A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

MátészalkaLeaks

Így változik a vasúti menetrend térségünkben, 2023.december 10-től.

2023. november 28. - Mátészalkaleaks

  110-es vasútvonal: A Debrecen—Fehérgyarmat viszonylatú személyvonatok – a Debrecenből munkanapokon 13:58-kor és a naponta 15:13-kor induló, valamint a Fehérgyarmatról 18:32-kor induló személyvonatok kivételével – Debrecentől csak Mátészalkáig, illetve csak Mátészalkától…

Tovább

Vasút: az elmúlt negyed évszázad alatt, "még távolabb került" Budapest.

Az elmúlt 25 év során, töretlen volt  a fejlődés a Budapest és Mátészalka, illetve a Budapest  és Vásárosnamény közötti vonatközlekedésben, negatív irányban, derült ki egy 1998.november 27-i újságcikkből. A Budapest és Mátészalka közötti távolságot  akkor még 239 perc alatt tette meg az Intercity,…

Tovább

Győzött az erősebb hátszél, a Mátészalka-Debrecen vasútvonal részleges felújítására nincs pénz, Sáránd és Derecske-Vásártér között 7,5 kilométeren teljesen megújul a pálya, a fővonalból bontott anyagokból.

Ismét bontott sínekért küzdünk.

Lassan egy évtizede lesz annak, hogy a MátészalkaLeaks és a Mátészalka és Debrecen vasútvonalt használó és használni kívánó emberek forszírozzák a vasúti pálya részleges vagy teljes felújítását. Voltak már részeredmények, de azok csak 3-4 perces menetidő csökkenést jelentettek, hiszen legtöbbször…

Tovább

Helyreállítási Alap: Szatmárnémeti és Érmihályfalva között a most sem lassú vasúti pályát javítják hamarosan.

Pár nappal ezelőtt kaptuk a levelet, Lázár János Építési és Beruházási Minisztertől, hogy nincs forrás a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítására. Levelében a háborús helyzetre mutatott rá okként, hogy a miatt nincs pénz a Magyar Költségvetésben a szabolcsi emberek számára létfontosságú…

Tovább

Országos szinten a hetedik legforgalmasabb mellékvonal a Mátészalka-Debrecen vasútvonal.

A MátészalkaLeaks csoport közérdekű adatigényléssel fordult a MÁV-START felé, hogy kiderítsük, hányatott sorsa ellenére, országos szinten, hányadik legnagyobb utasforgalmat produkáló vasútvonala volt 2022-ben a Mátészalka-Debrecen vasútvonal.  A mellékvonalak közül a hetedik helyen végzett, hiszen…

Tovább

Módosul a buszmenetrend: buszcsatlakozást kapnak az eddig gyalogló nyírkátai diákok.

Harmincöt éve fennálló probléma oldódik meg a MátészalkaLeaks és a Közügyekben utazunk csoportok közreműködésével. Mindössze pár napja írtunk arról, hogy a Nyíregyházáról 13 óra 05 perckor, Fehérgyarmatra közlekedő buszhoz nincs csatlakozás Nyírkáta felé, Hodász, vasútállomás bejárati út…

Tovább

Busz helyett marad a lábbusz a nyírkátai diákoknak.

Közel húsz nyírkátai érintett kényszerül Hodász, vasútállomás bejárati út megállóhelyen várakozni csaknem egy órát, a buszközlekedés összehangolatlansága miatt, hívták fel figyelmünket az ügyre az érintettek   Sokan járnak az egyik nagykállói gimnáziumba minden nap, de nyíregyházi középiskolába…

Tovább

Lezárult az első utasforgalmi felmérés a Nyíregyháza és Mátészalka között közlekedő buszokon.

Lassan két hónapja próbálunk tenni annak érdekében, hogy főképp a pénteki napokon,  minden Nyíregyháza és Mátészalka között  busszal utazni szándékozó utas felférjen a kora és késő délutáni járatokra. Olvasói jelzések alapján közérdekű bejelentést tettünk a  VPE Vasúti Pályakapacitás-elosztó…

Tovább

Mátészalka-Debrecen vasútvonal:egy fő jegyvizsgálókat kísérő vasútőr teljesít szolgálatot.

A közelmúltban közérdekű adatigényléssel fordultunk a MÁV felé, annak érdekében, hogy a Mátészalka- Debrecen vasútvonal biztonsági helyzetéről tájékozódjunk. Egy éve történt ugyanis, amikor egy látássérült fiatalt megvertek és kiraboltak, aki nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedett. Az…

Tovább
süti beállítások módosítása