Pár napja arról írtunk, hogy többen fordultak már hozzánk azzal kapcsolatban, hogy a 471-es főút Mátészalka és Nyírmeggyes közötti szakaszáról mintha már levonultak volna a munkagépek, de a korlátozó táblákat már nem szedték le, így 30-40 km/órás sebességkorlátozások vannak érvényben az útszakaszon.
Akkor a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t kérdeztük arról, miért nem folyik látható munka az útszakaszon?
Mivel az akkor kapott választ nem tartottuk kielégítőnek, újabb kérdéseket tettünk fel,amelyekre most kaptunk válaszokat, amelyet a lentiekben olvashatnak.
Megkérdeztünk egy Közlekedésmérnök szakembert is, hogy mi a véleménye:
A laborvizsgálat = talajterhelés vizsgálattal.Érthetően: egy radioaktív szonda segítségével megmérik a talajban lévő elváltozásokat. Magyarul az útakon az útburkolatban szokott lenni 2 vagy 3 kör mint ha bele lenne furva. Ez a mintavételezés helye mind az aszfalt réteg vizsgálata tekintetében mind a talajszerkzet elváltozás tekintetében. A kivett mintát elküldik a Magyar Talajvizsgáló Intézetbe ott kiértékelik ,ha az elváltozás a megadott százalékon belül van akkor folytathatják az útburkolati jelek festését ( ami az utolsó fázis lesz. Ha nem felenek meg a minták akkor kezdődik minden előről.( reméljük nem így lesz)Ez a folyamat kb 30-90 napot vesz igénybe.
A kép illusztráció: (Dernovics Tamás/magyarepitok.hu)