A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

MátészalkaLeaks

Kiderült: lényegében csak kamu volt a Mátészalka-Debrecen vasútvonal ez évre tervezett felújítása!

Megvalósíthatósági tanulmány és konkrét tervek sem készültek.

2017. július 28. - Mátészalkaleaks

Ha mindent előkészítenek,  leghamarabb 2020 végén kezdődhetne a kivitelezés Uniós forrásból ...

 

Hét hónappal ezelőtt adtunk hírt arról, hogy egy kormányhatározat alapján a 2017.évre betervezett Mátészalka-Debrecen vasúti szakasz felújítás elmarad.

Levélíró kampányt hirdettünk, amelyben az illetékes miniszternek, Dr. Seszták Miklósnak küldhettek levelet az ügyet támogatók, majd közérdekű adatokat igényeltünk, és kértük, hogy többek között a döntést megalapozó tanulmányt adják ki a Mátészalkaleaks csoport számára.

Kértük a minisztert, hogy vesse latba befolyását, és tegye a dolgát, hogy végre megújulhasson a Mátészalka-Debrecen vasúti szakasz.

A közérdekű adatigénylésünk sikertelen volt, mert többszöri felszólításunk ellenére sem adta ki az általunk kért adatokat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Így, következő lépésként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordultunk, hogy szólítsa fel az adatgazdát a kért adatok kiadására.

A hatóság második felszólítása sikerrel járt, hiszen a NFM a mai napon válaszolt a kérdéseinkre.

 

A levél tatalma, közérthetően:

 

Van-e lehetőség arra, hogy a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítása visszakerüljön a 2014–2020-as fejlesztési ciklusban megvalósítandó fejlesztések közé, azaz IKOP-projektlistába?

 

NFM válasz: Nincs lehetőség az EU-s forrásból megvalósuló projektek közé visszaemelni, mert nincs előkészítve a projekt.

 

Van e konkrét terv arra, hogy hazai forrásból megújuljon a Mátészalka-Debrecen vasútvonal Ha van terv, akkor mikor újulhat meg az említett vasútvonal?

 

NFM válasz: Nem született döntés , hazai forrásból történő megvalósításra.Nincs elkülönítve vasúti fejlesztéskre kormányzati forrás, így egy ilyen fejlesztés csak egyedi kormányhatározat meghozatalával valósulhat meg.

 

Miért került ki az IKOP-projektlistából ilyen hirtelen, az említett vasútvonal fejlesztése? Milyen adatok, tanulmányok alapján hozták meg a döntést? (Amennyiben vannak ilyen dokumentumok, azt legyenek szívesek becsatolni válaszlevelükbe)

 

NFM válasz: A projekt megvalósításáért a NIF Zrt. a felelős, és a tájékoztatásuk szerint a projekt nem rendelkezik megvalósíthatósági tanulmánnyal. Tervek sem készültek, így  a 2014-20-as Uniós ciklusban leghamarabb csak 2019. harmadik negyedévében kezdődhetett volna a kivitelezés.

 

nfm1.png

nfm2.png

 

A kikért adatok alapján nyilvánvaló, hogy  minimum négy évig nem fog megújulni a Mátészalka- Debrecen vasúti szakasz, ha Uniós forrást felhasználva kívánják azt felújítani. Ezért kérjük megyénk országgyűlési képviselőit, hogy kapcsolatrendszerüket felhasználva lobbizzanak annak érdekében, hogy kormányhatározattal, hazai forrásból újuljon meg legalább részlegesen a Mátészalka- Debrecen vasúti szakasz.

Augusztus második hetében levélküldő kampánnyal jelentkezünk, ahol  megyénk országgyűlési képviselőknek és a kormánytagoknak küldhetnek majd levelet azok, akiknek szívügyük ez a vasúti fejlesztés.

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr8612697563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása