A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Debreceni Nagyállomás: leszerelték a karlifteket, de van megoldás.

2019. szeptember 18. - Mátészalkaleaks

Több olvasónk is  azzal fordult hozzánk, hogy  kerekesszékes ismerőseik nem tudják azt, hogy mostanság miként közlekedhetnek a Debreceni Nagyállomás peronjain, mert a három darab karliftet leszerelték. a MátészalkaLeaks csoport információkat kért a MÁV-tól, amelyből a  következők derültek ki.

 

Kérdésükre az alábbi választ küldjük.

 

A debreceni állomáson 3 db karfalift volt. A berendezésekre 2017-ben árajánlatot kért a vasúttársaság az egykori telepítőtől (ALUHIT Kft.) a javításra. A magas javítási költség, az eredményes javítás bizonytalansága és a közelgő átépítés miatt a javítást nem rendelte meg a MÁV. A karfaliftek állapotfelmérő ÉMI-TŰV vizsgálata megtörtént, a jegyzőkönyvek alapján állapotuk nagyon rossz, avultságuk miatt felújításuk nem gazdaságos; ezen indokok alapján szerelték le az eszközöket idén februárban.

 

„Jelenleg a Vasúttársaság hogyan tudja megoldani a mozgássérült embertársaink váróteremből a vágányokhoz való mozgatását Debrecen nagyállomáson?”

 

A debreceni állomáson 2 darab állomási mobil emelőberendezés áll rendelkezésre, az egyes vágány indulási oldalán a nagyóra alatti részen, a személyszállítási ügyeletesi iroda mellett találhatók. Amennyiben bejelentett kerekesszékes utas várható, a forgalomirányítás az érintett vonatot az első vágányon közlekedteti, ahol a mobil emelőberendezés, vagy járműbe épített emelőberendezés segítségével le, illetve felemelik az akadálymentes járműbe az utast. Az első vágány peronját az utas kerekesszékével akadálymentesen tudja megközelíteni a váróteremből, illetve az állomás területét is akadálymentesen el tudja hagyni. Az állomáson akadálymentesített WC áll rendelkezésre, mely szintén akadálymentesen megközelíthető. Amennyiben bármely ok miatt nem lehet a vonatot az első vágányra fogadni, úgy – az akadálymentes közlekedés biztosítás céljából – a vonat a második vágányra érkezik. Ott is a mobil emelőberendezést vagy a  személykocsi emelőberendezését használják. Az utast ebben az esetben az üzemi átjárón keresztül vasutas munkatárs kíséri biztonságosan.   

 

A mozgáskorlátozott utasok utazásának megkönnyítésére és a törvénynek való megfelelés érdekében, amennyiben a mozgássérült utas a segítségnyújtás iránti igényéről legalább 48 órával annak szükségessége előtt értesíti a vasúti társaságot, akkor a társaság intézkedni tud a szerelvény megfelelő vágányra történő érkezéséről. A szolgáltatás megrendelése történhet interneten, írásban és telefonon/faxon. További információ a MÁV honlapján található és az ott megjelölt elérhetőségeken kérhető az állomási emelők helyéről, mozgáskorlátozott személyek számára is igénybe vehető állomási szolgáltatásokról.

 

(https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/mozgaskorlatozottak-szamara-igenyelheto-szolgaltatasok).

 

Üdvözlettel:

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

 

Ide vágó hír, hogy az Európai Parlament javaslata az előzetes értesítési kötelezettséget a jelenlegi 48 óráról 2 órára csökkentené, lehetővé téve a vonattal történő utazás szabad választását korlátozott mobilitással élő személyek millióinak. Bár ez még nem tökéletes megoldás, de mindenképpen jó irányba történő lépés. Sajnálatos módon azonban számos tagállam blokkolja ezt a lépést.

 

img_20190904_062939.jpg

 

img_20190904_062901.jpg

Megújulhat a mátészalkai szobormozdony.

A MátészalkaLeaks csoport felvetette,  hogy a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum tulajdonában lévő mátészalkai szobormozdony felújítása időszerűvé vált. A több hónapos levelezés eredményeképpen, most zöld utat kapott a kezdeményezés, és helyi önkéntesek segítségével hamarosan szebbé válhat a mozdony.

A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum levele az alábbiakban olvasható:

 

Főmuzeológus kollégánk szakmai álláspontja alapján az alábbi választ adjuk:

 

„A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum nyilvántartásában szereplő úgynevezett szobormozdonyok – az országban több mint 30 ilyen van - kérdése, állapotuk javításának lehetősége napirenden van.

Múzeumunkban ezen sokirányú, sok helyszínhez kötődő tevékenység bonyolítására jelenleg nincs kapacitás, a felújítási munkákhoz általában az állomáshelyeken működő civil vasútbarátok segítségét szoktuk igénybe venni, akik, a Múzeum szakmai iránymutatásait betartva optikai, vagy annál részletesebb műtárgyvédelmi beavatkozást hajtanak végre a gőzmozdonyokon. Amennyiben a gyakorlat szerint van helyben vállalkozó a munkára, szakmailag maximálisan támogatni tudjuk munkáját.”

Gáspár András

Kulturális menedzser,Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum

 

376_513a.jpg

2000-ben még így nézett ki a szobomozdony. (Fotó: Lévai János)

 

450px-mav_376_emlekmu_2017_mateszalka.jpg

2017.

 

szobormozdony.png

                                                                           Napjainkban

Olvasói levél: balesetveszélyes a térkő a Gimnáziumnál.

Az alábbiakban,  olvasónk levelét olvashatják:

Felhívom a figyelmét az arra illetékeseknek,hogy próbáljanak intézkedni, megoldást találni. A Gimnázium előtt a zebrán áthaladva,a zebrától 1-2 méterre lévő járdarészen a balesetveszélyes térkő kijavíttatásával kapcsolatosan ! Ma délelőtt megbotlottam és elestem és nagyon megütöttem magam. Baleseti sebészet lett a vége. Törés ,repedés nincs,viszont zúzódások vannak,amik igen fájdalmasak. Próbáljuk megelőzni a további bajokat, rengeteg,diák,szülő jár azon a részen meg egyáltalán a gyalogosok. Máshol sem de azt gondolom,hogy egy intézmény előtt ezt nem lenne szabad így hagyni. Tisztelettel kérem a Gimnázium Igazgatóját úgy is mint Igazgatót és úgy is mint Önkormányzati képviselőt,hogy amennyiben módjában áll,  intézkedni szíveskedjen

Köszönettel: Bacskay Gyöngyi

 

esze2.jpg

esze1.jpg

Pénteken kerül adásba a rendkívüli testületi ülés.

2019.szeptember 09-én került sor egy rendkívüli testületi ülésre, amelyen a "Történelmi városközpont turisztikai rekonstrukciója Mátészalka városában" című projekt kapcsán forrás kiegészítésről és többlet forrás iránti  igény benyújtásáról dönthettek a város döntéshozói.

Több olvasónk is kérdezte, hogy mikor kerül adásba a gyűlés?

A MátészalkaLeaks csoport információja szerint az ülés 2019.szeptember 13-án került a Mátészalka Televízió képernyőjére - tudtuk meg Cseppentő Ágnestől.

69402113_2352044591674759_4253503488450887680_n.jpg

 

Áttörés jöhet a hajnali Nyírbátor és Mátészalka közötti közösségi közlekedésben.

Jelen pillanatban nincs közösségi közlekedés Nyírbátor és Mátészalka között hajnalonként,  hiszen az első vonat  6 óra 21 perckor indul Nyírbátorból Mátészalka felé, az első buszjárat pedig 6 óra 35 perckor. A két város 20 kilométerre fekszik egymástól, Nyírbátort csaknem tizenkétezren, míg Mátészalkát csaknem tizenhétezren lakják. Még sincs közösségi közlekedési kapcsolat a két város között hajnalonként, az idősebbek azt mondják, talán soha nem is volt.

Most változás következhet be a decemberi menetrend módosításttól.

De ne szaladjunk ennyire előre...

Még 2018. május 28-án  egyeztettünk  az Északkelet-Magyarországi Közlekedésszervező Iroda munkatársaival, ahol szó esett a Nyírbátor-Mátészalka közötti reggeli közlekedésről is. Hiszen a két város közötti  reggeli vonat és buszközlekedés  a 20.századot idézi. Ez már így van  több évtizede. Javaslatként elhangzott, hogy a munkaerő mobilitásának  növelése érdekében célszerű lenne egy  hajnali busz vagy vonatjárat indítása, amely megadná a nyírbátori illetve környékbeli embereknek a lehetőséget arra, hogy elérjék a mátészalkai és környékbeli  munkahelyeket is. A felvetést reálisnak tartották,  és azt mondták, hogy megfontolják.

Most előkerült a javaslat és információink szerint nagy az esély arra, hogy a decemberi menetrend módosítástól hajnali vonat is lesz Nyírbátorból Mátészalka felé.

A MátészalkaLeaks elfogta a menetrend tervezetet:

xd.png

 

A Nyírbátor-Mátészalka viszonylatban tervezett új hajnali vonattal kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a 2019/2020-as vasúti menetrendi tárgyalások még folyamatban vannak. A Megrendelő és a Szolgáltatók részéről is elfogadott menetrend még nem áll rendelkezésre-  Északkelet-Magyarországi Közlekedésszervező Iroda

 

Az előjelek mindenesetre bíztatóak, az új lehetőséggel a megye településeinek a harmadát lehetne elérni Nyírbátor térségéből, a kora reggeli órákban. Sőt!  Nagykároly/ Szatmárnémeti is, elérhetővé válhat vonattal.

Ahová kora reggel el lehetne jutni:

 

Mátészalka érintésével:

Baktalórántháza, Csenger, Fábiánháza,Fehérgyarmat,  Györtelek, Hodász,Jármi, Kállósemjén, Kántorjánosi, Kocsord, Mátészalka, Mérk, Nagydobos,  Nagyecsed,Nyírcsaholy, Nyírcsászári,  Nyírkáta, Nyírmeggyes, Nyírparasznya,  Ópályi, Ököritófülpös, Őr,  Pátyod, Porcsalma, Rápolt,  Szamosangyalos, Szamoskér, Szamosszeg, Vaja.

Vásárosnamény érintésével:

Anarcs, Aranyosapáti, Barabás, Beregdaróc, Besenyőd, Csaroda, Gelénes, Gemzse, Gulács,  Gyüre, Hetefejércse, Ilk, Jánd, Kisvárda, Kisvarsány, Lónya, Lövőpetri, Márokpapi, Mátyus, Nagyvarsány, Nyírlövő, Nyírmada, Pap, Pusztadobos, Szabolcsbáka,  Tákos, Tarpa, Tiszaadony, Tiszakerecseny, Tiszaszalka, Tiszavid, Újkenéz, Vámosatya.

Fehérgyarmat érintésével:

Beregsurány, Botpalád,Cégénydányád, Csaholc, Császló, Csegöld, Hermánszeg, Kömörő, Penyige, Rozsály, Szamossályi, Szamosújlak, Tisztaberek, Tunyogmatolcs, Túrricse, Zajta, Zsarolyán.

 

Csenger érintésével:

Csengersima, Csengerújfalu, Komlódtótfalu, Tyukod,Porcsalma,Szamosbecs, Szamostatárfalva, Ura.

Nemzetközi:

Nagykároly, Szatmárnémeti

 

deger20091116034-720x415.jpg

Zöldhulladék helyett szemét kerül a zöldhulladék gyűjtő szigetekbe.

Többször is írtunk már arról, hogy a pár hónapja kihelyezett zöldhulladék gyűjtő szigetekbe  háztartási hulladékot pakolnak egyes állampolgárok. A szigetek  nincsenek semmilyen tájékoztatóval, felirattal ellátva, így nem feltétlenül okolhatóak az ezeket nem megfelelően használó állampolgárok. Azért, hogy megtudjuk ki helyezte ki ezeket, az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft-hez fordultunk.

Levelünkre válasz érkezett, amelyből kiderül, az önkormányzat vélhetően az illetékes. Mátészalka Város Önkormányzatához fordultunk közérdekű bejelentéssel, hogy a kihelyezett szigeteket  legyenek szívesek felirattal, tájékoztatóval ellátni annak érdekében, hogy nagyobb esély legyen arra, hogy rendeltetésszerűen használják azt.

img_20190825_144524.jpg

 

                                                    Van itt minden....

  

Idézet a levélből:

 



Szállításvezető kollégámmal egyeztetve, biztosan állítom Önöknek, hogy a fényképen megküldött zöldhulladék "szigeteket", talán edényzetnek nem is lehet nevezni, nem az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. tulajdona, nem Társaságunk helyezte ki és nem mi szállítjuk el a benne elhelyezett hulladékokat.

Társaságunk a kommunális, a szelektíven válogatott és biológialag lebomló hulladékokat szállítja heti, illetve havi rendszerességgel a legtöbb gyűjtőkörzet esetében szabvány gyűjtőedényből vagy az azokat helyettesítő zsákokból illetve a szelektív gyűjtőszigetekről.

Feltételezésünk szerint vagy az önkormányzat vagy a helyi városüzemeltetési vállalat lehet az illetékes a fényképen szereplő zöldhulladék "szigetek" kihelyezéséért. Tudomásom szerint egyikük sem kereste meg Társaságunkat szakmai támogatással kapcsolatban.

Üdvözlettel:

Szabolcsi Béla
ügyfélszolgáltai csoportvezető

Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft.
4400 Nyíregyháza, Benczúr tér 7.
Tel.: +36 42 508-371
E-mail: szabolcsib@eakhulladek.hu

www.eakhulladek.hu

Egy vonat gázolhatott Dombostanyánál.

Információink szerint  a mai nap délelőttjén a  6327-es pályaszámú vonat mozdonyvezetője  Dombostanya megállóhely közelében  észlelt egy élettelennek tűnő emberi testet a vágányoktól pár méterre. A hatóságokat értesítették. A kiérkező mentők már csak a halál beálltát tudták megállapítani. A helyszíni szemle idején szünetel a vonatközlekedés az érintett szakaszon. 

Frissítés, 2019.szeptember 01. 11:15: A 6327-es vonat folytatta útját Debrecen felé, a MÁVINFORM által közöltekkel ellentétben.

 

 

ezzel_szemben.png

 

dt001.jpgdt003.jpg

dt002.jpg

 

Sajnos a MÁV nincs a helyzet magaslatán. A fentiekben leírtakkal ellentétben, az utasok vonattal folytatták az utat Debrecen felé...

 

ezzel_szemben2.jpg

KSH: Szabolcsban 30 ezer forinttal alacsonyabb a nettó átlagbér, mint Hajdú-Biharban.

A KSH nyilvánosságra hozta legújabb statisztikáját, amelyben a teljes munkaidőben alkalmazásban állók, kedvezmények nélküli nettó átlagkeresetét mutatja be megyénként.

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye ismét sereghajtó lett, hiszen 163 817 Ft a nettó átlagbér.  Ez a szám a hozzánk közel eső Hajdú-Bihar megyében 194 728 Ft, míg Budapesten  299 859 Ft.

ksh_elso_felev.png

Olvasói levél: délelőttönként nem várja be a Budapestről érkező Intercityt a Mátészalka felé induló vonat.

Olvasói levelet kaptunk:

Jó estét. Szeretnék egy kéréssel hozzátok fordulni. Utánna tudnátok -e nézni,hogy a vasúti menetrendet mi alapján szerkesztik? Ugyanis én egy 8,23-kor Nyugatiból induló IC vel szerettem volna utazni. A vonat 11,08 kor ér Debrecenbe,viszont a mátészalkai személyvonatot már 11,01 kor inditják.Ennek mi értelme van?

Előre is köszönöm.

 

Tisztelettel : Kovács József

 

Tisztelt Kovács József !

Az Ön által felvetett probléma valós. Két délelőtti járatnál ez a helyzet. 

A Budapest Nyugatiból 6 óra 23 perckor induló , Holló IC, 9 óra 07  percre ér Debrecen állomásra, és a Mátészalka felé induló személyvonat   9 óra 01 perckor elhagyja Debrecen állomást.

A másik, a Budapest Nyugatiból 8 óra 23 perckor induló Páva IC-t érinti, ez a vonat  11 óra 08 perckor érkezik Debrecenbe, míg a Mátészalka felé induló személyvonat  már 11 óra 01 perckor elhagyja Debrecen állomást.

A helyzetet nehezíti, hogy vágányzári menetrend van érvényben  a 100-as vonalon, így korlátozottak az esetleges menetrend módosítási lehetőségek.

Vannak tartalékok viszont a Debrecen és Mátészalka között közlekedő vonat menetidejében.Kérését továbbítottuk a Északkelet-magyarországi Közlekedésszervező Iroda szakembereihez, akik megvizsgálják a lehetőségeket.

 

qqq.png

03.png

 

 debrecen-mateszalka-fmd-20.jpg

 

Fekete nap a MÁV-Startnál. Reggel és este is meghibásodott a Kraszna Intercity.

A Balatonnál egy mozdony kigyulladt...

Rájár a rúd a Máv-Startra a mai napon. A mai napon négy "csörgő" M41-es mozdony adta meg magát országosan. Érdekesség, hogy a Kraszna Intercity reggeli és esti járata is szerepel a négyes listán.

Kezdődött hajnalban Nyírbátorban, ahol meghibásodott a Kraszna Intercityt húzó  418 135-ös  mozdony. A Mátészalkaról 4 óra 47 perckor indult, Budapestre közvetlen kocsit továbbító Kraszna Intercity mozdonya Nyírbátor állomáson elromlott,  csaknem másfél órát  Nyírbátorban vesztegelnek az utasok, mert nem volt pótlóbusz-írta egy a vonaton lévő olvasónk.Végül a  Kraszna Intercityt összekapcsolták a Mátészalkaról 5 óra 11 perckor indult személyvonattal, tehát személyvonatként folytatta útját és 6 óra 58 perc helyett 8 óra 23 percre ért Debrecenbe.

 

67805282_2395165170598964_3235421966705885184_n.jpg

 

Aztán jött a következő probléma, amikor a 418 331 es pályaszámú mozdony kigyulladt a Balatonparton.

68690034_343762613171557_5003176200172994560_n.jpg

 

 

Nem volt megállás, a 418 307-es pályaszámú, Záhony és  Tapolca között közlekedő gyorsvonat vonat mozdonya is megadta magát.

68863305_1649822505162112_4487540495542648832_n.jpg

 

A nap (reméljük) zárásaként, a  vissza úton ismét meghibásodott a Budapest és Mátészalka között közlekedő Kraszna Intercity. Vissza vontatták Debrecen állomásra, majd ismét útjára indították. A késés jelenleg  134 perc. Ez a 418 326-os pályaszámú mozdony.

 

118p.png

Pár olvasói észrevétel:

 

Hogy lehet ílyen bizonytalanságban elindulni? Legyen szó betegről, idősről, diákról. Nagyon sokszot időre kell érkezni. És csodálkoznak, ha szidják őket, más megoldást keresve kevesebb az utas. A bizonytalannak senki nem indul neki szívesen. -Se a fórróságban, se a téli hidegben - írja Kati.

 

Hihetetlen. Hogy járjak be így dolgozni? Reggel muszáj a vonatot igénybe vennem, de délutánonként egyszerűen már nem merem majd bevállalni a vonatozást ebben a melegben. Inkább bemegyek Nyíregyházára és az  17 órási pályás busszal jövök- írja Sándor.

Ez azért már nagyon nagyon gáz. Egy InterCityvel képesek ezt csinálni, hova süllyed még a Máv? -írja Béla.

Nemhogy 80 km/h sebességet kellene, hogy helyreállítsák, hanem követelni kellene a legalább 100 km/h pályasebességet és a villamosítást legalább Mátészalkáig. Már régóta nem szívok velük, de felháborító, amit megenged a MÁV- írja Bálint.

Ez már nem Máv Start, hanem Máv STOP sajnos...lassan már kézi hajtányokat fognak bevezetni- írja János.

Ez már majdnem minden nap így van, és ha valakinek időpontra kell menni Debrecenben a klinikára vagy a kórházba fogadjon taxit?- írja O. Józsefné

Igazi tortúra volt ma délelőtt a Mátészalka és Debrecen közötti utazás vasúttal.

A mai napon ismét megtapasztalhatták az utasok azt, hogy milyen mértékben megbízhatatlanok a  110-es vasútvonalon közlekedő mozdonyok. A Debrecen állomásról 9 óra 01  perckor  indult,  Mátészalka  felé közlekedő személyvonat mozdonya Nyíradony állomáson meghibásodott, ezért  a másik irányból, Mátészalka felől (üzemképes mozdonnyal) érkező vonat utasait leszállították Nyíradony állomáson, arra átszálltak a Debrecen felől érkező szerelvény utasai és folytatták útjukat Mátészalka felé.

Az üzemképtelenné vált mozdonyt elkezdték javítani, de csaknem két és fél óra elteltével sikerült csak elindítani Nyíradonyból,  Debrecen felé. A Nyíradonyban veszteglő utasok a 11 óra 54 perckor érkező vonattal indulhattak tovább Debrecenbe, ahová  12 óra 42 percre értek, amely 221 perces menetidőt jelent a Mátészalka és Debrecen közötti  a 78 kilométeres  távon.

 

A MÁV levele az alábbiakban olvasható:

 

A 6322-es számú vonat mozdonya hibásodott meg, ezért átszállították az utasokat a 6327-es számú vonatra, és ezt a szerelvényt visszafordították Nyíradonyból Fehérgyarmatra, 19 perces késéssel indult tovább a 6322-es.

 

Üdvözlettel:

 

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

 

 

cid:image001.png@01CF6C56.29415B10

MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

Kommunikációs Igazgatóság

 

1087 Budapest, Könyves Kálmán krt. 54-60.

 

aa_1.png

 

sss.jpg

Pár óra alatt megoldódott az illegálisan lerakott, állati eredetű hulladék ügye.

Ma délelőtt írtunk arról, egy olvasónktól érkezett jelzés alapján, hogy nagy mennyiségű tollat rakott le illegálisan valaki az út szélére a Nagyszőlő területén. A MátészalkaLeaks csoport a bejelentővel közösen értesítette Mátészalka Város Önkormányzatát.

A közérdekű bejelentés alapján ma délután intézkedés történt. Dr. Takács Csaba jegyző levele a lentiekben olvasható.

 

MátészalkaLeaks Csoport




Köszönjük közérdekű bejelentését.  

A délután folyamán közterület-felügyelő kollégáim - a bejelentővel is egyeztetve - a helyszínt megtekintették. Ismeretlen tettes ellen feljelentés kerül megtételre környezetkárosítás bűncselekményének alapos gyanúja   miatt a Mátészalkai Rendőrkapitánysághoz. 
Az illegálisan elhelyezett állati eredetű hulladék elszállításáról a Szalka-víz Kft munkatársai soron kívül gondoskodnak.

Tisztelettel:

                Dr. Takács Csaba 
                     jegyző

 

1393274482followlawsgrabcustomersattention_crop_644x300.jpg

Nagy mennyiségű tollat helyezett el illegálisan valaki a Nagyszőlőben.

Nagyszőlő egy  külterület, amely része Mátészalka város területének. Olvasónktól érkezett észrevétel, amely szerint nagy mennyiségű tollatt rakott le illegálisan valaki az út szélére.

A levél:

Sziasztok. Azzal a panasszal fordulok hozzatok hogy a mai nap folyamán valaki Mátészalka Nagyszőlőbe nagy mennyiségű tollat dobott az erdő szélére, helyileg a 061 es helyrajzi számú ingatlantól 250m a jármi út felé. Ez biztos hogy egy környékbeli csirkefeldolgozótol kerülhetett ide.  Ez a toll el kezd rothadni,  elmenni sem lehet lesz az utcába valamint a szabadba tartózkodni ! Ez a mennyiség nem 100db csirke pucolásából származik... -írja Gaál Zoltánné.

A MátészalkaLeaks csoport a bejelentővel közösen értesítette Mátészalka Város Önkormányzatát.

 

67635499_2091978911110010_9201901529701810176_n.jpg

67891407_358385861747438_2677607965241901056_n.jpg

68806539_2408174989251226_6284335652892835840_n.jpg

 

Jelentős változások a buszközlekedésben, vágányzári menetrend miatt.

Az EMKK Zrt tájékoztatja az utazóközönséget, hogy 2019. augusztus 6-tól 2019. szeptember 8-ig a 100-as vasútvonalon,  Püspökladány - Ebes állomások között végzett pálya karbantartási munkák miatt a 110 Debrecen - Nyírbátor - Mátészalka vasútvonalon bekövetkező változásokhoz igazodóan a következő menetrend szerinti járatmódosítások kerülnek bevezetésre

 

4330 Mátészalka - Vállaj autóbuszvonalon


• a Vállaj, újtelep megállóhelyről munkanapokon 3.55 órakor induló, Mátészalka, autóbusz-állomásig közlekedő 302 sz. járatot 5 perccel korábban közlekedteti az EMKK Zrt. Ennek megfelelően a járat Vállaj, újtelep megállóhelyről 3.50 órakor indul, Mátészalka, autóbusz-állomásra 4.40 órakor érkezik és a közbülső megállóhelyeket is 5 perccel korábban érinti.


4332 Mátészalka - Nyírmeggyes - Nyírbátor autóbuszvonalon


• a Nyírkáta, aut. ford. megállóhelyről munkanapokon 4.00 órakor induló, Mátészalka, autóbusz-állomásig közlekedő 302 sz. járatot 5 perccel korábban közlekedteti az EMKK Zrt. Ennek megfelelően a járat Nyírkáta, aut. ford. megállóhelytől 3.55 órakor indul, Mátészalka, autóbusz-állomásra 4.40 órakor érkezik és a közbülső megállóhelyeket is 5 perccel korábban érinti.


4335 Mátészalka - Őr - Hodász - Nyírkáta autóbuszvonalon


• a Mátészalka, autóbusz-állomásról a hetek utolsó iskolai előadási napján 19.45 órakor induló, Vaja, vá. bej. út megállóhelyig közlekedő 393 sz. járatot 20 perccel később közlekedteti az EMKK Zrt. Ennek megfelelően a járat Mátészalka, autóbusz-állomásról 20.05 órakor indul, Vaja, vá. bej. út megállóhelyre 20.28 órakor érkezik és a közbülső megállóhelyeket is 20 perccel később érinti.


• a Vaja, vá. bej. út megállóhelyről a hetek utolsó iskolai előadási napján 20.10 órakor induló, Mátészalka, autóbusz-állomásig közlekedő 424 sz. járatot 20 perccel később közlekedteti az EMKK Zrt. Ennek megfelelően a járat Vaja, vá. bej. út megállóhelyről 20.30 órakor indul, Mátészalka, autóbusz-állomásra 20.52 órakor érkezik és a közbülső megállóhelyeket is 20 perccel később érinti.

4369 Nyírbátor - Nyírcsászári - Kántorjánosi autóbuszvonalon


• a Nyírbátor, vasútállomásról a hetek utolsó iskolai előadási napján 19.25 órakor induló, Kántorjánosi, vegyesbolt megállóhelyig közlekedő 361 sz. járatot 25 perccel később közlekedteti az EMKK Zrt. Ennek megfelelően a járat Nyírbátor, vasútállomásról 19.50 órakor indul, Kántorjánosi, vegyesbolt megállóhelyre 20.20 órakor érkezik és a
közbülső megállóhelyeket is 25 perccel később érinti.


4370 Nyírbátor - Baktalórántháza - Vásárosnamény autóbuszvonalon


• a Nyírbátor, vasútállomásról a hetek utolsó iskolai előadási napján 19.30 órakor induló, Kántorjánosi, vegyesbolt megállóhelyig közlekedő 383 sz. járatot 20 perccel később közlekedteti az EMKK Zrt. Ennek megfelelően a járat Nyírbátor, vasútállomásról 19.50 órakor indul, Ófehértó, vá. megállóhelyre 20.14 órakor érkezik és a közbülső
megállóhelyeket is 20 perccel később érinti.


4373 Nyírbátor - Vállaj - Mérk autóbuszvonalon


• a Nyírbátor, vasútállomásról a hetek utolsó iskolai előadási napján 19.30 órakor induló, Bátorliget, isk. megállóhelyig közlekedő 395 sz. járatot 20 perccel később közlekedteti az EMKK Zrt. Ennek megfelelően a járat Nyírbátor, vasútállomásról 19.50 órakor indul, Bátorliget, isk. megállóhelyre 20.24 órakor érkezik és a közbülső megállóhelyeket is 20 perccel később érinti.


4375 Nyírbátor - Nyírbéltek - Nyírlugos/Penészlek autóbuszvonalon


• a Nyírbátor, vasútállomásról a hetek utolsó iskolai előadási napján 19.30 órakor induló, Penészlek, aut. ford. megállóhelyig közlekedő 383 sz. járatot 20 perccel később közlekedteti az EMKK ZRt. Ennek megfelelően a járat Nyírbátor, vasútállomásról 19.50 órakor indul, Penészlek, aut. ford. megállóhelyre 21.28 órakor érkezik és a közbülső megállóhelyeket is 20 perccel később érinti.

 

images_10.jpg

Vihar, 2019.június: megérkezett a kormányhatározat a kárenyhítésről.

Ahogyan arról csaknem egy hónapja írtunk, a  2019.június 27-i óriási vihar következményeként, több  Szabolcs-Szatmár-Bereg megye több településen jelentős károk keletkeztek középületekben, magánszemélyek épületeiben.  Több ház lakhatatlanná vált. A MátészalkaLeaks csoport  2019.július elején a Belügyminisztériumhoz fordult, hogy megtudja azt, hogy várható-e kárenyhítés. A károk felmérése befejeződött, a kárenyhítési összegekről és a lakhatatlanná nyilvánított  lakóépületek számáról megjelent az az 1482/2019. (VIII. 1.) Kormány határozat, amelyet elsőként a MátészalkaLeaks tesz közzé.

A döntés  tizenhat település 48 lakhatatlanná vált lakóingatlanát és 33 károsodott egyházi tulajdonú épületet érint. A lakhatatlanná vált ingatlanok kárenyhítése: 69 494 109 forint, míg az egyházi ingatlanoké 177 730 500  forint.

 

A Kormány
1. egyetért a 2019. június 27-én történt rendkívüli időjárási eseménnyel érintett Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei települések esetében az egyházi, valamint az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság előzetes felmérése szerinti lakhatatlanná vált természetes személyek tulajdonában álló ingatlanokban bekövetkezett, a biztosításból vagy más forrásból meg nem térülő károk állami forrásból történő enyhítésével, az alábbi szempontok
figyelembevételével:


1.1. a támogatás az előzetes kárfelmérés alapján megsemmisült, károsodott, lakhatásra alkalmatlanná vált lakóépületek tulajdonosai, haszonélvezői, használati jogosultjai lakhatási feltételeinek megteremtésére használható fel – figyelembe véve az egyéb forrásból, különösen biztosításból, megtérülő károkat –, abban az esetben, ha a személy az adott ingatlanban életvitelszerűen lakott, vagy az ingatlan-nyilvántartás szerint az az állandó lakhelye vagy tartózkodási helye volt;


1.2. a támogatás a károsodott lakóingatlanok lakhatóvá tételét szolgálja; használt lakóingatlan vásárlására kizárólag abban az esetben nyújtható támogatás, ha a károsodott ingatlant igazoltan nem lehet lakhatóvá tenni, mert az költségesebb, mint egy hasonló tulajdonságú lakóingatlan helyi forgalmi értéke.

1_30.png

2_23.png

 

egyhaz.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vihar-magyarorszag_1.jpg

Valaki leszerelte a közkút fogantyúját a Keleti lakótelep játszóterén.

A Keleti lakótelep játszóterén már nem tudnak vizet inni a nagy hőségben megszomjazó gyerekek. A MátészalkaLeaks csoport értesítette Mátészalka Város Önkormányzatát az esetről

Köszönjük a fényképet és az információt Józsefnek.

 

keleti_1.jpg

 

 

Újabb információk a Szatmárnémeti és Bécs között indítandó közvetlen vonatról.

Ahogyan arról már  a közelmúltban írtunk, a MÁV  Szatmárnémeti-Bécs vasúti összeköttetést hozna létre 2019.decemberétől. A  tárgyalások pedig megkezdődtek a magyar, a román és az osztrák fél között.

A MátészalkaLeaks csoport exkluzív  információkhoz  jutott hozzá a Szatmárnémeti- Bécs vonattal kapcsolatban, amelyet a MÁV is megerősített.

Tehát, 10 óra:58 perckor érkezne és 11 óra :13 perckor indulna Debrecenből a Szatmárnémeti-Bécs Eurocity  a tervek szerint. Visszafelé 16 óra 30 perckor érkezik es 16 óra 49 perckor indul Debrecenből Szatmárnémetibe.
A most közlekedő Transilvania Eurocity,  amely  Biharkeresztesnél lep be  Magyarországra gyakorlatilag kapna egy közvetlen kocsit Szatmárnémetiből es az az egy darab kocsi közlekedne  Debrecenből Püspökladányba. Az Eurocity  közvetlen kocsija a  Szatmárnémeti-Nyírábrány-Debrecen- Püspökladány útvonalon közlekedne, Püspökladánytól pedig az vonat elejére lenne  besorozva.
A MátészalkaLeaks csoportot többen kérdezték arról, hogy Mátészalka felé fog-e közlekedni a  Szatmárnémeti-Bécs vonat. Az előzőekből kiderült, hogy nem.
Az adventi időszakban biztosan nem lenne  lehetetlen, (lásd. Szatmárnémeti-Bécs megoldás)hogy Fehérgyarmattól egészen Bécsig, közvetlen kocsiban utazhassunk a MÁV járatain. Ebben az időszakban sokan keresik fel a híres  Bécsi Adventi Vásárt (tehát akár kihasznált is lehetne ebben az időszakban az egy közvetlen vasúti kocsi), az ezzel kapcsolatos javaslatunkat már megtettük az illetékesek felé.
vonat_utazas_pixabay.jpg

Hétfőn este holttestet találtak a vasúti pályán, Nyírmihálydi közelében.

Ahogyan azt a MátészalkaLeaks csoport Facebook oldalán hírül adtuk, 2019. július 22-én késő este Nyíradony és Nyírgelse között szünetelt a vonatközlekedés , hatósági intézkedés miatt. Vonatpótlókat rendeltek a helyszínre -írta akkor a MÁVINFORM.

A MátészalkaLeaks csoport kérdést intézett a vasúttársaság felé, hogy megtudjuk mi történt hétfőn?  A mai napon válaszolt a MÁV, amelyet a lentiekben olvashatnak.

2019. július 22-én késő este Nyíradony és Nyírgelse állomás között, Nyírmihálydi közelében a vasúti pályán egy holttestet találtak, a rendőrség megállapította, hogy korábban egy vonat ütötte el az áldozatot. A helyszínelés ideje alatt vonatpótló autóbusz közlekedett a két állomás között. Tisztelettel: MÁVINFORM.

0_img_6254_vonat_vasut_sinek_baleset_halal_ongyilkossag_fekete_feher_csefalvay.jpg

Új vasúti stratégia: 100-120 km/órás sebesség a százezer főnél kisebb népességű városokba?

2019.májusában került  a kormány elé a  hazai vasútfejlesztési stratégia, amely 2030-ig fogalmazza meg a vasúthálózat korszerűsítésére vonatkozó elképzeléseket. Az új vasúti stratégia a százezer lakosnál népesebb nagyvárosok eléréséhez minimum óránként 120-160 kilométeres sebességű vonatokat irányoz elő. A többi városnál ugyanez a szám 100-120 kilométer - írja  Mosóczi Lászlóra, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős államtitkárára hivatkozva a Magyar Hírlap.

Az új vasúti  stratégia  elnevezésű dokumentumot próbálja megszerezni az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól a MátészalkaLeaks - amennyiben válasz érkezik megkeresésünkre, tájékoztatjuk olvasóinkat.

mosoczi_laszlo.jpg