A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Mátészalka-Nyíregyháza vasútvonal, 9%-kal csökken a menetidő !

Végre gyorsabb lesz a vonat mint 1943-ban, ez nagy eredmény ! 156 millió forint jut idén felújításra, karbantartásra, további menetidő csökkenés várható decembertől !

2017. március 22. - Mátészalkaleaks

Helyzetelemzés:

 

Már régóta gondot okoz a Mátészalka és Nyíregyháza közötti vasúti közlekedés magas menetideje az utazóközönségnek. A menetidő jelentős növekedése miatt az elmúlt években elpártolt a vasúttól az utazóközönség, és helyette a buszközlekedést és  a gépkocsival való közlekedést kezdte el favorizálni.Napjainkban már autópályán is közlekedik Mátészalka és Nyíregyháza között buszjárat, amely akár 60 perces menetidőt is lehetővé tesz, gépkocsival pedig, az M3-as autópályát igénybevéve 40 perc alatt lehet abszolválni az 53 kilométeres távolságot.

Így nem nevezhető váratlannakaz alábbi adatsor, amely azt mutatja be, hogy öt éve alatt csaknem harmadára csökkent a Mátészalka-Nyíregyháza vasúti viszonylat utasforgalma.

A MÁV Zrt.-től igényelt közérdekű adatok szerint, az utasszám az emúlt években a következőképpen alakult:

Utasfő számok évenként

Vásárlás éve

Össz

átlagos éves utasfő

Viszonylat

2 011

2 012

2 013

2 014

2 015

Nyíregyháza-Mátészalka

11 736

6 619

4 459

4 792

4 268

31 874

6 375

 

A vonattal való közlekedés az olcsósága miatt produkál még ilyen utasszámokat, hiszen egy Nyíregyházára szóló, teljesárú menetjegy 840 Ft-ba kerül, míg egy autóbusz menetjegy 1120 Ft.

A Mátészalkaleaks csapata már két éve foglalkozik közösségszervezéssel Mátészalkán. A Mátészalkaleaks blog indulása óta, a városban történő kapcsolatépítő beszélgetések kiemelt témája volt a Mátészalka-Nyíregyháza vasútvonal lassúsága.

Csaknem két éve, folyamatosan igénylünk közérdekű adatokat a Mátészalka-Nyíregyháza vasútvonallal kapcsolatban, több újságcikk is született azzal kapcsolatban, hogy a még megmaradt utazóközönség igényelné a vasútszakasz modernizálását és a menetrend optimalizálását,de téma volt ez a vasúti szakasz a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlésben is.

Néhány megjelent írás:

http://www.szon.hu/szabolcsi-vonatkozlekedes-inkabb-ezt-kene-helyre-tenni-nem-a-felcsuti-kisvasut-menetrendjet/2976860

http://mateszalkaleaks.blog.hu/2015/09/13/vasuti_utazas_mateszalka-_nyiregyhaza_viszonylatban

http://royalmagazin.hu/kozelet/koztunk-szolva/40585-dk-hiaba-a-milliardos-vasutfejlesztesek-lassabb-a-nyiregyhaza-mateszalka-vasut-mint-1943-ban

http://index.hu/belfold/2017/01/31/mikor_fogunk_itthon_szazhatvannal_vonatozni/

http://civishir.hu/helyben-jaro/2017/02/var-a-mav-mar-az-1943-as-allapotoknak-is-orulnenk

http://www.szon.hu/meglepo-1943-ban-gyorsabban-ert-a-vonat-mateszalkarol-nyiregyhazara-mint-2017-ben/3348673

 A nyilvánosság ereje, figyelemfelkeltés:

 

Tagjaink folyamatosan komoly kutatómunkát végeztek, amelynek eredményeképpen két archív  dokumentumot is találtunk.

Az első, egy 1898-as keltezésű  Budapesti Hírlap volt, amelyben épp arról értekeztek, hogy a kereskedelemügyi miniszter 35 km/órára emelte a menetsebességet.

A második,az pedig egy 1943-as vasúti menetrend volt, amelyből kiderül az, hogy a II. világháború idején gyorsabban járt  a  vasút a Mátészalka-Nyíregyháza viszonylaton, hiszen míg napjainkban  108 perces menetidővel számolhat az utazóközönség, akkor még  99 perc alatt tette meg a vasút, ezt a távot.

Az emúlt két év során több remek mémet is készített csapatunk.

 

 tema_szabolcsi_kozlekedes_atv_forum.jpg

 Az ATV, Fórum c. műsorának egyik témája is volt a Mátészalka- Nyíregyháza vasútvonal.

 Változás:

 

 A két éve tartó folyamatos kutatás, közérdekű adatigénylések,mémkészítések, rendszeres helyi, megyei és  országos újságcikkek, valamint a tv szereplések meghozták az első gyümölcsüket a napokban.

A MÁV Zrt. optimalizálja a vasúti menetrendet 2017.április 2-től.

A változás eredményeképpen,a Mátészalka-Nyíregyháza vasútvonal menetideje végre kevesebb lesz, mint amennyi 1943-ban volt. Ez nagy eremény.

Számításaink szerint, a Mátészalka-Nyíregyháza viszonylatban átlagosan 9,66 perccel csökken a menetidő, ez 9%-os menetidő csökkenést jelent.


A leggyorsabb vonat így  95 perc alatt  éri el Nyíregyházát.

A Nyíregyháza-Mátészalka viszonylatban átlagosan 6, 75 perccel csökken a menetidő, ez  6%os csökeknést jelent.

A leggyorsabb vonat így 91 perc alatt éri el Mátészalkát.

 

A jövő:

A menetidő csökkenés nem áll meg, hiszen hamarosan kezdetét veszi a Mátészalka-Nyíregyháza vasúti szakasz feújítása, 115 millió forint értékben. (Az adatok forrása, MÁV Zrt. közérdekű adatigénylés), valamint karbantartási munkákra is 42 millió forintot költ idén a vasúttársaság.

A fenti adatok alapján újabb menetidő csökkenésre lehet számítani az új vasúti menetrend életbe lépésétől, 2017 decemberétől.

A Mátészalkaleaks csapata folytatja tovább a munkát, és az érintettekkel karöltve figyelemmel kísérjük azt, hogy a  további menetidő csökkenés megvalósuljon, valamint, hogy a nyírbátori átszálással Nyíregyházára közlekedő vonatok utasainak ne kelljen Nyírbátorban 51 illetve 19 percet várakozniuk a Nyíregyházára tovább induló vonatra, a reggeli órákban.

 

101844_g.jpg

   Több év után, végre érezhetően csökken a menetidő

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr3212359859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.