Kezdtünk örülni, amikor a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára debreceni sajtótájékoztatóján kijelentette, 30 milliárd forint felhasználásával megújul a Debrecen- Mátészalka vasútvonal.
Azt hittük, hogy végre mi Szabolcsi emberek is lassújelek nélkül, 80 km/órás sebességgel "száguldhatunk" majd Debrecen felé.Persze jött a következő ígéret, lesznek itt majd modern motorvonatok, kényelem és miegymás...
A kormány jóváhagyta a 2014–20-as fejlesztési ciklusban az Európai Uniónak küldendő legújabb IKOP-projektlistát, melyek az egész ország területét érintő közlekedési fejlesztéseket tartalmazza. Kevés változtatás volt a korábbi tervezethez képest, a legszembetűnőbb, hogy a Debrecen–Mátészalka-vasútszakasz korszerűsítése helyett végül a Nyugati és Keleti pályaudvar állomásépületének felújítása mellett döntöttek.
A Debrecen-Mátészalka vasútvonal hossza, 78 km.
A vonalon csak személyvonatok közlekednek, amelyek 105-108 perc alatt teszik meg ezt a távolságot.
A 2016/2017 évi menetrendi időszakra 14 db állandó sebességkorlátozás terveznek, ez 25,4’ ~ 26 perc időveszteséget jelent. (forrás: Máv-Start Zrt. közérdekű adatigénylés)
Valamint a fentieken túl jelenleg is bevezetett ideiglenes sebbességkorlátozások:
Hajdúsámson-Nyírbátor 50 km/h (60 km/h-ról)
Nyírbátor-Hodász 60 km/h (80 km/h-ról)
Miniszter Úr ! Miért ???