A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

MátészalkaLeaks

Decembertől már nyúlfarknyit csökken a menetidő a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon.

2020. augusztus 22. - Mátészalkaleaks

Augusztus 24-től karbantartások kezdődnek a Debrecen–Mátészalka vonalon, amelynek eredményeképpen csaknem  5 percet csökkenhet a menetidő a 110-es vasútvonalon már  a decemberi menetrendváltáskor. Bár a csökkenés örvendetes, de az igazi megoldás csak a vasútvonal teljes felújítása lenne, amely csak kormányzati segítséggel valósulhat meg hazai vagy Európai Uniós forrásokból.

Tehát a MátészalkaLeaks csoport viszi tovább az ügyet mindaddig, amíg a teljes felújítás megvalósul.

A MÁVINFORM közleményt adott ki a  2020.auguztus 24-én kezdődő karbantartással kapcsolatban, amelyet a lentiekben olvashatnak.

2020. augusztus 22. szombat, 07.17

A Debrecen–Mátészalka vonalon jövő héttől mintegy másfél hónapon keresztül, több szakaszon is felújítja a vasúti pályát a MÁV. A karbantartás idejére lezárják az érintett szakaszokat, ezért a munkavégzésekhez igazítva egész nap, illetve éjszakánként pótlóbuszok szállítják az utasokat.

Nyírbátor és Mátészalka között augusztus 24-től 31-ig, Apafa és Nyírbátor között pedig szeptember 1-jétől október 11-ig tartanak a munkálatok: kicserélik az elavult betonaljakat, síneket, váltókat, vágányszabályozást végeznek és átépítenek több vasúti átjárót.

A felújítás során 2,3 kilométeren szüntetik meg a jelenlegi 40-50 km/h-ás sebességkorlátozásokat, és 80 km/h-ra emelik a megengedett sebességet (Nyíradony és Nyírgelse között 700 méteres, 60 km/h-s szakaszt kivéve), ezáltal pontosabbak lesznek a vonatok. A karbantartás révén csökkenhet a műszaki meghibásodások száma, megbízhatóbb lesz a vasút, a közúton közlekedők pedig gördülékenyebben, biztonságosabban hajthatnak át az átjárókon. A decemberi menetrendváltástól várhatóan 4-5 perccel csökkenhet a vonatok menetideje az évente mintegy félmillió utas által igénybe vett Debrecen–Mátészalka vonalon.

  • Augusztus 24-től 31-ig, Nyírbátor és Mátészalka között 20:37-től 4:58-ig hét vonat helyett pótlóbuszok közlekednek. A csatlakozások megőrzése érdekében a Tiborszállás–Mátészalka vonalon kettő, a Mátészalka–Fehérgyarmat szakaszon pedig egy vonat menetrendje pár perccel módosul. (hirdetménytérkép)
  • Szeptember 1-jétől 13-ig folyamatos vágányzár lesz Apafa és Nyíradony között, de éjszakánként Nyírbátorig lesz meghosszabbítva a lezárás. A pótlóbuszok Debrecen–Nyíradony, illetve Nyírbátor között közlekednek. Nincs a vasútvonallal párhuzamos közút Apafa és Hajdúsámson között, ezért egy busz szállítja el a vonatok utasait Debrecen–Apafa–Dombostanya–Hajdúsámson között. Ehhez Debrecenből 40 perccel korábban kell indulnia, hogy Hajdúsámsonban csatlakozni tudjon a kizárt szakaszon végig közlekedő buszhoz, amelyiknek így nem kell Apafára és Dombostanyára betérnie. A második busz gyorsjáratként közlekedik, amennyiben a vonathoz az utasok száma miatt két busz is szükséges. A vasútvonalon közlekedő Kraszna InterCity helyett Debrecen és Mátészalka között, a teljes útvonalon busz viszi az utasokat. (hirdetmény)
  • Szeptember 14-től október 11-ig Hajdúsámson és Nyírbátor között lesz folyamatosan lezárva a pálya a felújítás miatt, de szeptember 28-tól október 1-jéig 18:30-tól 6:20-ig Apafa és Nyírbátor szakaszra hosszabbítják meg a lezárást. A vonatok helyett általában Hajdúsámson és Nyírbátor között fognak közlekedni a pótlóbuszok, de a Debrecenből induló utolsó esti vonat és a Debrecenbe érkező első hajnali vonat teljes útvonalán, Debrecen– Mátészalka között pótlóbusz fog közlekedni. A Kraszna IC helyett ekkor is pótlóbusz jár Debrecen és Mátészalka között. Az éjszakai meghosszabbított vágányzárak idején pedig a szeptember 1–13. közötti időszakra alkalmazott megoldással egy busz elszállítja a Debrecen–Apafa–Dombostanya–Hajdúsámson közötti utasokat, Hajdúsámsonban csatlakozva a Debrecen és Nyírbátor között közlekedő pótlóbuszhoz. A csatlakozások érdekében a Nyíregyháza–Nyírbátor–Fehérgyarmat és a Mátészalka–Csenger szakaszon néhány vonat menetrendje pár perccel módosul.  (Ez utóbbi fázis hirdetményét várhatóan augusztus vége felé teszi közzé a vasúttársaság.)

 

MÁVINFORM

 

tn4-debrecen-nyirbator-mateszalkavasutivonal.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr4116172906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása