A MátészalkaLeaks csoport folyamatosan melegen tartja a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújításának ügyét. Most a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz intéztünk több kérdést a témában.
Válaszaikból kiderült: a Mátészalka-Debrecen vasútvonal rekonstrukciója a 2021-2028-as Uniós ciklusban valósulhat meg, a projekt megvalósíthatósági tanulmánnyal nem rendelkezik, annak elkészítése csak a vasútvonal rekonstrukciójára biztosított összeg, rendelkezésre állásakor kezdődhet meg, a vasútvonal felújítására kész tervekkel nem rendelkeznek, és jelenleg Magyarország kormánya nem tervezi azt, hogy egyedi kormányhatározattal forrást biztosítson a beruházásra.
110 sz. Debrecen – Mátészalka vonalon 2015. évben a fizető utasfő teljesítmény: 660.114 fő.
A kimutatás csak a jegyet váltó fizető utasfő adatokat tartalmazza. A díjmentes utasok aránya a hálózati átlag alapján a fizető utasok kb. 25 %-a.
Összes utas: 825.142 fő
A levél: