Exkluzív információk érkeztek hozzánk a Mátészalka-Debrecen vasútvonallal kapcsolatban. Na nem a teljes rekonstrukcióról adunk végre hírt, hanem arról, hogy idén nyáron a MÁV saját forrásai terhére ismét próbál javítani a pálya állapotán, amelynek eredményeképpen ősszel, vagy a téli menetrendváltáskor talán újra csökkenhet a vonatok menetideje.
Egy megjegyzés: egyes szakértők szerint már jelenlegi is lehetne még 4-5 percet lecsípni a menetidőből, hiszen a Kraszna Intercity is rendszeresen több perccel korábban érkezik a megállóhelyekre. Erre a tényre már fel is hívta a MátészalkaLeaks csoport a MÁV menetrend tervezőinek figyelmét.
Az Apafa-Nyírbátor szakaszon júliusban lesznek vágányzárak, míg Nyírbátor és Mátészalka között júniusban és júliusban dolgoznak majd a Vasúttársaság szakemberei. A részletekről a későbbiekben adnak részletes tájékoztatást.
A pályaállapotok javulása azonban nem jár majd automatikusan újabb menetidő rövidüléssel, ahhoz majd az is szükséges, hogy a menetrend is lekövesse a pályaállapot változásokat.
A Vasúttársaság tavaly és ebben az évben is próbál javítani a pályaállapotokon, jól látható, hogy foglalkoznak a 110-es vasútvonallal, de saját forrásaikból nem tudnak komolyabb munkálatokat, teljes rekonstrukciót végezni, ahhoz EU-s forrásokra vagy kormányzati segítségre lenne szükség.
A MátészalkaLeaks csoport nemrégiben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-hez fordult annak érdekében, hogy információkat kérjünk a 110-es vasútvonal esetleges teljes rekonstrukciójával kapcsolatban. Amennyiben válasz érkezik, azt leközöljük.
2021. március 27. (Nyolc perccel volt gyorsabb a Kraszna IC az aktuális menetrendtől.)
2021. február 25, a Kraszna IC ismét nagyságrendekkel gyorsabb, mint ahogyan az aktuális menetrendben szerepel)