Rájár a rúd a Máv-Startra a mai napon. A mai napon négy "csörgő" M41-es mozdony adta meg magát országosan. Érdekesség, hogy a Kraszna Intercity reggeli és esti járata is szerepel a négyes listán.
Kezdődött hajnalban Nyírbátorban, ahol meghibásodott a Kraszna Intercityt húzó 418 135-ös mozdony. A Mátészalkaról 4 óra 47 perckor indult, Budapestre közvetlen kocsit továbbító Kraszna Intercity mozdonya Nyírbátor állomáson elromlott, csaknem másfél órát Nyírbátorban vesztegelnek az utasok, mert nem volt pótlóbusz-írta egy a vonaton lévő olvasónk.Végül a Kraszna Intercityt összekapcsolták a Mátészalkaról 5 óra 11 perckor indult személyvonattal, tehát személyvonatként folytatta útját és 6 óra 58 perc helyett 8 óra 23 percre ért Debrecenbe.
Aztán jött a következő probléma, amikor a 418 331 es pályaszámú mozdony kigyulladt a Balatonparton.
Nem volt megállás, a 418 307-es pályaszámú, Záhony és Tapolca között közlekedő gyorsvonat vonat mozdonya is megadta magát.
A nap (reméljük) zárásaként, a vissza úton ismét meghibásodott a Budapest és Mátészalka között közlekedő Kraszna Intercity. Vissza vontatták Debrecen állomásra, majd ismét útjára indították. A késés jelenleg 134 perc. Ez a 418 326-os pályaszámú mozdony.
Pár olvasói észrevétel:
Hogy lehet ílyen bizonytalanságban elindulni? Legyen szó betegről, idősről, diákról. Nagyon sokszot időre kell érkezni. És csodálkoznak, ha szidják őket, más megoldást keresve kevesebb az utas. A bizonytalannak senki nem indul neki szívesen. -Se a fórróságban, se a téli hidegben - írja Kati.
Hihetetlen. Hogy járjak be így dolgozni? Reggel muszáj a vonatot igénybe vennem, de délutánonként egyszerűen már nem merem majd bevállalni a vonatozást ebben a melegben. Inkább bemegyek Nyíregyházára és az 17 órási pályás busszal jövök- írja Sándor.
Ez azért már nagyon nagyon gáz. Egy InterCityvel képesek ezt csinálni, hova süllyed még a Máv? -írja Béla.
Nemhogy 80 km/h sebességet kellene, hogy helyreállítsák, hanem követelni kellene a legalább 100 km/h pályasebességet és a villamosítást legalább Mátészalkáig. Már régóta nem szívok velük, de felháborító, amit megenged a MÁV- írja Bálint.
Ez már nem Máv Start, hanem Máv STOP sajnos...lassan már kézi hajtányokat fognak bevezetni- írja János.
Ez már majdnem minden nap így van, és ha valakinek időpontra kell menni Debrecenben a klinikára vagy a kórházba fogadjon taxit?- írja O. Józsefné