A Mátészalka-Debrecen vasútvonalon keresztül lehet a leggördülékenyebben elérni Budapestet kötött pályás közlekedéssel Zajta, Fehérgyarmat és Mátészalka környékéről.
Tanítási időszakban, vasárnapi napokon a leginkább kihasznált járat a Zajta állomásól Budapestig közlekedő Hétmérföldes fantázianevet viselő vonat, amely a Zaja és Fehérgyarmat közötti 25 kilométeres távolságot 58 perc alatt, majd a Fehérgyarmat -Debrecen 96 kilométeres távot 143 perc alatt teszi meg. És még akkor hol van a budapesti végállomás, ahová 22:02 perckor robog be, amely azt jelenti, hogy 407 percet vesz igénybe a román-magyar határ mellől Zajta községből beérni a fővárosba, míg a telekocsik Budapestre érnek, addig a vasúttársaság szolgáltatását választó utas csak Zajtáról, Debrecenbe ér be.
Nem is csoda, hogy népszerűek a telekocsi szolgáltatók, amelyek gyorsabb eljutásban segédkeznek.
A Mátészalkaleaks csoport most a legnépszerűbb ilyen szolgáltatót kérdezte arról, hogy mennyien veszik igénybe a Mátészalka-Nyíregyháza-Budapest (autópályát használva) útvonalon a szolgáltatásaikat.
A válasz sokkoló, hiszen az említett szakaszon csak ennek a szolgáltatónak a közreműködésével heti szinten mintegy 400 utazási alkalom történik, amely a nemzeti vasúttársaság 5315 Ft-os Mátészalka-Budapest tarifájával számolva 2 millió 126 ezer forintos bevétel kiesést jelent a MÁV-nak hetente.
Ez, egy évre vetítve 110 millió 552 ezer forintos és több mint húszezer fős kiesést jelent a nemzeti vasúttársaságnak.