A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Közérdekű adatok érkeztek a MÁV-tól.

Érdekes adatok a vasút iránt érdeklődőknek.

2017. február 17. - Mátészalkaleaks

Pár hete közérdekű adatigényléssel  fordultunk a MÁV-hoz.

Az adatok megérkeztek, amelyből kiderült, hogy 17 kocsiból még csak 4 vizsgázott le. 

 

Az érkezett levél:

 

Iktatószám: 7147-11/2017/START

 

Tisztelt Adatigénylők!

 

Társaságunkhoz 2017. 02. 06. napon beérkezett közérdekű adatigénylésükkel  kapcsolatban a következő választ adjuk:

 

  1. Az idei évben 27 db Bhv 2007 kocsi fővizsgáját tervezzük, ebből 17 db debreceni kocsi, amelyből 4 db már elkészült.

 

  1. Jelenleg hétköznapi napokon áll rendelkezésre távvezérlésre alkalmas kocsi az ingavonati közlekedéshez, hétvégén a vonaterősítések végrehajtása céljából szükséges távvezérlésre nem alkalmas más járműtípus besorozása szükséges. Ekkor a fővonali tartalék állagból állítjuk ki a vonatokat. Ezen felül a debreceni térségbe a hálózatról több 20-07-es kocsi került kisegítésbe, hogy az ingavonati közlekedéshez szükséges kocsimennyiség hétköznap biztosítható legyen.

 

  1. Technológia szempontjából az ingavonati közlekedés fenntartása mind a költség, mind a technológiai idő, de akár a biztonság szempontjából is fontos.

 

Technológiai időt tekintve, a vonat érkezése után mozdony lekapcsolása, mozdony lejár a szerelvényről, váltóállítás, mozdony másik vágányon körbejár, váltóállítás, mozdony rájár a szerelvényre, mozdony rákapcsolása a szerelvényre, fékpróba. Mindezeken műveletek technológiai ideje állomásonként változik, de 25 perctől akár a 40 percig is terjedhet, hiszen az állomási vágányhosszától, a menetrendi adottságtól (más vonatok be- kijárata korlátozza a tolatási mozgást). Ingavonati közlekedésnél ezek a művelet mind elhagyhatóak, tulajdonképpen a technológiai idő csak a mozdonyvezető szerelvény másikvégéhez történő gyaloglási időre korlátozható, mely szerelvénytípusonként eltérő (általában 11-14 percig).

 

Költség szempontjából: ha egy szerelvény nem ingavonati rendszerben, hanem mozdonyvontatással közlekedik, akkor a végállomáson a mozdony lekapcsolása, valamint körbejárás után rákapcsolása (pályavasúti munkavállaló megrendelését teszi szükségessé), a mozdony körbejárásához szükséges technológiai folyamatok (pl. váltóállítás, jelzésadás pályavasút szolgáltatás megrendelését teszi szükségessé), ami mind költségekkel jár. Ingavonati közlekedés esetén ezek nem jelentkeznek.

 

Biztonság szempontjából pedig nem elhanyagolható, hogy minden járművek közé bújás (járműkapcsolás céljából), tolatási mozgás magában hordoz egy potenciális balesetveszélyt, ami ingavonati közlekedésnél ezen műveletek szükségtelenné válásával elkerülhető.

 

A 2016/2017 menetrendi évben a Debrecen és Fehérgyarmat között közlekedő vonatokat ingavonati összeállításban, zárt egységben forduló vonatként rendeltük meg.

Zárt egységnek akkor tekinthető a vonat, ha az érkező és induló vágány megegyezik, és az érkezés és indulás között a vonattal semmiféle tolatási műveletre nincs szükség, függetlenül a tolatási tevékenység típusától.

 

Amennyiben nem ingavonati közlekedés, akkor a  forduló állomási díj a 2016/2017. menetrendi időszakban (Ft/db) (Annak függvényében milyen kategóriás az állomás)

 

Kiinduló/vég állomáshasználat  I. kat.

2 270

Kiinduló/vég állomáshasználat  II. kat.

1 810

Kiinduló/vég állomáshasználat  III. kat.

905

Kiinduló/vég állomáshasználat  IV. kat.

905

 

Amennyiben tolatási mozgással jár a művelet, akkor az  igénybevett tolató személyzet munkáját is meg kell fizetni, melynek óradíja:  8 659 Ft/óra

 

Fehérgyarmaton nem áll rendelkezésre forgalmi dolgozó, aki a mozdony le-és ráakasztását végzi, ezért ezt a tevékenységet a mozdonyvezető végzi, melynek összege 200Ft/alkalom.

 

Köszönjük szíves megkeresésüket.

 

Üdvözlettel,

 

Fási Judit

információvédelmi szakértő

 

 

nahverkehrswagen-bhv-mit-zwei-mitteltueren-85218.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr5012268692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.