A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítás.Vizsgálja felül a döntést a szabolcsi kötődésű Dr. Seszták Miklós !

Az alacsony vonatsebesség, gátját képezi a munkaerő mobilitásának is !

2017. február 21. - Mátészalkaleaks

 

A Mátészalka-Debrecen vasúti viszonylaton jelenleg 24 helyen van állandó sebességkorlátozás elrendelve, valamint további nyolc helyen ideiglenes.

 

A vasútvonal teljes hossza 78 km, amelyből 50 km-en van állandó sebességkorlátozás . További három kilométeren kell a mozdonyvezetőknek ideiglenes sebességkorlátozás miatt lassítaniuk.

 

A MÁV Zrt. tájékoztatása szerint (közérdekű adatigénylés), a jelenleg érvényben lévő sebességkorlátozások miatt,37 perccel kell több időt vonatoznia az utazóközönségnek, ebből következik az, amennyiben ténylegesen megkezdődött volna a Mátészalka-Debrecen vasúti szakasz felújítása, és ahogyan ígérték, 2019-től már sebességkorlátozások nélkül, azaz 80 km/órás sebességgel közlekedhettek volna a vonatok, a menetidő a jelenlegi 1óra 45 percről, 1 óra 08percre változhatott volna.

 

A helyzet azonban változott, hiszen kikerült az IKOP projektlistából (Uniós fejlesztések listája) a Mátészalka-Debrecen vasúti szakasz, hiszen a kormány jóváhagyta a 2014–20-as fejlesztési ciklusban az Európai Uniónak küldendő legújabb IKOP-projektlistát, melyek az egész ország területét érintő közlekedési fejlesztéseket tartalmazza. Kevés változtatás volt a korábbi tervezethez képest, a legszembetűnőbb, hogy a Mátészalka- Debrecen vasútszakasz korszerűsítése helyett végül a Nyugati és Keleti pályaudvar állomásépületének felújítása mellett döntöttek.

 

A vasúttársaság adatai szerint, éves szinten 825 ezer utas veszi igénybe a Mátészalka-Debrecen vasútszakaszt.

 

Az alacsony vonatsebesség gátját képezi a munkaerő mobilitásának is. A mátészalkai és környékbeli munkavállalók előtt új lehetőségek nyílnának meg a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújításával, hiszen a 71 perces menetidő már vállalható, ingázás szempontjából.

 

A mátészalkai és környékbeli emberek az illetékeshez, a  Nemzeti Fejlesztési Miniszterhez, Dr. Seszták Miklóshoz fordultak, és azt akarják elérni, hogy kerüljön vissza az IKOP -projektlistába a vasútvonal fejlesztése, és kezdőjön meg a felújítás mielőbb.

A mátészalkai és környékbeli emberek céljainak elérésének érdekében, levélíró kampányt indított a Mátészalkaleaks, valamint amennyiben nem talál meghallgatásra az érintettek követelése, akkor aláírásokat fognak gyűjteni, és akár tüntetések szervezésétől sem zárkóznak el, hogy nyomást gyakoroljanak a szabolcsi kötődésű miniszterre.

 

allando_db_szalka.png

Állandó sebességkorlátozások.

db_szalka_ideig.png

Ideiglenes sebességkorlátozások.

nyomas_ala_helyezve_sesztak_miniszter_mem.BMP

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr7312280207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.