Ahogyan arról már többször hírt adtunk, megkezdődött az Ebes-Püspökladány vasúti szakasz átépítése. Csoportunk, lassan két hónapja küzd azért, hogy az átépítés okán felszedett, jó minőségű ún visszanyereményi síneket megkaphassa a Mátészalka-Debrecen vasútvonal.
A visszanyereményi sínek még jelenleg is alkalmasak 100-120 km/órás sebességre, így még ezek beépítésével is lehetetne (lehetett volna) garantálni az óránkénti 80 km/órás sebességet.
A Mátészalkaleaks csoport több közérdekű adatigényléssel fordult a használt sínek haszonsításának ügyében az illetékesekhez. Először a MÁV-hoz, majd a következőkben a beruházási programok megvalósításáért felelős NIF Zrt-hez.
A MÁV válaszait a következő linken olvashatja.
A NIF Zrt válaszait a következő linken olvashatja.
A használt sínek beépítésének ügyét (lényegében) lezáró levelet a lentiekben olvashatják.
Tisztelt Adatigénylő!
A megkeresésében hivatkozott további kérdéseivel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk.
Az Ebes – Püspökladány vonalszakasz bontott sínjei egy része, valamint a Kelenföld – Százhalombatta vonalszakasz használt, de jónak minősített sínjei is beépítésre kerülnek a tram-train projekt keretében, az épülő 2. vágányok esetében is. Az Ebes – Püspökladány és a Kelenföld – Százhalombatta vonalszakasz bontott sínjeit újítják fel újra beépítés előtt.
Tisztelettel:
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Egyik tagunk, az RTL Klub Híradójában mondhatta el csoportunk véleményét