A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

A XV.Regionális Közlekedés Aktuális Kérdései konferenciáról jelentjük.

2020. március 07. - Mátészalkaleaks

15.alkalommal gyűltek össze a közösségi közlekedés működtetésével hivatásszerűen foglalkozó személyek és a közösségi közlekedéssel hobbi szinten foglalkozók Debrecenben, ahol a Regionális Közlekedés Aktuális Kérdései címmel rendeztek konferenciát 2020.március 05-én.

Sajnálatos módon több felkért előadó, így Dr. Mosóczi László, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, Kerékgyártó József,  a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója, valamint Dávid Ilona, a Volánbusz Zrt- elnök-vezérigazgatója sem tudott jelen lenni, így döntéshozói szinten nem tudtuk szemtől szemben  érdeklődni a Mátészalka-Debrecen vasútvonal sorsáról.

Így a MÁV-Start Zrt-t Dr. Bói Lóránd üzlet- és szolgáltatásfejlesztési igazgató, a Volánbusz Zrt-t Kameniczky Ákos forgalmi és kereskedelmi igazgató képviselte , egyetlen magas szintű politikai döntéshozó sem tette tiszteletét a rendezvényen.

Dr. Papp László, Debrecen polgármestere mondott köszöntőt, amelyben több fontos adatot, és jövőbeni prioritást is felvázolt. Elmondta, hogy jelentős méretű ipari területei vannak Debrecennek, de ezek nagy része már beépült. Kiemelte a közlekedésszervezés fontosságát, fontos célként jelölte meg azt, hogy teljes körgyűrű valósuljon meg, és kifejtette,  akár új villamosvonalak  létesítését is reálisnak tartja. Ezek a gondolatok is teret kapnak majd a Debrecen 2030  programban, amelyet pár héten belül bemutatnak .

Dr. Barcsa Lajos alpolgármester is felvázolta a közeli és távoli jövő Debrecent érintő fejlesztéseit.

Ezekkel a tervekkel hamarosan külön cikkben foglalkozunk, nagy vonalakban annyit az alpolgármester prezentációjáról, hogy plusz sávokról, további kötöttpályás közlekedésről, a járműflotta megújításáról és az időalapú menetjegyről is szót ejtett. Szóba került a P+R( jelentése parkolni és utazni vagy parkolj le, és utazz! ) és a B+R parkolók  (biciklizz és utazz) esetleges kialakítása, együttműködési lehetőségek (MÁV és Volán), a Smart city projekt, a kerékpárutak továbbépítése és az ún. car sharing (autómegosztás szolgáltatás).

Felvetődött egy tram-train vonal létrehozása, na de nem a Lázár János által megemlített Debrecen-Nagyvárad viszonylaté, hanem amennyiben az utasforgalom indokolttá teszi, akkor Debrecen és Balmazújváros között.

A levezető elnök, Dr. Katona András a Közlekedéstudományi Egyesület tiszteletbeli főtitkára több érdekes kijelentéssel színesítette a konferenciát. Kijelentette, hogy az előadók itt számon kérhetőek, hiszen sokan visszajáró vendégek ezen a konferencián. Felemlegette az intermodális központot és az anno beindítani tervezett debreceni buszgyártást. A másik érdekesség a menetrend összehangolással és a párhuzamosságok megszüntetésével kapcsolatban hagyta el a tiszteletbeli főtitkár száját, miszerint ő 30-40 éve foglalkozik menetrendek összehangolásával, amelyhez sok-sok türelem és jó egészség kell szerinte.

Dr. Bói Lóránd üzlet- és szolgáltatásfejlesztési igazgató prezentációja sok Budapest környéki példát hozott, majd kitért arra, hogy Debrecen közvetlen környékén hogyan alakulnak a környékbeli városokból az eljutási idők Debrecen felé. A példákból kiderült, hogy nagyságrendekkel gyorsabb a vasúti fővonalak mentén fekvő városokból vonattal Debrecenbe járni, mint személygépkocsikkal.

A párhuzamosságok megszüntetésének kapcsán azon a véleményen volt, hogy csak akkor szabad a párhuzamosságokat megszüntetni, amennyiben a vasút minden tekintetben jobb alternatíva. Gondolt itt a vasúti pályára, a járművek minőségére és a menetrendre.

A Mátészalka-Debrecen vasútvonalról is szó esett, amelyet egy jelentős utas számmal rendelkező vonalnak nevezett, ahol az autóbuszos kínálat is alacsony. Mind a pálya, mind pedig a  kiszolgáló járművek tekintetében komoly kihívásokkal szembesülnek nap mint nap. Úgy gondolja, hogy ennek a vonalnak a jobb kiszolgálása mindenképpen egy tervezendő feladat.

Kameniczky Ákos forgalmi és kereskedelmi igazgató a Volánbusz Zrt- től is rávilágított pár érdekességre.

A menetrendek összehangolását "babrás" munkának nevezte, amelyet az ellenségeinek sem kíván. Egy érdekes adat is felsejlett a vetítővásznon, hiszen kiderült az, hogy 3155 településből mindössze 9 település nincs kiszolgálva autóbuszjáratokkal. Ezek között Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei települések is megjelentek, hiszen Buj, Fényeslitke, Komoró és Tiborszállás településeken nincs autóbuszos kiszolgálás az Észak-alföldi régióban.

Az előadó kitért arra, hogy hatékonyságot kívántak növelni azzal, hogy a hat Közlekedési központ beolvadt a Volánbuszba, valamint elmondta, hogy elkezdik selejtezni az Euro 1-2-3 típusú motorokkal rendelkező buszokat, ezek pótlására pedig folyamatosan érkeznek majd új buszok.

 

Képek, videók:

 

88217496_488628222022371_2622637576468561920_n.jpg

 

88166287_646871889435249_4898738821920718848_n.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr915509222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.