2017.szeptemberében jelentették be,hogy elkezdődött az M3-as autópálya-Mátészalka-Országhatár közötti kapcsolat fejlesztésének az előkészítése. Akkor 2018. első negyedévére prognosztizálták a tervezési munka kezdetét.A hírt már nagyon várták a Mátészalka és Csengersima közötti települések lakói, hiszen a napi 13-18 ezres gépjármű forgalom miatt lényegében mindennapi veszélyben élnek az emberek, hiszen a házaik között kanyargó 49-es főúton gyakoriak a a komolyabb balesetek. Íme egy példa.
A mai napon újabb hír látott napvilágot, hiszen most a Mátészalka és Ököritófülpös közötti 25, 67 kilométeres szakasz tervezésére írtak ki pályázatot, amely megjelent az Uniós közbeszerzési tájékoztatóban. Az új útszakasz 2 x 2 sávos lesz.
A gyorsforgalmi út megtervezésénél figyelnek arra, hogy később esetlegesen autópályává lehessen alakítani a most megtervezett szakaszt. A pályán öt csomópontot alakítanak ki:
- a szakasz kezdetén a M3-M49-es kapcsolódásánál
- az 1+635-ös kilométerszelvénynél Járminál
- a 7+450-es kilométerszelvényél és a 12+600-as szelvényeknél Mátészalkánál
- a 17+063-as szelvénynél pedig Győrtelek mellett épül ki csatlakozási pont
A pálya melett a 12+600-as és a 25+000-ás szelvénynél is kétoldali pihenőhelyet alakítanak ki.
Ezen felül Őrnél három kilométernyi, Győrteleknél négy kilométernyi, Porcsalmánál pedig szintén négy kilométernyi 2x1 sávos bekötőút fog az M49-eshez csatlakozni, ezek terveit is elkészítik a mostani kiírás keretein belül.
A tervezendő út műszaki tartalma:
Tervezési sebesség: v=110 km/h
Keresztmetszeti kialakítás:
— korona szélesség: 20 méter
— forgalmi sávok száma: 2x2 fizikai elválasztású
— forgalmi sáv szélessége: 3,5 méter
— középső elválasztó sáv szélessége: 3,0 méter
— padkaszélesség: 1,5 méter
— burkolat szélessége: 2x8 méter
Még pár év és a Mátészalka és Csengersima közötti települések lakói fellélegezhetnek.