A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Szabolcsban egyre népszerűbb a telekocsizás, a csigalassú vonat helyett.

2020. február 28. - Mátészalkaleaks

A Mátészalka-Debrecen vasútvonal jelenti az egyetlen, viszonylag gyorsabb vasúti kapcsolatot a szabolcsi emberek számára Budapest felé. A Csenger, Fehérgyarmat és Mátészalka felől Budapestre igyekvő utasok ennek a vasútvonalnak a szolgáltatásait veszik igénybe akkor, amikor a fővárosba igyekeznek.  Jelenleg, a leggyorsabb Mátészalka és Budapest közötti, egyetlen átszállás nélküli vasúti összeköttetést a Mátészalkáról 5 óra 16 perckor induló Kraszna Intercity biztosítja, amely a Mátészalka és Debrecen közötti 78 kilométeres távolságot 93 perc alatt küzdi le, majd a Debrecentől Budapestig tartó 221 kilométeres utat a szerelvény 159 perc alatt abszolválja.

Csaknem két éve derült ki a MátészalkaLeaks csoport értesülései alapján az, hogy éves szinten 110 millió forintos veszteséget okoz a csiga vs. vonat akcióról híressé vált vasútvonal lassúsága a Vasúttársaságnak, hiszen  akkoriban heti szinten mintegy  négyszázan  választották a legnépszerűbb, magyar telekocsi szolgáltatót az általuk megadott adatok alapján Fehérgyarmat/Mátészalka és Budapest között.

Az adatok megjelenése óta eltelt csaknem két év alatt még több teret nyert a telekocsi szolgáltatás, így még nagyobb veszteséget könyvelhet el ezen a vasútvonal állapota miatt a MÁV- Start Zrt, hiszen  a 2019.évben tízezren választották Fehérgyarmat és Budapest között a legnépszerűbb magyar  telekocsi szolgáltatót, míg Mátészalka és Budapest között húszezren, (tehát összesen harmincezren). A MÁV-Start Zrt. ezzel szemben 43873 fizető utast szállított ezeken a vasúti viszonylatokon a 2019.évben, írták a MátészalkaLeaks csoport közérdekű adatigénylésére adott válaszukban.

A két vasútvonal aktuális  jegyáraival számolva a harmincezer utas kiesése, több mint 176 millió forintos veszteséget eredményezett a MÁV-Start Zrt-nek  a 2019.évben. Ez a MÁV-Start 2018-as adózott eredményének ( 6, 779 milliárd forint) csaknem 3 százaléka.

 

 

telekocsi_vs_vonat.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr6315495092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sajtomagnes 2020.02.28. 19:49:07

A Debrecen-Mátészalka vonalon hosszabb a menetidő
2020. február 28. péntek, 18.14 / Utolsó módosítás: 2020. február 28. péntek, 19.40
Frissítés 19:25-kor:

19:13-kor továbbindult Nyírbogátról a 6333-as személyvonat, 95 perces késéssel tart Debrecen felé.
A Debrecenbe késve érkező 6333-as személyvonat Budapestre utazó utasait Debrecenben a Záhonyból a fővárosba tartó S51-es személyvonat megvárja. (6223-as vonat, ez indulna menetrend szerint 19:39-kor a Nyugati pályaudvarra)

Nyírgelsétől a Kraszna IC fél órás késéssel halad Mátészalka felé, minden állomáson és megállóhelyen megáll.

Előzmény:

A Debrecen-Mátészalka vonalon hosszabb menetidőre kell számítani péntek este, mert Nyírbogát megállóhelyen meghibásodott a Fehérgyarmatról Debrecenbe tartó személyvonat (6333-as vonat) mozdonya, ezért jelenleg Nyírbátor és Nyírgelse között szünetel a forgalom.
A Debrecenből Mátészalkára tartó személyvonat (6336-os vonat) mozdonya fogja Nyírgelsére behúzni a meghibásodott szerelvényt, emiatt a Mátészalkára közlekedő személyvonat Nyírgelsétől nem közlekedik tovább. Az utasok Nyírgelsétől Mátészalkáig a Kraszna IC-vel (IC 638) utazhatnak tovább, ami Nyírgelsétől minden állomáson és megállóhelyen megáll.

A műszaki hiba okozta hosszabb eljutási idő miatt az utasok türelmét kéri a vasúttársaság.

MÁVINFORM
www.mavcsoport.hu/mavinform/debrecen-mateszalka-vonalon-hosszabb-menetido

(Menetidő 93 perc + ÁFA...)

moonlight777 2020.03.01. 16:22:46

Azokról nem is beszélve, akik többek között ezen siralmas tömegözlekedési viszonyok miatt vettek autót, ezzel végleg maguk mögött hagyva ezt a harmadik világbeli szinvonalon működő mávnak nevezezz tákolmányt....