Váltson évszázadot a MÁV a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon is! A térség közlekedésének fejlesztésére a helyi lakosság eddig csak ígéreteket kapott.
Írd alá te is a petíciót, ha egyetértesz azzal, hogy a MÁV-nak és az illetékes minisztériumnak garantálnia kell a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítását!
Miért fontos ez?
Évente 825 ezer alkalommal veszik igénybe állampolgárok a Mátészalka-Debrecen vasútvonalat, amely stratégiai jelentőségű a mátészalkai, fehérgyarmati, csengeri és nyírbátori járás 107 településén élő, mintegy 150 ezer lakosnak.
A lassú vonatközlekedés sokszor akadályozza az embereket abban, hogy munkát vállaljanak közelebbi vagy távolabbi városokban, pedig a munkanélküliek aránya Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, 2017. harmadik negyed évében 7,8 % volt.
A jelenlegi állapotokra jellemző hogy a Mátészalka és Debrecen közötti 78 kilométeres távolságot 45 km/h átlagsebességgel teszik meg a személyvonatok! Míg 1997-ben a leggyorsabb vonat még 75 perc alatt tette meg a Mátészalka-Debrecen közötti 78 kilométeres távolságot, napjainkban ehhez már 91 percre van szükség. A vasútvonalon 24 állandó sebességkorlátozás van jelenleg is érvényben.
A helyi és környékbeli emberekből álló Mátészalkaleaks csoport el szeretné érni azt, hogy újítsák fel a vasútvonalat úgy, hogy azon a vonatok 80, esetleg 100 km/órás sebességgel haladhassanak, így akár Debrecenben is vállalhatnának munkát, ahol jelenleg is tárt karokkal várnák a munkás kezeket, de mivel a mindennapi ingázás nem oldható meg a vasúti közlekedés lassúsága miatt, ez egyenlőre nem kivitelezhető.