A 471-es számú másodrendű főút 73 kilométer hosszú, a Nyírbátor és Mátészalka közötti rész az egykori sóút része. Az út Nyírbátor és Mátészalka közötti szakaszán jelentős a forgalom, hiszen több helyközi buszjárat is igénybe veszi, valamint a személy és teherforgalom résztvevői is szép számmal, hiszen van olyan nap amikor tízezernél is több jármű áthaladását regisztrálják.
Bár az elmúlt években történtek nagyobb léptekű felújítások a 471-es főúton, de a leginkább rossz állapotban lévő Nyírmeggyes és Mátészalka közötti, mintegy öt kilométernyi szakaszra még nem került sor, amelynek jelenlegi állapota gondot okoz a közlekedőknek.
Állampolgári kérés alapján annak jártunk utána, hogy mikor várható az útszakasz felújítása?
A 471 sz. másodrendű főút 62+743-66+664 és 67+148-71+494 km szelvények közötti szakaszának felújítását a rövidtávú (4 éves) burkolat felújítási programunkban szerepelteti a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Ez a burkolat felújítási program hazai finanszírozású. A 471 sz. főút Nyírmeggyes-Mátészalka közötti szakaszának állagmegóvását 15 tonna meleg keverékes kátyúzási javítással végeztünk eddig 2018. augusztusáig, írta a MátészalkaLeaks csoport közérdekű adatigénylésére Németh Zsolt, műszaki vezető mérnök a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Igazgatóságának megyei fejlesztési és felújítási osztályáról.
Folt hátán folt, de legalább a kátyúk száma csökkent.
A kerékpárút épül. Melyik évben kerül sor a Nyírmeggyes-Mátészalka közötti szakasz teljes felújítására?