A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

MátészalkaLeaks

Az utolsó Desiro motorvonatok is elhagyták Debrecen térségét.

2020. november 07. - Mátészalkaleaks

Pár napja már nincs egyetlen Desiro motorvonat sem Debrecen környékén, hiszen a vasúttársaság döntésének értelmében azokat dunántúli  állomáshelyekre irányították.

„A döntést szakmai vizsgálat előzte meg. Az intézkedés célja, hogy eredményesebb, hatékonyabb, gazdaságosabb állapot felé vigyék a MÁV-START Zrt. üzemeltetését.” – mondta, Kerékgyártó József, a MÁV START Személyszállító Zrt. vezérigazgatója.

A Desiro motorvonatok helyett több térségi vasútvonalon 2020. november 05-től  csehszlovák BZ-k, illetve az orosz államadósság terhére beszerzett Uzsgyik közlekednek, amelyek jelentős komfortérzet csökkenést jelentenek az utazóközönség számára. Bár Kerékgyártó József, a MÁV START Személyszállító Zrt. vezérigazgatója másképp vélekedik. „Az Uzsgyi motorvonatok bár nem akadálymentesek, számos más tekintetben a komfortfokozatuk egyező a Desirokéval. "

A Desiro motorvonatok főképp a  Debrecen-Nagykereki vasútvonalon illetve alkalomadtán Debrecen és Nyírábrány között tűntek fel.

Különösen a  Debrecen-Nagykereki vasútvonal utasainak fáj a legjobban az átszervezés, hiszen a fejlesztésnek köszönhetően egyre több lett a vasútvonal árbevétele, és az utasforgalom is folyamatosan növekedett. Ezeket elismerte a vasúttársaság, illetve azt is, hogy a 106-os gyakorlatilag Hajdú-Bihar megye legnagyobb utasforgalmat lebonyolító vasúti  mellékvonala lett napjainkra.Ez annak köszönhető, hogy  az Értől az Óceánig Európai Unió által támogatott, 526 millió forintos projekt keretein belül  akadálymentesített peronok épültek, felújítottak minden állomást, valamint Pocsaj-Esztár állomáson közös peronos átszállás került kiépítésre  az autóbuszok és a vonatok között. Az utasok nehezményezik azt, hogy így hiába újították fel a peronokat, mivel a BZ-k és az Uzsgyik nem akadálymentesítettek, így újra nehezebb fel és leszállniuk a vonatokra.

 

Erről ír egy Facebook posztban Szőlőssi  Roland, az egyik érintett falu, Pocsaj  kormánypárti színekben mandátumhoz jutó polgármestere:

„Egyik napról a másikra... senkivel nem egyeztetve elvitték a Desirokat. Helyette itt vannak ezek a rozsdás lepusztult vonatok. Ezért építettünk akadálymentes peronokat drága pénzért, hogy most ismét hegyet másszunk? Mi lesz az idősekkel, a babakocsisokkal vagy a kerékpárral közlekedőkkel? Mi lesz a folyamatosan leromló pályaállapottal? Tarthatatlan a menetidő! Ráadásul ezek az orosz gyártmányú Uzsgyik lomhábbak, nehezebben gyorsulnak és lassabban csukódnak az ajtók... a lassújelekből adódó késések csak tovább nőnek! Jelenleg is 40 perces késéssel mennek a vonatok! Botrány! NEM HAGYJUK! Össze fogjuk hívni a térség polgármestereit és együtt ki fogunk állni Önökért! E mellett aláírásgyűjtésbe kezdünk és az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz fordulunk!

 

122814173_3508637242564144_201298538328829815_o.jpg

Ilyen volt.

 

szolossi_roland.jpg

 Ilyen lett.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr5816277168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása