A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

MátészalkaLeaks

Bejelentést teszünk az Egyenlő Bánásmód Hatóságnál annak érdekében, hogy a Repülőhíd akadálymentesítésre kerüljön!

2017. április 18. - Mátészalkaleaks

Az Egyenlő Bánásmód Hatóság az emberi méltóság garanciális intézménye, az egyenlő bánásmód követelményének megvalósulását ellenőrző autonóm állami jogorvoslati fórum. Valódi pozitív hatások elérésére törekszik a diszkriminációs folyamatokban, azok felismerését, illetve megelőzését a jogalkalmazás…

Tovább

Álom és valóság a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon...

Mivel elmarad a vasútvonal fejlesztése, így a hipermodern debreceni nagyállomásra, 2019-ben is a jelenlegi vonat fog közlekedni !

Milyen szép is lesz, amikor 2019 végén befut majd a hipermodern debreceni nagyállomásra a Mátészalka felől érkező, (jó esetben, ha tartják magukat a sínek)44 km/órás átlagsebességgel közlekedő, 45 éves vasúti kocsikból álló személyvonat ...

Tovább

Már a román vasút gyorsaságát is irigyelhetjük!

Tőlünk 35 km-re Romániában, 74km/órás átlagsebességgel is közlekednek vonatok.

A második résszel folytatjuk a magyar és a román közösségi közlekedés összehasonlításával foglalkozó sorozatunkat. Most, a Mátészalkától 35 km-re található Nagykároly és a megyeszékhely Szatmárnémeti  közötti, illetve   Mátészalka és Nyíregyháza közötti  közösségi közlekedését hasonlítjuk…

Tovább

Már busz és vonatközlekedésben is lemaradtunk !

Minden tekintetben gyorsabbak már az erdélyi buszok és vonatok.

Két részből álló cikket készítettünk, amelyben a Mátészalka  környéki közösségi közlekedési lehetőségeket hasonlítjuk össze az erdélyi közösségi közlekedési lehetőségekkel. Első körben a  Mátészalka-Debrecen közötti közösségi közlekedési lehetőségeket hasonlítjuk össze, a Nagykároly-Nagyvárad…

Tovább

A Kormányinfón kérdeznénk a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújításáról, és az Őr-Petea autópályáról!

Kicsi a terem, a Kormányszóvivői iroda szerint.

Két fontos ügy is válaszért kiált, és mivel eddig érdemi válaszokat nem kaptunk arra, hogy miért maradt  el a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítása, valamint arra sem válaszolt még a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, hogy elkezdődött-e már az Őr-Petea autópálya szaksz tervezése, ezért újabb…

Tovább

Bojkottra hívjuk a Mátészalka-Debrecen vasútvonal utazóközönségét!

Ha nem lesz utas, talán másképp állnak majd a Mátészalka-Debrecen vasútvonal ügyéhez !

Úgy döntöttünk, hogy május végén (legalább) egy napra bojkottáljuk a Mátészalka-Debrecen vasútvonal járatait, és azt szeretnénk ha  a bojkott napjain minél kevesebben vegyék igyénybe a vasúttársaság szolgáltatásait. Hogy mi is az a bojkott? A bojkott valaminek a többek által összehangolt módon…

Tovább

Tüdőszűrés Mátészalkán: A kórház szerint, csak 45 nap a leghosszabb várakozási idő!

Nincs szakképzett munkaerő jelenleg a rendelési idő kibővítésére.

Ahogyan arról írtunk, a Mátészalkán  tüdőszűrésre jelentkezők akár három hónapos várakozási idővel is számolhatnak,-írta egyik olvasónk. A témában közérdekű adatigényléssel fordultak tagjaink a kórházhoz, amelyre válasz érkezett.   Megkérdeztük:  a 2017.évben mennyi volt a leghosszabb…

Tovább

Kihasználják a MÁV lassúságát, busszal 3-4 óra alatt elérhető Budapest!

Wifi,tisztaság, Mátészalka és Budapest között.

Mint ahogyan arról hírt adtunk párszor, elmarad a Mátészalka-Debrecen vasútvonal fejlesztése, így tartósan fel kell készülnie az utazóközönségnek arra, hogy a 78 kilométeres távon marad a jelenlegi 105-108 perces menetidő. Ennek a vasúti szakasznak a lassúsága kihatással van  a Mátészalka-Budapest…

Tovább

A miénk az Európai Unió 9.legszegényebb régiója, lekörözött minket Erdély!

A mi, Uniós átlaghoz mért fejlettségünk 43%, míg tőlünk pár kilométerre Erdélyben már 50% ...

Az Eurostat az Európai Bizottság egyik főigazgatósága, nyilvánosságra hozta legfrissebb statisztikáját azzal kapcsolatban, hogy melyek az Európai Unió leggazdagabb és legszegényebb régiói. Kétszer húsz régiót jelöltek meg mindkét kategóriában. A legszegényebb régiók között kapott helyet  9.…

Tovább

Sok-sok érv a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítása mellett!

Nőne a verseny a munkavállalókért,emelkedhetnének a bérek,a magasaban képzett munkaerő is könnyebben állást találhatna Debrecenben.

A következő hónapokban további munkaerő-mobilitást segítő intézkedések lépnek életbe Varga Mihály ígérete szerint. A magyar kormány nem fogja ölbe tett kézzel nézni, hogy az üres álláshelyek miatt a magyar gazdaság kapacitást, állásokat veszítsen el, ezáltal csökkenjen a teljesítménye - jelentette…

Tovább

Keménykedik a MÁV-Start, tovább folyik a harc a modernebb és tisztább vasúti kocsikért !

El akarjuk érni,, hogy a kor követelményeinek megfelelő vasúti kocsik járjanak végre felénk. Az előzmény:   Tisztelt Mátészalkaleaks csoport !                                    Köszönettel vettük megkeresésésüket mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk Önöket:   Az Önök által…

Tovább

Olvasói levél: javaslatok a stranddal kapcsolatban.

Tisztelt Mátészalkaleaks csoport! A városi strand külső része hosszú idő után az elmúlt évben részlegesen felújításra került sokunk örömére . Üröm az örömben hogy a hátsó termál medence és a medence mögötti rész (régi Erdért faház környéke )azonban ugyanúgy mint sok éven át a természet…

Tovább

Itt vannak a legújabb utasforgalmi adatok a MÁV-Starttól !

Közérdekű adatigénylésünkre válasz érkezett.

Tisztelt Adatigénylők!   Társaságunkhoz 2017. 03. 13. napon beérkezett közérdekű adatigénylésükkel kapcsolatban a következő választ adjuk:   Az adatokat a kérésüknek megfelelően viszonylatonként tüntetjük fel, ezért az értékek nem adhatók össze, kivéve a vonalon belüli…

Tovább

Balesetveszélyes vízelvezető akna a buszállomáson!

Levelet írtunk az EMKK Zrt-nek.

A buszállomáson található egyik vízelvezető akna teljesen nyitottá vált az elmúlt napokban,olvasónk jelezte.Az illetékeseknek közösen levelet írtunk, és kértük intézkedésüket.       Tisztelt EMKK Zrt ! A mátészalkai buszállomáson az egyik csapadékvíz elvezető a képen látható állapotban van,…

Tovább

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság vizsgálódik közérdekű adatigénylésünkkel kapcsolatban!

Nem érkezett válasz a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújításáról feltett kérdéseinkre, így most Dr. Péterfalvi Attila vizsgálatot rendelt el.

Még január végén írtunk arról, hogy közérdekű adatigényléssel fordultunk a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz annak érdekében, hogy a Mátészalka-Debrecen vasútvonal fejlesztésének az elmaradásának a miértjéről informálódjunk. A válaszadásra biztosított 15 napos intervallum alatt nem érkezett meg a…

Tovább

Kijavította a Telekom a beszakadt fedlapot !

Pár napja írtunk arról, hogy az Alkotmány úti gyorsétterem előtt beszakadt az egyik fedlap.Csoportunk akkor közérdekű bejelentéssel élt Mátészalka Város Műszaki irodája felé. A közérdekű bejelentést Kovács István irodavezető, az illetékeshez, mint kiderült a  Telekomhoz továbbította. A mai napon…

Tovább

Mátészalka-Nyíregyháza vasútvonal, 9%-kal csökken a menetidő !

Végre gyorsabb lesz a vonat mint 1943-ban, ez nagy eredmény ! 156 millió forint jut idén felújításra, karbantartásra, további menetidő csökkenés várható decembertől !

Helyzetelemzés:   Már régóta gondot okoz a Mátészalka és Nyíregyháza közötti vasúti közlekedés magas menetideje az utazóközönségnek. A menetidő jelentős növekedése miatt az elmúlt években elpártolt a vasúttól az utazóközönség, és helyette a buszközlekedést és  a gépkocsival való közlekedést kezdte…

Tovább

Már baktalórántházi tüdőgondozó sem fogadja a mátészalkai körzet lakosait !

Levélíró kampányt indít a Mátészalkaleaks és az Őrleaks.

Pár nappal ezelőtt arról írtunk, hogy  a mátészalkai tüdőgondozó túlterhelt, a hétfőtől-péntekig, a lakosság részére biztosított napi két órás  tüdőszűrési lehetőség  alultervezett, és a rendelkezésre álló géppark nem elegendő a mátészalkai körzet lakosságának a  kiszolgálására. A jelenlegi…

Tovább
süti beállítások módosítása