A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Lassújel térkép, a Mátészalka-Debrecen, Mátészalka-Nyíregyháza és Mátészalka-Záhony vasúti viszonylatokról.

2019. május 21. - Mátészalkaleaks

Az Apafa-Mátészalka (kb 68km) szakaszon a lassújelek megoszlása a következő:

 -40 km/h lassúmenet van érvényben 12 helyen, összesen 8500 méter hosszban. Ez az Apafa-Mátészalka  vonalhossz: (12,5%-a)

-50 km/h lassúmenet van érvényben 13 helyen, összesen 38000 méter hosszban (Ez az Apafa-Mátészalka vonalhossz 56%-a)

-60 km/h lassúmenet van érvényben 10 helyen, összesen 4700 méter hosszban (Ez az Apafa-Mátészalka vonalhossz 7%-a)

Jelenleg 80 km/h sebességgel (pályasebességgel) mindössze 10 kisebb szakaszon lehet közlekedni (ezek hossza 300-3700 méter között mozog) összesen 16700 méter hosszban. (Ez az Apafa-Mátészalka vonalhossz 24,5%-a)

Lassújel térkép, a 2019.május 19-i adatok alapján. Mátészalka-Debrecen, Mátészalka-Nyíregyháza és Mátészalka-Záhony viszonylatok.

60354281_1801779889924135_4226277394408800256_n.jpg

Jelmagyarázat:

Narancssárga szakaszok: max.50 km/h
Citromsárga szakaszok: max 60 km/h
Zöld szakaszok : max 80 km/h.
Vörös szakaszok:  max. 40/km/h
Sötét zöld szakaszok : max.30 km/h (Nyíregyháza-Nagykálló között jellemző csak)
Fekete szakaszok max 20 km/h: Vásárosnamény állomás, Záhony állomás, Záhony után egy útátjáró és Nyíregyházán szintén egy útátjáró 20 km/h-val járható

Elvitték a szemetet, normalizálódott a helyzet a köztemetőben.

Ahogyan arról tegnap már hírt adtunk,  nagy mennyiségű szemét gyűlt össze a Mátészalkai Köztemetőben, a síroktól pár méterre. A mai napon megoldódott a probléma, derült ki a Szalka-Víz Kft válaszából.

 

Tisztelt Mátészalkaleaks!


Az Önök által megjelölt állapot a mai délelőtt folyamán megszüntetésre került. Technikai okok miatt nem került sor az összes hulladék elszállítására.

Tisztelettel : Szabó Attila, Szalka-Víz Kft.

60856354_663688324096168_1241041163935285248_n.jpg

Ezen a héten a kormány elé kerül a hazai vasútfejlesztési stratégia.

Ezen a héten kerül a kormány elé a hazai vasútfejlesztési stratégia, amely 2030-ig fogalmazza meg a vasúthálózat korszerűsítésére vonatkozó elképzeléseket - jelentette be az elmúlt héten  Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a Hungrail Vasútakadémia konferenciáján. 

A Mátészalka-Debrecen vasútvonal mentén élők tisztábban láthatnak majd a dokumentum esetleges napvilágra kerülése után. 

Az elmúlt évek munkaanyagai nem sok jóval kecsegtetnek. A 2014-es  Országos Vasúti Koncepció szerint 2050-ig valósulhat meg a fejlesztés, míg egy 2018-as  anyag szerint nem szerepel a 110-es vasútvonal a 2022-2030 közötti fejlesztések között.

A MátészalkaLeaks csoport levélben kérdezi az Innovációs és Technológiai Minisztériumot arról, hogy mikor lesz nyilvános a dokumentum?

 

2050.png

A 2014.évi munkaanyag

semmi.png

         Részlet a  Magyar Vasút 2018 Konferencia 2018. szeptember 13. előadásából

Civil szív került a Mátészalkai kórház két hónapja elromlott liftjére.

Munkájuk elsimeréseként oklevelet, pizzákat és üdítőt kaptak az ápolók és a beteghordók.

A Civil Kollégium Alapítvány (CKA) és partnerei több mint egy évtizede szervezik meg a Részvétel Hete programsorozatot. Az ország számos pontján állampolgári csoportok és civil szervezetek csatlakoznak a kampányhéthez, hogy bemutassák az általuk képviselt ügyeket és bevonják az embereket munkájukba az aktív állampolgárság fontosságát hirdetve. Ehhez csatlakozott a MátészalkaLeaks csoport, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei kisvárosban, Mátészalkán.

2019.május 13-án 14 és 15 óra között, a Részvétel hete rendezvénysorozat részeként a MátészalkaLeaks csoport megrendezte a szolidaritás óráját, amely egy sorozat első állomása, hiszen az év folyamán több ilyen díj átadását határozták el. Az esemény célja az volt, hogy empátiát ébresszen az emberekben, hiszen nap mint nap szinte természetesnek vesszük azt, hogy vannak olyan munkahelyek, ahol az ott dolgozók elvárhatónál többet tesznek az embertársainkért ,mint ami a munkaköri kötelességük lenne,de sokszor ezért nehogy anyagi elismerés, de gyakran még egy köszönet sem jár.

Első alkalommal a híradásokban már ismertté vált Mátészalkai Kórház azon dolgozói kapták az elismerést, akik az egyik lift meghibásodása miatt immár két hónapja gyakran akár ölben is viszik a betegeket, emeletről-emeletre.

A belgyógyászat épületébe belépve, több nővér is azt kérdezte, kinek a hozzátartozói vagyunk? Miben segíthetnek? Az egyik beteghordó készségesen elvezetett minket  azokhoz, akik a  munka dandárját végzik a részlegen. A dolgozók nagyon meglepődtek, és nagyon örültek hogy gondoltunk rájuk, egyesek meghatódtak. Köszönték a két óriás pizzát és az üdítőket, amelyet gyorsan el is fogyasztottak. Az egyik ott dolgozó  hölgyet nagyon megérintette az érkezésünk, és ő a kapott oklevelet a két  rossz liftre ragasztotta, hogy mindenki lássa azt, hogy elismerték a többletmunkájukat – mondta Szabó Richárd, a MátészalkaLeaks csoport egyik aktivistája.

Érkezés.

 

Az akció utáni vélemények, tapasztalatok I.

 

Az akció utáni vélemények és tapasztalatok II.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

civil_sziv_mateszalka2.jpg

Civil szív és oklevél került a két hónapja rossz lift ajtajára.

 

aaaaaa.jpg

 

 

Az M49-es gyorsforgalmi út Csenger és Óvári között lépi majd át az országhatárt.

Az M3-as autópályára vezető M49-es gyorsforgalmi út  tervezése már előrehaladott stádiumban van—  az épp az M49-es megépítése kapcsán megalakított magyar-román munkacsoport múlt heti találkozóján körvonalazódott, hogy a gyorsforgalmi út Csenger–Óvári vonalon fogja átlépni az országhatárt. Mind a megvalósíthatósági tanulmányokból, mind a tervekből több, különböző változat készül, a két tervezőcsoport pedig elemez, egyeztet; a magyar fél döntése értelmében a gyorsforgalmi Óvárinál lép be Románia és Szatmár megye területére.

Információnk szerint,   Răzvan Cuc szállításügyi miniszter  a hétvégén Szatmárnémetiben bejelentette, hogy  már idén nyár végén elindítják a  gyorsforgalmi út romániai folytatásának előkészítését. A megvalósíthatósági tanulmányok elkészítése után, kezdődhet a tervezés. Az M49-es romániai folytatása az országhatár–Szatmárnémeti–Nagybánya gyorsforgalmi út lesz.

 

gyorsforgalmiut99_1.jpg

 

 

Kijavították az utat: nem kell szlalomozni már Csengersimánál.

Még januárban közöltünk egy videót, ahol az volt látható, hogy  a Csengersima irányából a Csengersima határátkelőhely felé igyekvő személygépkocsik a kátyúkat kerülgetve, gyakorlatilag szlalomozva haladnak.

Akkor a MátészalkaLeaks  csoport közérdekű bejelentést tett a Magyar Közút Nonprofit Zrt felé, hogy a 49-es főút említett szakaszát  soron kívül, hideg aszfalt felhasználásával javítsák ki.

Februárban válasz érkezett a közérdekű bejelentésre, mely szerint 250 méteren teljesen megújítják az utat. 

A munkálatok elvégzése megtörtént, így ezen a szakaszon javultak a közlekedési feltételek. Az 49-es főút út több szakasza viszont továbbra is gyalázatos állapotban van.

pixiz-12-05-2019-22_28_51.jpg

 

Olvasónk története: ilyen az élet a két hónapja üzemképtelen lift nélkül, a Mátészalkai Kórházban.

Íme egy történet a Mátészalkai Kórházból. Ildikó,  a tegnapi napon szembesült azzal, hogy mennyire hiányzik a lassan már két hónapja nem üzemelő lift. Az alábbiakban olvashatják levelét, szerkesztett formában.

 

"Lehet, hogy láttuk, hallottuk a hírt, hogy nem üzemel egy lift a mátészalkai kórház belgyógyászati osztályán, amely két emeletes. Egy olyan osztályon, ahol a betegek sajnos lépcsőt mászni képtelenek, és a vizsgálatok számát meg sem lehet számlálni, amikor más épületekbe szükséges a betegnek eljutni mindenféle vizsgálatra. 


Igen, én is hallottam, de nem volt még sem annyira megrázó, felháborító, el sem tudja képzelni igazán az ember a szörnyű valóságot, mint mikor saját maga látja, tapasztalja az ember. 

Tegnap sajnos maga a szörnyű valóság elém tárult. Mozgáskorlátozott édesanyámat vittem ma az említett belgyógyászati osztályra, mert ma kezelésre feküdt be. A földszinten kértünk segítséget, hogy miként jutunk fel a a 2. Emeletre lift nélkül, toló kocsival. Hálás szívvel köszönöm az ott dolgozók tájékoztatását, erőfeszítését, segítő készségét. 


Az első emeletig el is jutottunk, mivel ott kerülővel fel lehet menni a kis kocsival, na de, hogyan tovább, jött részemről a kérdés. Aztán megjelent két beteghordó, akik a saját kocsinkból anyukámat átültették az ő székükre, aminek elől-hátul ráheggesztett fogója volt, és így, kézben vitték fel. Ha nem látom, higgyétek el, nem hiszem el, hogy ilyen létezik?!?!


Na, de ez volt a kezdet. 

Aztán egy kicsit várnunk kellett, míg elfoglalhattuk az ágyat, és mit látunk, hogy a beteghordó srácok hol ölben, hol a szerkesztett beteghordó székkel hozták-vitték a betegeket megállás nélkül a 2. emeletről különböző vizsgálatokra emeleteket lépcsőzve. Tették ezt minden panasz szó nélkül, becsülettel, lelkiismeretesen. Le a kalappal előttük. 

Aztán következett az ebéd, az első emeletről az ebéd hordó kocsiról, a második emeletre kézben hordták fel az ebédet. Gondolom, ez történik reggel és este is. Minden panasz szó nélkül, lelkiismeretesen tették a kis nővérkék, sőt a betegek is besegítettek, akik csak tudtak. 

És ez e fenti esemény nap-mint nap folyik, lassan KÉT HÓNAPJA! Komolyan, megáll az eszem! 

KÉT HÓNAPJA!!!!!!


Nincs alkatrész?????? Ugyan már!!!!!! Két hónapja???? Dedós mese, vagy inkább viccnek mondanám. Nem igaz, hogy a súlyosabb betegeket az első emeletre fektetik, ez sem igaz!!!!!!!!! Ismétlem, Nincs alkatrész?!?!?! KÉT HÓNAPJA??????


Nem baj, van tucat szép stadionunk...,  de lift, az NINCS!
Köszönjük! Valóban dübörög a gazdaság!!!!!!!!! Főleg az egészségügy! "

 

a_12.png

Nem működik a közkút Húsvét óta, csaknem két kilométert gyalogolnak a vízért.

Húsvét óta nem működik  a Nyár utca 24. szám alatt található közkút. A vezetékes  vízzel nem rendelkező háztartásoknak így a csaknem két kilométerre lévő közkúthoz kell gyalogolniuk a Katona József utcára, ha vízre van szükségük.

A jogszabályok alapján ilyen közkutakat kötelező fenntartania az önkormányzatoknak ott, ahol a lakók 300 méter távolságon belül csak innen jutnak ivóvízhez, ezekből a csapokból pedig egy embernek legalább napi 20 liter víznek kell jutnia.

A Mátészalkaleaks csoport  az érintettekkel együtt közérdekű adatigénylést nyújtott be Mátészalka Város Önkormányzatához, hogy műszaki hiba vagy a közkút bezárása történt?

 

Ismét meghibásodott egy mozdony Debrecen és Mátészalka között.

Ma reggel a Debrecenből 4 óra 52 perckor indult Fehérgyarmatig közlekedő személyvonat mozdonya Nyírgelse állomáson meghibásodott, és nem tudta folytatni az útját. 

Az utasokat Mátészalka és Fehérgyarmat között pótlóbuszok szállították.
Ugyancsak pótlóbusz közlekedik a Fehérgyarmatról 8:22-kor Debrecenben induló vonat helyett Fehérgyarmat és Nyírgelse között. Tehát a Mátészalkáról 9 óra 02 perckor induló  vonat helyett is pótlóbusz közlekedik Nyírgelse állomásig.
a_11.png

Vágányzári menetrend miatt változik egyes buszok menetrendje.

2019. május 4-től 2019. május 26-ig a 100 Szolnok - Debrecen - Nyíregyháza - Záhony - [Chop] vasútvonalon Kaba - Hajdúszoboszló állomások között végzett pálya karbantartási munkák miatt több a 110-es vasútvonal vonataihoz csatlakozást biztosító buszjárat menetrendje megváltozik.

4330 Mátészalka - Vállaj autóbuszvonalon


• a Vállaj, újtelep megállóhelyről munkanapokon 3.55 órakor induló, Mátészalka,
autóbusz-állomásig közlekedő 302 sz. járatot 5 perccel korábban közlekedtetjük.
Ennek megfelelően a járat Vállaj, újtelep megállóhelyről 3.50 órakor indul,
Mátészalka, autóbusz-állomásra 4.40 órakor érkezik és a közbülső megállóhelyeket
is 5 perccel korábban érinti.


4332 Mátészalka - Nyírmeggyes - Nyírbátor autóbuszvonalon


• a Nyírkáta, aut. ford. megállóhelyről munkanapokon 4.00 órakor induló, Mátészalka,
autóbusz-állomásig közlekedő 302 sz. járatot 5 perccel korábban közlekedtetjük.
Ennek megfelelően a járat Nyírkáta, aut. ford. megállóhelytől 3.55 órakor indul,
Mátészalka, autóbusz-állomásra 4.40 órakor érkezik és a közbülső megállóhelyeket
is 5 perccel korábban érinti.


4369 Nyírbátor - Nyírcsászári - Kántorjánosi autóbuszvonalon


• a Nyírbátor, vasútállomásról a hetek utolsó iskolai előadási napján 19.25 órakor
induló, Kántorjánosi, vegyesbolt megállóhelyig közlekedő 361 sz. járatot 25 perccel
később közlekedtetjük. Ennek megfelelően a járat Nyírbátor, vasútállomásról 19.50
órakor indul, Kántorjánosi, vegyesbolt megállóhelyre 20.20 órakor érkezik és a
közbülső megállóhelyeket is 25 perccel később érinti.



4370 Nyírbátor - Baktalórántháza - Vásárosnamény autóbuszvonalon


• a Nyírbátor, vasútállomásról a hetek utolsó iskolai előadási napján 19.30 órakor
induló, Kántorjánosi, vegyesbolt megállóhelyig közlekedő 383 sz. járatot 20 perccel
később közlekedtetjük. Ennek megfelelően a járat Nyírbátor, vasútállomásról 19.50
órakor indul, Ófehértó, vá. megállóhelyre 20.14 órakor érkezik és a közbülső
megállóhelyeket is 20 perccel később érinti.


4373 Nyírbátor - Vállaj - Mérk autóbuszvonalon


• a Nyírbátor, vasútállomásról a hetek utolsó iskolai előadási napján 19.30 órakor
induló, Bátorliget, isk. megállóhelyig közlekedő 395 sz. járatot 20 perccel később
közlekedtetjük. Ennek megfelelően a járat Nyírbátor, vasútállomásról 19.50 órakor
indul, Bátorliget, isk. megállóhelyre 20.24 órakor érkezik és a közbülső
megállóhelyeket is 20 perccel később érinti.


4375 Nyírbátor - Nyírbéltek - Nyírlugos/Penészlek autóbuszvonalon


• a Nyírbátor, vasútállomásról a hetek utolsó iskolai előadási napján 19.30 órakor
induló, Penészlek, aut. ford. megállóhelyig közlekedő 383 sz. járatot 20 perccel
később közlekedtetjük. Ennek megfelelően a járat Nyírbátor, vasútállomásról 19.50
órakor indul, Penészlek, aut. ford. megállóhelyre 21.28 órakor érkezik és a közbülső
megállóhelyeket is 20 perccel később érinti.


Miskolc, 2019. május 2.


Észak-magyarországi Közlekedési
Központ Zrt

 

cimlap_29_1.jpg

Karbantartásra kötelezik a Seregély utcai épület tulajdonosát.

Két hónapja  írtunk arról, hogy Mátészalkán omladozik a Seregély utca egyik kőkerítése, és ez komoly veszélyt jelent a gyalogosokra. Az egyenként több száz kilót nyomó betontömbök bármelyik pillanatban  a járdán landolhatnak. Pár hete helyszíni szemlét tartott  az illetékes szerv, a részünkre most megküldött tájékoztatás szerint jókarbantartási  kötelezési eljárás indult az ügyben.

Ez örvendetes hír, de a veszélyre a mai napig sem egy tábla, sem pedig egy kordon nem hívja fel a figyelmet.

 

jokarbantartas.png

 

img_20190227_140923_1.jpg

Ismét jelentős késés a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon.

A 14 óra 23 perckor Fehérgyarmatról indult, Debrecen felé közlekedő vonat pár métert bírt csak megtenni. Önkéntes tudósítóink a helyszínről küldtek fotókat, a késés jelenleg csaknem 100 perc. Exkluzív információnk szerint tolató üzemmódban hagyták a mozdonyt, így az pár méter után automatikusan befékezett és nem oldott ki. A kalauznő és a műszakos váltókezelő telefonált folyamatosan, hogy mi a teendő. Több utas leszállt a szerelvényről a sok várakozás miatt- írta egy érintett.

Szakértőnk szerint az alábbi történhetett: a mozdonyvezető menetiranyt váltott Fehérgyarmaton, és tolató üzemmódban hagyta a vonatbefolyásoló berendezést, ez 40 km/h felett leold (kényszerfékez).

58376741_2262904610695517_6817003703170498560_n.jpg

58419627_2250722448512770_3988322037113290752_n.jpg59286126_580611652423901_7803301728190726144_n.jpg

Nyírkáta több utcájában kóbor ebek tartják rettegésben az embereket.

Nyírkátáról érkeztek megkeresések a  MátészalkaLeaks csoporthoz. Levélíróink azért fordultak hozzánk, mert a község több utcájában csak felnőtt  kísérettel tudnak a gyermekek közlekedni,  de a felnőtt lakosság is gyakran csak botokkal és kövekkel felszerelkezve tud eljutni a buszokhoz.

Levélíróink szerint a legveszélyesebb utcák a  A Damjanich, Bátori és Meggyesi. Az egyik érintett levelében  leírta - gyermekeit minden nap kísérnie kell valakinek , mert a Meggyesi utcán a kutyák megtámadják őket. Egy másik érintett pedig azt írta, hogy a dolgozói buszjárathoz úgy tud eljutni, ha  kövekkel és botokkal felszerelkezve indul el.

A MátészalkaLeaks csoport közérdekű bejelentéssel élt az érintettekkel karöltve annak érdekében, hogy az  áldatlan állapotok megszűnjenek.

20180410_121907.jpg

Fotó: illusztráció

Helyszíni szemlét tartanak az omladozó kerítés miatt.

Cirka egy hónappal ezelőtt arra hívta fel figyelmünket egy olvasónk, hogy a Seregély utcán található, volt Máté édességáruház kőből készült kerítése balesetveszélyessé  vált, az egyenként több száz kilót nyomó betontömbök bármelyik pillanatban  a járdán landolhatnak.

Akkor a levélíróval közösen közérdekű bejelentést tettünk Mátészalka Város Műszaki Irodája felé. A napokban az ügyben elmozdulás következett be, hiszen az ügy átkerült a  Mátészalkai Járási Hivatal építésügyi osztályához és a következő héten helyszíni szemlét tartanak.

Részlet a levélből:

 

1_4.png

 

Közel egy hónapja romlott el a lift a mátészalkai kórház belgyógyászati osztályán.

Több olvasónk is jelezte, hogy közel egy  hónapja a mátészalkai kórház belgyógyászati osztályán nem működik a lift. A beteghordók,  és hozzátartozók az ölükben hordják, viszik a betegeket, ahogy tudják fel, és le. Az étkeztetést is nehezen tudják megoldani -mesélte egy beteg, mert azt is a lépcsőkön kell feljuttatnia a személyzetnek.

A MátészalkaLeaks csoport közérdekű bejelentést tett annak érdekében, hogy megszűnjön az áldatlan állapot.

 

lift.jpg

Illusztráció

A 418 153-as mozdony ma gyulladt ki harmadik alkalommal.

Ahogyan azt már kommunikáltuk olvasóink felé, a mai napon a Mátészalkáról 15 óra 02 perckor induló,  Debrecen irányába közlekedő személyvonat mozdonya Nyírbátor állomáson kigyulladt.

Az egyik vasúti Facebook csoportban azt írták, hogy nyolc év alatt a 418 153-as mozdony harmadjára gyulladt ki.

 

 

csiga_komment.jpg

 

 

 

 

 

Utasok  beszámolója:

 

Fülhallgatót használtam a vonaton úgyhogy csak onnan gondoltam hogy baj van, hogy körülöttem mindenki leszállt a tájékoztatás elég rossz volt mert a kalauznő volt a közvetlen információforrás (akinek millió telefonhívása volt és szegény nem tudott több felé válni). Kb. mindenki értesült róla,  hogy mikor jön a Hétmérföldes és hogy nem kell pótjegy a kalauz mondta egy nagyobb csoportnak és onnan terjedt- írta Gábor.

A 6313-as személy (Fehérgyarmat - Debrecen) számú vonat miután beért Nyírbátorba ( kigyulladt a mozdonya). Az utasok pedig semmilyen tájékoztatást nem kaptak .Nagyon sokan  elindultak a kb. 15 percre lévő buszmegállóba , hogy elérjék a buszt.  Köszönjük ismét a MÁV-nak :( A lányom osztálytársáért én mentem ki , hogy elérje a debreceni buszjáratot (16  óra 22 p.) -írta Magda.

Én is a gyermeket vittem a vonathoz, már messziről látni lehetett a tűzet ! Szerencsére nem történt tragédia! Viszont a jegyvizsgáló hölgyet szeretném megdicsérni, ő volt az egyedüli dolgozó aki a lélekjelenlétet megőrizve intézkedett ! A hölgy volt egyedül aki figyelmeztette az utasokat és tűzoltót hívott! A jegyárusító hölgy felkészületlen volt   szerintem egy ilyen helyzetre ! Az utasoknak információkra van ilyen szüksége, ami elmaradt! - írta Andrea

57056179_1786038371497809_5857093536310099968_n.jpg
56375754_426131214630003_7987800913202905088_n.jpg

Ramaty állapotban van a buszmegálló.

A Csokonai utcai buszmegálló elég ramaty állapotban van. Sokan használják, hiszen a helyi járat erre közlekedik. A városhoz méltatlan a jelenlegi állapota - írja István.  Azért, hogy ebben változás következzen be, közérdekű bejelentés nyújtott be Mátészalka Város Önkormányzatához.

a1.jpg

a2.jpg

 

 

Egyelőre biztosan nem újul meg a debreceni Nagyállomás és környezete.

Az anyagi erőforrások hiányoznak.

Több éve beharangozták, minden tanulmányt, tervet elkészítettek, minden  engedélyt megszereztek, mégsem kezdődik a debreceni Intermodális központ építése.

A MátészalkaLeaks csoport közérdekű adatigénylésben kérdezte a NIF Zrt-t, hogy megvalósul-e a közeljövőben a beruházás.

A válasz szerint csak 22,05 milliárd fortint áll rendelkezésre, pedig a megvalósítás költségeit már 2017-ben is 34 milliárd forintra becsülték.

A beruházás műszaki tartalmáról részletes infókat itt olvashatnak.

 

 

Tisztelt Adatigénylő!

 

Megkeresésére az alábbi választ adjuk:

 

  1. Van-e anyagi forrás a debreceni intermodális központ építésére?

 

A Kormány az intermodális csomópont projektek megvalósításához szükséges intézkedésekről szóló 1696/2018. (XII.17.) Korm. határozatával elrendelte, hogy az innovációért és technológiáért felelős miniszter az érdekeltek bevonásával végezze el többek között a debreceni IMCS projekt indokoltságának és tervezett műszaki tartalmának közlekedésszakmai felülvizsgálatát, ennek határideje  a Korm. határozat alapján 2019. március 31. Társaságunknál jelenleg 22,05 Mrd Ft összeg áll rendelkezésre a debreceni IMCS megvalósítására.

 

 

  1. Sajtóhírek ebben az évben semmiképpen sem kezdődik meg az építkezés, mert  a közbeszerzést érvénytelennek minősítették. Meg tudják ezt erősíteni?

 

A NIF Zrt. 2018-ban a fejlesztés kivitelezése érdekében feltételes közbeszerzési eljárást folytatott le. Az eljárás eredményéről szóló írásbeli összegezés alapján (amely 2018. november 9-én került kiküldésre valamennyi ajánlattevő részére) az eljárás eredményesen zárult, a nyertes ajánlatot a HUNÉP Universal Építőipari Zártkörűen Működő Részvénytársaság tette. Az írásbeli összegezés megküldését követően azonban – ahogyan azt az Európai Unió Hivatalos Lapjában TED 2019/S 012-023090. sz. alatt 2019. január 17. napján megjelent hirdetmény is tartalmazza - a NIF Zrt. a Vállalkozási Szerződés megkötésére – számára az ellenőrzési körén kívül eső, előre nem látható körülmény folytán – a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLII. törvény 131. § (9) bekezdése értelmében képtelenné vált, így tárgyi közbeszerzési eljárás alapján a szerződés nem került megkötésre.

 

Tisztelettel:

 

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

1134 Budapest, Váci út 45.

www.facebook.com/nifzrt

 

db1.png