A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Keménykedik a MÁV-Start, tovább folyik a harc a modernebb és tisztább vasúti kocsikért !

2017. március 29. - Mátészalkaleaks
img_20170329_183546_1.jpg

El akarjuk érni,, hogy a kor követelményeinek megfelelő vasúti kocsik járjanak végre felénk.

Az előzmény:

 

Tisztelt Mátészalkaleaks csoport !                                 

 

Köszönettel vettük megkeresésésüket mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk Önöket:

 

Az Önök által rendelkezésünkre bocsátott információk alapján nem állt módunkban kivizsgálni megkeresésüket, ezért kérjük Önöket, hogy – amennyiben nem okoz Önöknek gondot – tájékoztassa Ügyfélszolgálatunkat arról, konkrétan melyik vonaton (dátum, vonatszám, beutazott viszonylat) tapasztalták az Önök által jelzett tisztasági és egyéb hiányosságokat.

 

A MÁV-START természetesen – a pontos, fent említett adat megléte esetén – kész a bejelentésüket vizsgálni és megtenni a szükséges intézkedéseket a takarításra illetve a külső tisztításra vonatkozóan  . Kérjük, hogy ismételt levelüket iktatószámunkra hivatkozva a MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. Ügyfélszolgálat 1426 Budapest, Pf: 56. címére vagy az eszrevetel@mav-start.hu e-mail címünkre megküldeni szíveskedjenek.

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az adatok megküldésének elmulasztása esetén ügyét kénytelenek leszünk lezártnak tekinteni, tekintettel arra, hogy azok hiányában intézkedést nem áll módunkban kezdeményezni.

 

Ugyanakkor megértjük a felvetésésükben jelzetteket, biztosítani szeretnénk, hogy Társaságunk igyekszik utasai részére a pontos, kulturált utazást, szolgáltatást biztosítani, melynek érdekében folyamatosan követjük az észrevételek alapján jelzett problémákat és megtesszük a szükséges intézkedéseket a felmerülő, hibák- hiányosságok megszüntetése érdekében. Az utas számlálási tapasztalatok alapján vizsgáljuk felül a vonatok összeállítását valamint utas elégedettségi kérdőíven kérjük ki Utasaink véleményét szolgáltatásainkkal kapcsolatban.

 

Az utazásai során tapasztalt kellemetlenségek miatt szíves elnézésüket kérjük.

 

-Máv-Start Zrt.-

 

 

A válaszunk:

 

Tisztelt Vasúttársaság !

 

Válaszukat nem tudjuk elfogadni.

 

Ahogy írják "Az Önök által rendelkezésünkre bocsátott információk alapján nem állt módunkban kivizsgálni megkeresésüket"

 

A mi  véleményünk szerint, nem  csak konkrét esetben fordulhat az utazóközönség panasszal a szolgáltató, azaz a vasúttársaság felé, hanem folytatólagosan előforduló  a vasúti kocsik tisztasággal,világítással kapcsolatos panaszokkal. Annál is inkább, mert ezek a vonatok ingamenetben közlekednek Mátészalka és Debrecen között.

 

Másrészt, mint sokat utazó,és a közügyekre fogékony állampolgárok nyújtottuk be panaszunk azon részét is, amelyben a szintén ezen a vasútvonalon, nyári hónapokban tapasztalható a hazai és EU-s előírásoknak nem megfelelő, a megengedettnél magasabb,  a nem klimatizált személyszállító kocsikban  előforduló, magas hőmérsékleti viszonyokra hívtuk fel a figyelmet, és kértük a vasúttársaság közreműködését abban, hogy oldják meg a nyári hónapok eljöveteléig ezt a problémát oldják meg, javaslatokat is tettünk.Érdemben egyikre sem reagáltak.

 

Még egyszer hangsúlyozzuk, nem egyedi, hanem  rendszeres problémákról van szó, ha vizsgálatot rendelnek el, akkor Önök is látni fogják.Két kivételt tudunk felsorolni, az egyik a hétvégén fordul elő, amikor a Fecske vasúti kocsikból csoportosítanak át erre a vasútvonalra, azok tiszták, és el vannak látva mindennel, illetve másik  a Kraszna IC és megfelelő szolgáltatást nyújt. Az összes többi vagon koszos,büdös,  egy alapos,  magas nyomású belső és külső takarítás ráférne.

 

Összefoglalva: a Mátészalka-Debrecen viszonylat vasúti kocsijai koszosak, beszennyezik az utazóközönség ruházatát, a mellékhelyiségben nem állnak rendelkezésre az előírások szerinti, a tisztálkodáshoz, kézszárításhoz szükséges dolgok. A nyári hónapokban, a nem klimatizált vasúti kocsikban  pedig az előírásoknak nem megfelelő, magas a hőmérséklet, amely akár már az egészségre veszélyes is, hiszen a menetidő 105 perc, és ez a vasúti kocsin belüli magas  hőmérséklet megterheli az idősek és beteg emberek szervezetét

 

Konkrét időpontokat és járatszámokat nem fogunk megadni, mert rendszeres problémákról van szó.

 

Kérjük a Vasúttársaságot, hogy vizsgálja ki az első levelünkben felvetett panaszokat, és legyen szíves megoldani azt, kiemelten foglalkozzon a nyári belső vasúti kocsi hőmérséklettel kapcsolatos felvetésünkkel, és tegyen lépéseket annak  megoldása érdekében.

 

Amennyiben nem kapunk kielégítő választ, és nem javul a helyzet ezen a vasútvonalon, a felettes szervükhöz fogok fordulni (NFM, vasúti főosztály), hogy állapítsa meg a jogsértésüket.

 

Várjuk mielőbbi válaszukat.

 

2017.március 27, Mátészalka

 

Üdvözlettel:

 

-Mátészalkaleaks csoport-

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr4412386471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.