A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Járványügyi menetrendek a mellékvonalakon: tovább nőtt a menetidő, már kerékpárral is gyorsabb közlekedni, mint pótlóbusszal.

2020. június 07. - Mátészalkaleaks

2020.június 6-tól a mellékvonalakon közlekedő vonatok egy része helyett pótló buszok szállítják az utasokat, bizonyos viszonylatokon pedig a párhuzamos utakon közlekedő helyközi buszjáratokkal lehet majd utazni. Az utasok kiszolgálását az autóbuszok a korábbival megegyező vagy jobb színvonalon biztosítják –írja a MÁV Kommunikációs igazgatósága.

A színvonallal kapcsolatos kijelentése a MÁV-nak nem állja meg a helyét Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, hiszen a menetidők szinte minden érintett vasútvonalon nőttek, de erről majd a későbbiekben írunk majd.

 Az ideiglenes járványügyi menetrendek bevezetése lehetőséget teremt arra, hogy a felszabaduló vasúti jármű és állományi kapacitásokat a MÁV a fővonali közlekedésre csoportosítsa át. A regionális közösségi közlekedés egységes menetrendjének kialakítása mellett a későbbiekben bevezethető az egységes és átjárható jegyértékesítési rendszer is- ezt is a  MÁV Kommunikáció igazgatósága írta.

A felszabaduló járműállományi kapacitások fővonali közlekedésre átcsoportosítása sem állja meg a helyét, hiszen a szabolcsi vonalakon 2020. június 06-ig nagy számban közlekedő, rendszeresen üzemképtelenné BZMOT szerelvények csak 100 km/órás sebességre képesek még kitűnő műszaki állapot esetén is, de igencsak kétséges egy fővonali  járat kiadása ilyen BZMOT-okból , hiszen ezek hosszabb távon igencsak fapados utazási lehetőségek lennének az utazóközönség számára.

 

 

mellekvonal_mnrmod_web_4-3_2020-06-04_v2.jpg

 

Utasforgalmi adatok:

weee.png

 

 

A részletek: 

Fehérgyarmat–Zajta (113-as vasútvonal), napi egy vonatpár, több járat helyett pótlóbuszok:

 

A vonat menetideje: 56 perc

A leggyorsabb pótlóbusz menetideje: 66 perc

A leglassabb busz menetideje: 66 perc

A  megtett út és a pótlóbusz átlagsebessége: 25 km /  22, 7 km/óra

 

 

Nyíregyháza-Nyírbátor (113-as vasútvonal, napi két vonatpár,  több járat helyett pótlóbuszok:

A vonat menetideje: 76 perc

A leggyorsabb pótlóbusz menetideje: 56 perc

A leglassabb busz menetideje: 66 perc

A  megtett út és a pótlóbusz átlagsebessége: 37 km  / 33, 6 km/h

 

Mátészalka–Csenger (114-es vasútvonal), napi egy vonatpár és a vasúttal  párhuzamos útvonalon közlekedő pótlóbuszok:

 

A vonat menetideje: 51 perc

A leggyorsabb pótlóbusz menetideje: 51 perc

A leglassabb busz menetideje: 85 perc

A  megtett út és a pótlóbusz átlagsebessége:  37, 3 km  /  26, 3 km/h

 

Mátészalka–Záhony (111-es vasútvonal), napi két vonatpár,  több járat helyett pótlóbuszok:

 

A vonat menetideje: 108 perc

A leggyorsabb pótlóbusz menetideje: 110 perc

A leglassabb busz menetideje: 110 perc

A  megtett út és a pótlóbusz átlagsebessége: 57 km     /  31, 1 km/h   

 

 

Nyíregyháza–Vásárosnamény (116-os vasútvonal), napi két vonatpár,  több járat helyett pótlóbuszok:

 

A vonat menetideje: 98 perc

A leggyorsabb pótlóbusz menetideje: 115 perc

A leglassabb busz menetideje: 122 perc

A  megtett út és a pótlóbusz átlagsebessége: 59 perc   /   30, 78 km/h  

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr9215752832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.