Több mint két hónapig tartott a mátészalkai gyalogos felüljáró, közismertebb nevén a repülőhíd felújítása. A munkálatok ideje alatt a gyalogosok több mint egy kilométeres kitérőre kényszerültek, hiszen a teljes hídszerkezetet leemelték majd acélszerkezeti javítások és a hídszerkezet korrózióvédelme valósult meg. Mivel a két városrész között húzódó vasúti sínek miatt alternatív, rövidebb átjutási lehetőség nem volt biztosítható, ezért Mátészalka Város Önkormányzata hétköznaponként, napi három járat indítását rendelte meg annak érdekében, hogy biztosítsa a belváros és az Újtelep városrész közötti közlekedést.
A Mátészalkaleaks csoport már két éve foglalkozik a Repülőhíd felújításának ügyével és mivel közérdekű adatigényléseinkből azt szűrtük le, hogy az állagmegóváson és kisebb javításokon kívül nem fog minőségi javulás bekövetkezni a stratégiai jelentőségű híd állapotában, ezért közérdekű javaslattal életünk a híd vagyonkezelője a MÁV, és a karbantartási munkálatokat kivitelező MÁV FKG KFT felé.
Azt javasoltuk, hogy a két hónapos karbantartási idő alatt végezzék el a híd felső részén található kazánlemezekből készült lapjainak csúszásmentesítését, de felvetettük azt is, hogy amennyiben lehetősége van rá a kivitelezőnek, célszerű lenne a híd lépcsőinek széleit is ellátni csúszásmentes szegélyekkel, mert minden évben, a téli hónapokban több zúzódással és töréssel járó baleset is történt a hídon.
A Mátészalkaleaks csoport közérdekű bejelentése értő fülekre talált, hiszen Nagy Zoltánné, a MÁV FKG KFT építési főmérnöke arról tájékoztatott minket, hogy a probléma fontosságára való tekintettel a közérdekű javaslatunkat továbbították a pálya üzemeltetője és a forrást biztosító beruházó felé, akiktől azt a választ kapták, hogy a forrást biztosítják a drágább technológia alkalmazására.
Ennek megfelelően a megrendelést módosították, így a gyalogos felüljáró felső, kazánlemezekből álló lapjai, valamint a lépcsők, csúszásmentes bevonófelülettel kerültek kialakításra.