjen teljesíteni a törvény 30.§ (2) bekezdésével összhangban.
Amennyiben nincsenek az általam kért adatok birtokukban, kérem jelöljék meg az válaszlevelükben, hogy ki az adatgazda.
Mátészalka, 2016. május 30.
Mátészalkaleaks
Személyszállítási közszolgáltatási tevékenységről szóló jelentés
Mátészalka Város Önkormányzat a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény 5.§.(5) bekezdése, valamint az Európai Parlament és a Tanács 1370/2007/EK rendelet 7. cikkelyének (1) bekezdésében meghatározott, Mátészalka város felelősségi körébe tartozó személyszállítási, közszolgáltatási tevékenységéről szóló összevont jelentését az alábbiakban teszi közzé:
Helyi közforgalmú közúti autóbusz személyszállítási tevékenység:
Ø 2015. január 01. – 2015. december 31.
Ø Szolgáltató: Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (3527 Miskolc, József A. u. 70.)
Ø A Közszolgáltató kizárólagos joga: Mátészalka Város közigazgatási határán belül az autóbusszal végzett helyi személyszállítás ellátása.
Ø A Közszolgáltatónak a Mátészalka Város Önkormányzattól 2015. évben származó bevételei: 8.497.971.-Ft
Ø Állami támogatás jogcímén folyósított üzemviteli, illetőleg fejlesztési támogatás: - 0 Ft
Ø Önkormányzati kiegészítő támogatás: - 0 Ft
Mátészalka, 2016. május 30.
Mátészalka Város Önkormányzata
Már napok óta így néz ki a város központjában található ivókút.Ez a jelenlegi állapotában elég gusztustalan. Jó lenne, ha rendszeresen karbantartanák- írja olvasónk, Melinda.
Néhány adat és érdekesebb gondolat a dokumentumból:
A 2015.évben, 556 darab ismertté vált bűncselekmény történt Mátészalkán,
A kifosztások (alvó sértett elleni bűncselekmények) száma drasztikusan nőtt.
A kapitányság eredményességi mutatója: 6,2 % Mátészalkán.
Fontos probléma, hogy a 49-es út Mátészalkán átmenő szakaszán, Alkotmány út, valamint a Bajcsy és Szalkai László utakon a gyalogosátkelőhelyek helyett, a gyerekük kezét fogó szülők átszaladnak ezeken az útszakaszokon.A rendőrség fizikai akadályok létesítését javasolja.
Több olvasónk is arra panaszkodott, hogy az Ipari úton járva fulladozik a magas pollenkoncentrációtól.
A buszmegálló már alig tölti be funkcióját, hiszen benőtte a gaz. Több felajánlás érkezett már arra vonatkozóan, hogy szívesen segítenének az állampolgárok az önkormányzatnak, ha az nem boldogul a terület rendszeres gondozásával.
Az út mellett végig a méteres gaz, vagy még magasabb. Az árkot benőtte a gaz, a buszmegállóban a szemetest nem ürítették huzamosabb ideje, a buszmegállót is lassan benövi a gaz. Hol vannak a közmunkások? Miért kell ahhoz a nyilvánosság ereje, hogy végre lekaszálják a gyomokat? Miért nem magától értetődő ez? - teszi fel kérdéseit olvasónk.
Tamás levele:
Hazafelé tartottam, és épp szemtanúja voltam annak az esetnek, amikor egy fiatal fiú kerékpárral igyekezett hazafele a napköziből és nagy sebességgel belehajtott az egyik olyan nagy pocsojába, ami alatt óriási kátyú volt.
A gyerek felborult, összetörte magát, a tenyeréről és a karjáról lejött a bőr. Még éppen félre tudtam húzódni, segítettem neki, hazavittem.
Ha elütöttem volna, akkor engem vettek volna elő biztosan, pedig ez az önkormányzat sara. Az a másik jó kérdés, ha valami maradandó sérülése keletkezett volna, akkor az önkormányzat fizette volna majd az életjáradékot, a mi adóforintjainkból?
Köteles tudni az ember, hogy a víz alatt méteres úthiba van?
Követelem azt, hogy az ilyen méteres kátyúkat foltozzák be, már többször volt jelezve!
Mátészalka Újtelepi részének lakóit egy középkorú férfi tartja rettegésben. A környék lakói szerint volt rá precedens, hogy a férfi vasvillával támadt a szomszédokra, a nála felgyűlt fekáliát rendszeresen a szomszédok házához önti ki, valamint sokszor csak egy alsónadrágban mászkál az utcán. Ahogyan a szomszédok írják, nem engedhetik ki a gyermekeiket játszani az udvarra, mert a férfi rendszeresen meztelenül tartózkodik ott.
Nem egyszer volt jelezve a jegyzőnek, aláírást is gyűjtöttünk, de feleslegesen...
A Mátészalkaleaks csapata közbenjár az ügy mielőbbi rendezésének az érdekében.
Az Északi lakótelep nagyon kátyús és Tavasz utcán már szinte gödrök vannak. A Kalmár utca elején, a nagy Alfi melletti útszakasz sincs túl jó allapotban. Több hónapja igy van, és nem történt még semmi. Tudnátok valamit tenni az ügy megoldásának érdekében, hogy javuljon a helyzet?-írja János
Még csak hat éves a Mátészalka-Nyírcsaholy közötti, 6460 méter hosszú hivatásforgalmú kerékpárút, de több helyen az útpálya már a teljes szélességében megrepedt, illetve felpúposodott.
Egyes helyeken már a növényzet is utat tört magának.
Joggal vetik fel olvasóink, hogy vajon milyen alépítménnyel rendelkezik az út, valamint milyen vastag az aszfaltréteg?
Mint ahogyan a napokban beszámoltunk, cirka egy hónappal ezelőtt fordultunk Mátészalka városának jegyzőjéhez, annak érdekében, hogy a Kórház utca -Rácz kerti lakótelep közlekedési csomópont órási méretű úthibáinak mielőbbi kijavításának érdekében intézkedjen.
A Mátészalkaleaks blogon, illetve a Szabolcs Online oldalán megjelent cikk után, az első munkanapon elkezdték a javítást, amely a tegnapi napon ért véget, így biztonságosabbá vált az említett útszakaszon a közlekedés.