A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

MátészalkaLeaks

Debreceni Nagyállomás: leszerelték a karlifteket, de van megoldás.

2019. szeptember 18. - Mátészalkaleaks

Több olvasónk is  azzal fordult hozzánk, hogy  kerekesszékes ismerőseik nem tudják azt, hogy mostanság miként közlekedhetnek a Debreceni Nagyállomás peronjain, mert a három darab karliftet leszerelték. a MátészalkaLeaks csoport információkat kért a MÁV-tól, amelyből a  következők derültek ki.

 

Kérdésükre az alábbi választ küldjük.

 

A debreceni állomáson 3 db karfalift volt. A berendezésekre 2017-ben árajánlatot kért a vasúttársaság az egykori telepítőtől (ALUHIT Kft.) a javításra. A magas javítási költség, az eredményes javítás bizonytalansága és a közelgő átépítés miatt a javítást nem rendelte meg a MÁV. A karfaliftek állapotfelmérő ÉMI-TŰV vizsgálata megtörtént, a jegyzőkönyvek alapján állapotuk nagyon rossz, avultságuk miatt felújításuk nem gazdaságos; ezen indokok alapján szerelték le az eszközöket idén februárban.

 

„Jelenleg a Vasúttársaság hogyan tudja megoldani a mozgássérült embertársaink váróteremből a vágányokhoz való mozgatását Debrecen nagyállomáson?”

 

A debreceni állomáson 2 darab állomási mobil emelőberendezés áll rendelkezésre, az egyes vágány indulási oldalán a nagyóra alatti részen, a személyszállítási ügyeletesi iroda mellett találhatók. Amennyiben bejelentett kerekesszékes utas várható, a forgalomirányítás az érintett vonatot az első vágányon közlekedteti, ahol a mobil emelőberendezés, vagy járműbe épített emelőberendezés segítségével le, illetve felemelik az akadálymentes járműbe az utast. Az első vágány peronját az utas kerekesszékével akadálymentesen tudja megközelíteni a váróteremből, illetve az állomás területét is akadálymentesen el tudja hagyni. Az állomáson akadálymentesített WC áll rendelkezésre, mely szintén akadálymentesen megközelíthető. Amennyiben bármely ok miatt nem lehet a vonatot az első vágányra fogadni, úgy – az akadálymentes közlekedés biztosítás céljából – a vonat a második vágányra érkezik. Ott is a mobil emelőberendezést vagy a  személykocsi emelőberendezését használják. Az utast ebben az esetben az üzemi átjárón keresztül vasutas munkatárs kíséri biztonságosan.   

 

A mozgáskorlátozott utasok utazásának megkönnyítésére és a törvénynek való megfelelés érdekében, amennyiben a mozgássérült utas a segítségnyújtás iránti igényéről legalább 48 órával annak szükségessége előtt értesíti a vasúti társaságot, akkor a társaság intézkedni tud a szerelvény megfelelő vágányra történő érkezéséről. A szolgáltatás megrendelése történhet interneten, írásban és telefonon/faxon. További információ a MÁV honlapján található és az ott megjelölt elérhetőségeken kérhető az állomási emelők helyéről, mozgáskorlátozott személyek számára is igénybe vehető állomási szolgáltatásokról.

 

(https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/mozgaskorlatozottak-szamara-igenyelheto-szolgaltatasok).

 

Üdvözlettel:

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

 

Ide vágó hír, hogy az Európai Parlament javaslata az előzetes értesítési kötelezettséget a jelenlegi 48 óráról 2 órára csökkentené, lehetővé téve a vonattal történő utazás szabad választását korlátozott mobilitással élő személyek millióinak. Bár ez még nem tökéletes megoldás, de mindenképpen jó irányba történő lépés. Sajnálatos módon azonban számos tagállam blokkolja ezt a lépést.

 

img_20190904_062939.jpg

 

img_20190904_062901.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr3115119622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása