Pár napja még örvendetes hírről számoltunk be, hiszen a menetrendi tervezet szerint utasbarát lett (volna) 2018.december 09-től a Mátészalka-Csenger vasútvonal menetrendje. Most újabb hír látott napvilágot, ugyanis a MÁV - Start Zrt a napokban pályázati felhívást tett közzé, amelyben azt írják, hogy a 2018/2019. évi menetrendtől kezdődően a MÁV-START Zrt. a 113. számú Nyírbátor-Nyíregyháza és a 114. számú Mátészalka-Csenger vasútvonalakon a vasúti személyszállítási közszolgáltatást közúti jármű alkalmazásával kívánja biztosítani.
A hír előtt értetlenül állunk, hiszen a MÁV menetrendi keresőjében a 2018/2019.évi menetrendben már szerepelnek a vonatok, nyoma sincs a vonatok busszal való helyettesítésének.
A MátészalkaLeaks csoport az ügyben a Északkelet-Magyarországi Közlekedésszervező Irodához és a MÁV-hoz fordult. Amennyiben választ kapunk arra, hogy felújítás miatt vagy költségtakarékossági megfontolások miatt történik az intézkedés, azonnal tájékoztatjuk olvasóinkat.
Egyik informátorunk szerint: ez esetben nem a kormány akarata van a vasútvonal bezárása mögött, hanem a MÁV-Start vezetésének pótcselekvéséről van szó. A cég idén 7 milliárd forintos hiány termelt, amit ezzel a látszatintézkedéssel próbálnak ellensúlyozni
