A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Három hónapos karbantartás kezdődik szeptembertől a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon.

2020. április 26. - Mátészalkaleaks

Bár most a  a közbeszédet a járvány uralja, de igyekszünk azért melegen tartani a Mátészalka-Debrecen vasútvonal ügyét. Az alábbiakban a MÁV Zrt azon válaszát olvashatják, amely közérdekű adatigénylésünkre érkezett.

A MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság (MÁV Zrt.) a 2020. március 8-án beérkezett megkeresésében feltett kérdéseire vonatkozóan az alábbi adatszolgáltatást nyújtja.

 

A 2013 - 2020-as EU-s költségvetési ciklusban megvalósítandó vasútfejlesztési projektek listája 2014-ben került pontosításra, amelyek között szerepelt a Debrecen – Mátészalka vasútvonal villamosítása és engedélyezett sebességének emelése. A szatmári régió elérhetőségének minőségi javulásában fontos szerepet játszó projekt tervezési feladatai azonban nem kerültek elrendelésre a NIF Zrt. részére, így az előkészítés sem kezdődhetett meg. 2017-ben a projekt törlésre került a 2014 – 2020 programozási ciklusban EU-s források bevonásával megvalósítandó beruházások listájáról. Ennek ellenére a vasútvonal fejlesztési lehetőségeit a MÁV Zrt. stratégiai elképzelései között folyamatosan vizsgálta, de a komplex felújítására jelenleg nem rendelkezik forrással.

 

A vasútvonal hálózati jelentőségére való tekintettel, a MÁV Zrt. a 2020-2022 évek közötti időszakban saját forrásból tervezi a vasútvonal felújítását.

 

A 2020. évben az Apafa - Nyírbátor vonalszakasz felújítása, karbantartása várhatóan 3 hónapot vesz igénybe.  A vonalszakasz felújítása során a kapacitáskorlátozást /vágányzár/ a MÁV Zrt. az alábbiak szerint tervezi:

 

- Apafa-Hajdúsámson 2020. szeptember 1. 00.00 – 2020. szeptember 13. 23.59 – 13 nap 

 

- Hajdúsámson-Nyírbátor 2020. szeptember 14. 00.00 – 2020. október 11. 23.59 – 28 nap;  összesen 41 nap

 

A 2021. évi munkák a Nyírgelse állomáson és Nyírbogát megálló rakodóhelyen az állomási átmenő vágány átépítését, az útátjárók cseréjét, valamint a felújítás peronépítést, egyéb vágányok és kitérők bontási munkáinak elvégzését tartalmazza.

 

Várhatóan 2022-ben valósulhat meg Nyíradony, Aradványpuszta  és Hajdúsámson állomás átépítése.

 

A munka magában foglalja az állomási vágányok átépítését, kitérők cseréjét, az útátjárók cseréjét és a peronépítést. A munkák eredményeként megszüntetésre kerülnek a pályahibából eredő lassújelek és visszaállításra kerül az eredeti engedélyezési sebesség (80 km/h), amelynek következtében javul a forgalombiztonság és emelkedik a szolgáltatási színvonal.

A vasútvonal munkáinak részletezése:

 

  1. évben főbb munkák:

 

Apafa – Hajdúsámson közötti vonalszakasz

-          Vasbeton alj furatjavítás

-          Síncsere

 

Hajdúsámson – Nyíradony közötti vonalszakasz

 

-          Vasbeton alj csere

-          2 kitérőben keresztezés csere

-          Ívsíncsere

Nyíradony – Nyírgelse közötti vonalszakasz

-          Tömeges vasbetonalj javítás

 

Nyírgelse – Nyírbátor közötti vonalszakasz

-          Vasbetonalj furatjavítás

-          Ívsíncsere 2 ívben

 

Nyírbogát állomás

-          1. és 2. kitérő helyett folyóvágány építése

 

Nyírgelse állomás

-          1. és 4. kitérőben komplett keresztezés cseréje

 

Apafa – Nyírbátor közötti vonalszakasz

-          UH hibás sínek cseréje és további furatjavítások

-          Teljes hosszon felépítménykarbantartó- és gépjavítói szabályozás

 

 

  1. évben főbb munkák:

 

Nyírgelse állomás

-          Mellékvágányok elbontása

-          2 átjáró átépítése

-          Peron építés

 

Nyírbogát megállóhely

–             Állomási vágányok átépítése

–             Peron építés

 

 

  1. évben főbb munkák:

 

Nyíradony állomás

-          II. és III. vágányok átépítése

-          Kitérők cseréje

-          Útátjáró átépítés

 

Aradványpuszta állomás

-          II. vágány átépítése

-          2 csoport kitérő cseréje

-          Útátjáró átépítése

-          Peronátépítés

 

Hajdúsámson állomás

 

-          II. átmenő vágány átépítése

-          2 csoport kitérő cseréje

-          peronátépítés

-          útátjáró átépítés

 

 

A felsorolt munkák MÁV Zrt. által tervezett, becsült összértéke hozzávetőleg 620 millió Ft.

 

Tájékoztatásul közöljük, hogy a MÁV Zrt. nem tervezi a megállóhelyek megszüntetését. A megállóhelyek megszüntetéséről a személyszállítás közszolgáltatási szerződés megrendelője, az Innovációs és Technológiai Minisztérium illetékes szervezete jogosult dönteni. A vonalon végzett munka nem teljes átépítés.

 

A meglévő hagyományos vágány nem épül át hézagnélkülivé. A fent említett felújítási, karbantartási munkák 2020-2022 évek között kerülnek elvégzésre. A MÁV Zrt. 2023. évi üzleti terve jelenleg összeállítás alatt van.

 

Üdvözlettel:

MÁV Zrt.

 

h-start_141_127_405_es_117_376_2017_mateszalka.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr8215642922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.