A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

MátészalkaLeaks

Már busz és vonatközlekedésben is lemaradtunk !

Minden tekintetben gyorsabbak már az erdélyi buszok és vonatok.

2017. április 09. - Mátészalkaleaks

Két részből álló cikket készítettünk, amelyben a Mátészalka  környéki közösségi közlekedési lehetőségeket hasonlítjuk össze az erdélyi közösségi közlekedési lehetőségekkel.

Első körben a  Mátészalka-Debrecen közötti közösségi közlekedési lehetőségeket hasonlítjuk össze, a Nagykároly-Nagyvárad  közötti közösségi közlekedési lehetőségekkel.

Hogy miért pont így?

Mátészalka, Szabolcs-szatmár-Bereg megye második legnagyobb városa, lakosságának száma 17 ezer fő. Debrecen, a szomszédos Hajdú - Bihar megye központja, lakosságának száma  203 ezer fő.

Nagykároly, a romániai Szatmár megye második legnagyobb népességű városa, lakosságának száma 12 ezer fő. Nagyvárad, a szomszédos Bihar megye központja, lakosságának száma 197 ezer fő.

Mátészalka -Debrecen   közötti közösségi közlekedési lehetőségek:

 

Busz:

A leggyorsabb busz 105 perc alatt teszi meg a két város közötti   78 km-es távolságot, ez 45 km/h átlagsebességet jelent.

 

Vonat:

A leggyorsabb vonat (Kraszna Intercity) 89 perc alatt teszi meg a két város közötti 78 km-es távolságot, ez 53 km/ h átlagsebességet jelent.


A normál személyvonatok átlagos  menetideje:107 perc, ami  44 km/h átlagsebességet jelent.

 

A vonatokon nem található első osztályú  vasúti kocsi. sem pedig étkezőkocsi.

 

 dbvonatok.jpg

   40-42 éves vasúti kocsik közlekednek.

 

busz_szalka.jpg

                                                           

 

Nagykároly-Nagyvárad közötti közösségi közlekedési lehetőségek:

 

A leggyorsabb busz (Rapid busz) 80 perc  alatt teszi meg a két város közötti 102 km-es távolságot, ez 76 km/h átlagsebességet jelent.

 

A leggyorsabb vonat, 89 perc alatt teszi meg a két város közötti  97 km-es távolságot, ez 55 km/h átlagsebességet jelent.

 

A normál személyvonatok  átlagos menetideje 122 perc, ami  50 km/h átlagsebességet jelent.

 

A vonatokon, egy kivételtől eltekintve található 1. osztályú vasúti kocsi, az egyik járaton étkezőkocsi is.

 

varad.jpg

Vonatok a nagyváradi vasútállomáson.

 

cfr_oradea.jpg

Vonatgenerációk Nagyváradon.

 

vanzar.jpg

                                     A mikrobuszos közeledés ejterjedtebb.

A mikrobuszos közlekedés elterjedt Romániaszerte, hiszen az állam igyekszik a közösségi közlekedést     kiszervezni. Ezzel rengeteg költséget spórol, hiszen a vállalkozók nem veszteség termelésére rendezkednek be, ők igyekeznek az utasok igényeihez igazodni.

A következő cikkünkben a Mátészalka-Nyíregyháza és a Nagykároly- Szatmárnémeti közösségi közlekedési lehetőségeket fogjuk összehasonlítani.

 

 Az adatok forrásai:

www.elvira.hu (MÁV Zrt.)

www.cfrcalatori.ro (Román vasúttársaság)

www.autogari.ro  (Román autóbusz kereső)

         

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr2312412691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása