A MÁV 2020. augusztus 24 és október 11. között karbantartásokat és felújításokat eszközölt saját költségei terhére a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon. A felújítások és annak eredményeképpen, hogy Tisztavíz vasúti megállóhelyet a kritikusan alacsony utasforgalom miatt megszüntetik, mintegy 5 perccel csökken a menetidő.
A MátészalkaLeaks által kinyert adatokból kiderült, hogy az elmúlt 14 hónapban hatékonyan dolgoztak a Vasúttársaság munkatársai, hiszen a Apafa-Nyírbátor szakaszon a karbantartások és felújítások eredményeképpen 17800 méteren 50 km/óráról 60 km/órára változott a megengedett legnagyobb pályasebesség, míg 3200 méteren 40 km/ óra helyett 60 km/óra sebességgel haladhatnak maximálisan a vonatok.
A Nyírbátor és Mátészalka közötti pályaszakaszon is történtek előrelépések, hiszen 700 méteren sikerült a hatvanas tempó helyett helyreállítani az eredeti pályasebességet, azaz a 80 km/órát.
A MátészalkaLeaks csoport vasúti szakértője szerint, a további menetidő csökkenés jelenleg még azért nem releváns, mert a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon közlekedő mozdonyok korosak, rossz a menetdinamikájuk, és mivel az 50-es és 60-as sebességgel járható szakaszok egymást váltják, ezért a mozdonyoknak folyamatosan gyorsítaniuk, majd lassítaniuk kell, ezért sok idő elvész. A megoldás az lenne, ha a következő években a MÁV a jelenleg 40, illetve 50 km/órás sebességgel járható szakaszokat is formába hozná, és így szignifikánsan csökkenhetne a menetidő.
Apafa-Nyírbátor vasúti szakasz, 14 hónappal ezelőtt.
Apafa-Nyírbátor vasúti szakasz, napjainkban
Nyírbátor- Mátészalka vasúti szakasz, 14 hónappal ezelőtt.
Nyírbátor-Mátészalka vasúti szakasz napjainkban.