A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

MátészalkaLeaks

1,67 milliárd forintból fejleszti a MÁV jövőre a Mátészalka-Debrecen vasútvonalat.

2019. május 25. - Mátészalkaleaks

Ahogyan az már ismertté vált korábban, 2020-ban elkezdődik a Mátészalka-Debrecen vasútvonal rekonstrukciója, amelyet saját  forrásai terhére kezd meg a MÁV. Első körben az Apafa-Hajdúsámson, 10 kilométeres szakaszon állítják vissza az eredeti engedélyezett pályasebességet, ami 80 km/h. A felújítás során vágánycserét, gépi vágányszabályozást és közúti átjárók átépítését tervezik. A beruházás tervezett összköltsége 1, 67 milliárd forint- tájékoztatta a MátészakaLeaks csoportot Seszták Oszkár, a  megyei közgyűlés elnöke, aki az elmúlt hónapban többször is tárgyalásokat folytatott a döntéshozókkal.

Az Apafa-Hajdúsámson szakaszon jelenleg  40 km/h a megengedett  sebesség, a  felújítás után ez,  a jelenlegi 14 percről 7 percre rövidülhet.

2021-ben a tervek szerint tovább folytatódik a felújítás, amelyet szintén saját  forrásai terhére  folytat majd a MÁV. Akkor a Nyírgelse és Nyírbátor közötti, 16 kilométeres szakaszfog megújulni. A cél itt is az lesz, hogy az  eredeti engedélyezett pályasebességet visszaállítsák.

A beruházás megvalósulása után a jelenlegi 21 perces menetidő  12 percre csökkenhet, a megengedett sebesség jelenleg 50 km/h.

Völgyesi Zsolt, a MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese megerősítette, hogy „a szatmári régió elérhetőségének minőségi javulását szolgáló rekonstrukció szerepel a MÁV stratégiai terveiben.”

Ezt alátámasztani látszik az, hogy dr. Homolya Róbert a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a 2019. május 8-i  HUNGRAIL  Vasút akadémiai Konferencián tartott  előadásában, amelynek "MÁV 2030" címet adott, egyéb kulcshálózati elemnek jelölte meg a Mátészalka-Debrecen vasútvonalat. Ez azért is fontos, mert elgondolása szerint a stratégiai hálózat átjárhatóságát(villamosítás), versenyképességét, fenntarthatóságát kell  elsődlegesen biztosítani a stratégiai időtáv végére, azaz 2030-ra.

További jó hír, hogy dr. Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. értékesítő igazgatójának a 2019.május 15 és 16 között Harkányban megrendezett II.  Vasúti forgalmi konferencián tartott előadásában is megjelent  a Mátészalka-Debrecen vasútvonal. A tervek szerint IC + személykocsi és új mozdony is érkezhet.

 

kulcshalozat.png

 

fejlesztes.png

 

 

A megyei közgyűlés elnökének levele  a lentiekben olvasható:

 

1_26.png

2_20.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr3914860676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása