A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

900 milliárd forintos vasúti pálya korszerűsítés: nem szerepel benne a Mátészalka-Debrecen vasútvonal.

Hamarosan újabb levélíró kampánnyal és több nyilvános akcióval folytatódik a küzdelem a mielőbbi, teljes átépítésért.

2018. július 06. - Mátészalkaleaks

A kormány 2022-ig vasúti fejlesztésekre 1500 milliárd forintot fordít, ebből 900 kilométer vasúti pályát korszerűsítenek. Az összeg 55 százalékát a magyar költségvetés, 45 százalékát uniós forrás biztosítja.A Magyar Export-Import Bank és Magyar Exporthitel Biztosító (Exim) szervezésében tartott rendezvényen ezt Szijjártó Péter jelentette ki.

A Mátészalkaleaks csoport közérdekű adatigénylés keretein belül arra a kérdésre kért választ, hogy a 900 miliiárdos vasúti pálya korszerűsítések között, szerepel-e a Mátészalka-Debrecen vasútvonal.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium válaszából kiderül, hogy nincs változás, nem szerepel a tervezett pálya korszerűsítések között a Mátészalka-Debrecen szakasz.

Megvalósulhat viszont  a Budapest-Belgrád vasútvonal fejllesztése is, valamint folytatódhat a Kolozsvár-Budapest  gyorsvasút tervezésének az előkészítése.

A Mátészalkaleaks csoport nem ért egyet azzal, hogy a Mátészalka-Debrecen vasútvonal ebből a 900 milliárd forintos fejlesztési keretből sem kap  támogatást.

Budapest és Belgrád között mindössze  229 fő utazik naponta, közlekedési szakértők pedig kijelentették: minimum 130 év, de lehet, hogy 2400 év kell ahhoz,  hogy megtérüljön a beruházás.

A Kolozsvár-Budapest gyorsvasútnál sem jobbak a megtérülés kilátásai. Azt feltételezve, hogy évente 1 millió utas használná a gyorsvasutat, 30.000 Ft-os  jegyár mellett is csaknem 100 év alatt térülhetne meg a beruházás, de ehhez az kellene, hogy 2740 fő vegye igénybe naponta a járatokat, ami valljuk be, hogy nonszensz ilyen áron, hiszen  erre a viszonylatra jelenleg 7324 Ft-ért is lehet repülőjegyet foglalni, és a menetidő is csak mindössze 65 perc. Az sem tisztázott, hogy miként oldanák meg a határellenőrzést, mert az mégsem járja, hogy  a gyorsvasút utasai fél vagy netán egy órát várakozzanak a határon az irataik ellenőrzése miatt, (logisztikailag nehezen megoldható egy háromszáz-négyszáz fős vonat utasainak iratvizsgálata.)

 

A levél:

 

a_doksi.png

 

debrecen-mateszalka-fmd-23-masolat-1024x576.jpg

 Fotó: 24.hu

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr6914098195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.