A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

A Kossuth rádióban is szó esett a Mátészalka-Debrecen vasútvonal állapotáról.

2018. december 10. - Mátészalkaleaks

 

 

mar-a-csigagyerekek-is-lehagytak-a-vonatot-720x480.jpg

 

Repülőhíd: tegnap megtörtént a lemezek átfúrása.

Pár napja arról adtunk hírt, hogy a Repülőhídon  a csúszásmentesítéshez használt műgyanta, eltömítette a felújítás során készített furatokat. Akkor a   problémát megoldását erre a hétre vállalta a MÁV FKG KFT.

A mai napon érkezett Nagy Zoltánné építési főmérnök levele, amelyben a munkálatok elvégzéséről tájékoztatja a MátészalkaLeaks csoportot.

 

A levél:

 

kesz.png

atfurt1.jpg

 

atfurt2.jpg

A képek forrása: MÁV FKG KFT.

Repülőhíd: ismét megoldódik egy probléma.

Pár nappal ezelőtt jelzést kaptunk a Repülőhíddal (gyalogosforgalmi felüljáróval)  kapcsolatban. A bejelentő szerint esőzések után nem tud a hídról a csapadék eltávozni, így meg van a veszélye annak, hogy az a közlekedő útra fagy.

A jelzést megvizsgáltuk, jogosnak találtuk és továbbítottuk azt az illetékeseknek.

A MÁV FKG KFT. ismét korrekten állt  a problémához és válaszlevélben tájékoztatták a MátészalkaLeaks csoportot arról, hogy álláspontjuk szerint  a csúszásmentesítéshez használt műgyanta, eltömítette a felújítás során készített furatokat. A problémát még ezen a héten orvosolják.

 

A  MÁV FKG  KFT. levele:

 

valasz_2.png

 

 

rephid_vizesen.jpg

Esőzés után áll a víz a hídon.

Közvilágítás: egyelőre még marad a sötétség a Kodály utcán.

Pár nappal ezelőtt lakossági bejelentés érkezett a Kodály utcáról, ugyanis rendszeres, visszatérő probléma  az ott élők számára , hogy az egész utcában csak egy lámpa világít.

Információink szerint pár héttel ezelőtt már próbálkozott a hiba elhárításával az EON, de nem jártak sikerrel. A helyzet nem változott, így a MátészalkaLeaks csoporthoz fordultak az érintettek.

A MátészalkaLeaks csoporttal közösen közérdekű bejelentést tettek az áramszolgáltató felé, amelyre a mai napon érkezett válasz.

Az EON vizsgálatot végzett, megállapították azt, hogy kábelszakadás okozza a problémát. A hiba pontos helyét a mai napon kezdték el bemérni a szakemberek. A hiba elhárítása huzamosabb ideig fog tartani.

 

A szolgáltató levele:

 

valasz_1.png

 

46491711_513776612445642_3413026135775117312_n.jpg

                                                                     A jelenlegi helyzet.

Miért nem kapott Mátészalka-Debrecen vasútvonal Desiro vonatokat?

Számokkal alátámasztott okfejtésünket az alábbiakban olvashatják.

2018.október elsejétől két Desiro motorvonat került Debrecen környékére, erről hírt is adott az egyik  közlekedési  szaklap.

A modern vonatok a Nagykereki- Debrecen és a Füzesabony-Debrecen vasútvonalakon teljesítenek szolgálatot.Néha jut ezekből a vonatokból a Debrecen-Nyírábrány vonalra is. Ezek a járművek  a kor követelményeinek megfelelően korszerű utas tájékoztató rendszerrel, légkondicionált, részben alacsonypadlós, kerekes székek és babakocsik fogadására, négy kerékpár szállítására is alkalmas utasterekkel, valamint mozgáskorlátozottak által is könnyen használható mosdóval rendelkeznek.

A MátészalkaLeaks csoport csaknem három éve küzd azért, hogy újítsák fel a 110-es vasútvonalat, de az is a kívánalmaik között szerepel az utazóközönségnek, hogy modernebb vasúti kocsik is  közlekedjenek a jelenlegi 40-50 évesek helyett. Ne feledjük, a Desirók  2010.január 25-től már napi kilenc alkalommal  biztosították a komfortosabb utazást a 110-es vasútvonalon, de az országgyűlési választás után vissza irányították őket eredeti állomáshelyeikre.

Kíváncsiak voltunk, hogy mi alapozta meg a két döntés hátterét, így közérdekű adatokat kértünk a MÁV-tól. Az adatok megérkeztek,azokat kiegészítve népességi és átlagsebességi adatokkal tárjuk most Önök elé.

 

Nagykereki-Debrecen vasútvonal /a vasútvonal által érintett települések és azok lakosságszáma/

Sáránd 2225

Derecske 8403

Konyár  2183

Pocsaj 2642

Esztár   1335

Kismarja  1254

Nagykereki 1375

Összesen:  19 417 fő

A vonal főbb adatai:

 

Táv: 52 kilométer

Menetidő: 70 és 77 perc között

A leggyorsabb személyvonat  átlagsebessége 44,6 km/h

Éves utasforgalom, MÁV közadat + jegyvásárlási kötelezettség nélkül utazók (20%) = 427 810 fő

 

Füzesabony-Debrecen vasútvonal / a vasútvonal által érintett települések és azok lakosságszáma/

Füzesabony 7412

Mezőtárkány 1612

Egerfarmos 680

Poroszló 2920

Tiszafüred  10745

Egyek 5071

Ohat-Pusztakócs :Egyek teleüléshez tartozik közigazgatásilag

Hortobágy  1470

Kónya: Balmazújvároshoz  tartozik közigazgatásilag

Balmazújváros 17109

Nagyhát: Balmazújvároshoz  tartozik közigazgatásilag

Összesen: 47019 fő

 

A vonal főbb adatai:

Táv: 103 kilométer

Menetidő: 121 perc 

A leggyorsabb személyvonat átlagsebessége : 51,1 km/h

Éves utasforgalom, MÁV közadat + jegyvásárlási kötelezettség nélkül utazók (20%) = 624 514 fő

 

Mátészalka-Debrecen vasútvonal / a vasútvonal által érintett települések és azok lakosságszáma/

Mátészalka 16 576

Nyírmeggyes  2172

Hodász  3380

Nyírcsászári  1185

Nyírbátor  11831

Nyírbogát   3105

Nyírgelse 1112

Nyírmihálydi 2255

Nyíradony   7677

Aradványpuszta 962

Tamásipuszta:  nem ismert a lakosságszáma

Hajdúsámson 12961

Dombostanya: Debrecenhez tartozik közigazgatásilag

Összesen:   63216 fő

 

 A vonal főbb adatai: 

Táv: 78 kilométer

Menetidő: 105 perc

A leggyorsabb személyvonat átlagsebessége:  44, 6 km/h

Éves utasforgalom, MÁV közadat + jegyvásárlási kötelezettség nélkül utazók (20%) = 825 000 fő

 

Összegzés,a  MátészalkaLeaks csoport álláspontja:

A Nagykereki-Debrecen, a Füzesabony-Debrecen és a Nyírábrány-Debrecen vonalak utasforgalma együttesen alig haladja meg a Mátészalka-Debrecen viszonylat utasforgalmát. Az egyes vonalak átlagsebessége sem tartalmaz szignifikáns eltéréseket az előzőekben említett három vasútvonal javára.

A Mátészalka-Debrecen vasútvonal 83 település számára egyetlen kapocs  Debrecen és Budapest felé, hiszen ennek a vasútvonalnak a használatával lehet még jelen állapotok szerint is a leggyorsabban eljutni a hajdúsági megyeszékhelyre és a fővárosba. Ezen a 83 településen csaknem 160 ezer fő él. Az adatok nem tartalmazzák Debrecen lakosságát, akikből minden bizonnyal szintén szoktak a 110-es vasútvonalon utazni.

A 110-es vasútvonal utasai joggal várhatják el a cikkben szereplő számok alapján, hogy ezt a térségi számokhoz képest   forgalmas vasútvonalat építsék át, és tegyék alkalmassá a 80 km/órás sebességre, és az is jogos igény, hogy modern vonatok biztosítsák a közlekedést, hiszen a számok alátámasztják azt, hogy a vasútvonalban van fejlődési potenciál.

 

Az érintett 83  szabolcsi, és hajdúsági település:

kozvetlenul_erintett.png

 

 

kihasznaltsag.png

Piros számokkal jelöltük a tényleges utasszámot, amely tartalmazza a hálózati átlag  (20%) azon utasokat, akik nem rendelkeznek jegyvásárlási kötelezettséggel.

 

46368183_2005549556151092_1389613565991714816_n.jpg

Nyírábrányból érkezett Desiro.  Fotó: debreceni vonatozás Facebook oldal 

 

 

 

            

Amennyiben lesz rá forrás, 2019. II. negyedévében kezdődik Debreceni Intermodális Központ építése.

A MátészalkaLeaks csoport folyamatosan figyeli  azoknak a beruházásoknak a megvalósítását, amelyek szűkebb lakókörnyezetünk és régiónk életére nagy hatással lehetnek. Most a  Debreceni Intermodális Személyszállítási Központ beruházását figyeljük élénken. A fejlesztésről, a NIF Zrt munkatársait kérdeztük.

2018. november 7-én a NIF Zrt. eredményt hirdetett a „Debreceni intermodális személyszállítási központ és kapcsolódó létesítményeik kiegészítő tervezési feladatai és kivitelezése” tárgyú nyílt közbeszerzési eljárásban.

Az eljárás eredményesen lezárult, a nyertes Ajánlattevő a HUNÉP Universal Építőipari Zártkörűen Működő Részvénytársaság. A szerződés megkötésére a KBT 131.§ (5) bekezdése alapján a szerződő feleknek 60 nap áll rendelkezésükre az eredményhirdetést követően, amely 60 nap egyben a vonatkozó pont alapján az Ajánlattevő ajánlati kötöttségének a meghosszabbítását is jelenti.

Az összegezés kiküldését követő 10 napos szerződéskötési moratórium lejárt. Jogorvoslat a közbeszerzési eljárással szemben nem indult.

A kivitelezés, a szükséges forrás biztosítás esetén tervezetten 2019. II. negyedévben kezdődhet meg.

 

 

Tisztelettel:

 

NIF Zrt.

1134 Budapest, Váci út 45.

www.facebook.com/nifzrt

 

fopalyaudvar3.jpg

 

Friss információk: december 9-től az alábbi buszok menetrendje változik megyénkben.

Lényegi változások nem lesznek az EMKK Zrt. 2019.december 9-től érvényes helyközi busz menetrendjében. Bővülés nem tapasztalható a járatok számának tekintetében.

Pozitívum, hogy megmaradt a péntek esténként a Budapestről, Mátészalkára  érkező Kraszna Intercitytől Jármi, Őr érintésével Vajára közlekedő buszjárat.

A dokumentum ide kattintva olvasható.

 

nrl-922_mercedes_intouro_in_miskolc.jpg

2019.januárjában döntenek a 3-as számú Coop áruház sorsáról.

Egy hónappal ezelőtt számoltunk be arról, hogy a huzamosabb ideje zárva tartó,  mátészalkai 3-as számú Coop áruház  hasznosítására pályázatot  írtak ki.

A legfrissebb információk szerint több pályázat is érkezett,   de a végleges döntés 2019.januárjában fog megszületni. Két erősebb pályázat van most a bírálók előtt, azokból kerül  majd ki  a nyertes.

Ide vágó információ, hogy az áruház előtt éktelenkedő volt "zöldség és gyümölcs üzlet"  jövőbeli sorsáról kérünk tájékoztatást hamarosan az illetékesektől, mert az építmény rontja a városképet.

 

qq.png

Az áruház sorsa 2019.januárjában eldől, de mi lesz a sorsa a városképet rontó bódénak?

Így áll jelenleg az M3-as autópálya – Mátészalka – országhatár közötti kapcsolat (M-49-es gyorsforgalmi út) építésének az előkészítése.

„Magyarország rövid- és középtávú közútfejlesztéséhez kapcsolódó infrastrukturális beruházások összehangolásáról és azok 2022-ig történő megvalósításáról” szóló 1371/2016. (VII. 15.) Korm. határozat módosítása (1656/2017.(IX.13.) Korm.határozat) tartalmazza a „M3 autópálya – Mátészalka – országhatár közötti kapcsolat fejlesztésének előkészítése” tárgyú projektet és a „Magyarország rövid- és középtávú közútfejlesztéseinek 2022-ig történő megvalósításához szükséges feltételek biztosításáról” szóló 1505/2016. (IX. 21.) Korm. határozat módosítása (1982/2017. (XII.19.) Korm.határozat ) biztosítja a projekt megvalósításához szükséges forrást és a projekt megvalósításának tervezetett ütemezését.

 

A tervezett gyorsforgalmi út két szakaszra osztható:

-        M3 autópálya – Ököritófülpös közötti (környezetvédelmi engedéllyel már rendelkező) szakasz

-        Ököritófülpös – országhatár (Csenger) közötti szakasz (környezetvédelmi engedéllyel még nem rendelkező)

 

Az M3 – Ököritófülpös közötti szakasz rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel. 2018. április 18-án a szakasz engedélyezési és kiviteli terveinek készítésére vonatkozó ajánlati felhívás megjelent, a közbeszerzési eljárás folyamatban van.

 

Az Ököritófülpös (Mátészalka) – országhatár közötti szakaszra vonatkozóan a tanulmányterv, megvalósíthatósági tanulmány, környezeti hatásvizsgálat elkészítése, valamint környezetvédelmi engedély megszerzésére irányuló közbeszerzési eljárás lezárult. A tervezési szerződés megkötése 2018. június 15-én a nyertes alánlattevő RODEN Kft.-vel megtörtént, a tervezési munka folyamatban van, -  írta a NIF Zrt, a MátészalkaLeaks csoport kérdésére válaszolva.

 

gyorsforgalmiut99.jpg

 

Talán véglegesen megoldódik a Rácz kerti szennyvíz probléma.

Lassan három éve járnak szennyvízben egy jelentősebb mennyiségű csapadék esetén  a Rácz kerti lakótelepen, a Báthory tér elején. Többszöri közérdekű bejelentés után  ez év februárjában jutott el olyan fázisba az ügy, hogy a szolgáltató a Nyírségvíz Zrt. ipari televízióval megvizsgálta az említett szakaszt, amelyről szakvélemény is készített.

A napokban  megkezdték a hiba feltárását a szakemberek, amelyről képeket a lentiekben láthatnak.

 

img_20181122_153528.jpg

img_20181122_153507.jpg

Már nyilvános a mátészalkai közmeghallgatás időpontja.

Mátészalka Város Képviselő-testülete 2018.november 29-én,  17 órai kezdettel tartja éves közmeghallgatását, amelyre várnak mindenkit akit érdekelnek a helyi közügyek.

Amennyiben van olyan kérdése, amely közügy, tegye fel azt az eseményen. A közmeghallgatáson elhangzott, helyi közügyekkel kapcsolatos kérdésekre a képviselő-testület többnyire azonnal válaszol, bonyolultabb ügyekben pedig írásban.

A közügy fogalma: olyan társadalmi vagy társadalmi hatással bíró jelenségek minősülnek közügynek, melyek a közfelfogás szerint az egyén, azaz egy-egy ember érdekein túl mutatnak, és az egész közösség számára fontossággal bírnak.

A MátészalkaLeaks csoport egy Facebook eseményt erre az alkalomra, amely  azt a célt szolgálja, hogy minél többen értesüljenek a lehetőségről.

 

kozmeghallgatas1.jpg

Helyszín: Mátészalka, Hősök tere 9. III.emeleti tanácskozó terem

Időpont:  2018.november 29. 17 óra

 

 

 

 

 

Friss hír: megmenekült a bezárástól a két megyei vasútvonalunk !

Vizsgálják a fejlesztési lehetőségeket.

Pár nappal ezelőtt elsőként adtunk hírt adtunk arról, hogy  a  MÁV - Start Zrt a napokban pályázati felhívást tett közzé, amelyben azt írják, hogy a 2018/2019. évi menetrendtől kezdődően a MÁV-START Zrt. a 113. számú Nyírbátor-Nyíregyháza és a 114. számú Mátészalka-Csenger vasútvonalakon a vasúti személyszállítási közszolgáltatást közúti jármű alkalmazásával kívánják  biztosítani.

A hírt bejárta az egész hazai sajtót, komoly elemzést készített a Közlekedő Tömeg Egyesület de a VDSZSZ, a legszervezettebb  hazai vasúti szakszervezet és tiltakozásba kezdett. Az elmúlt percekben érkezett a Szabolcs Online szerkesztőségébe az örvendetes hír a Nemzeti Innovációs és Technológiai Minisztériumtól, amelyben az alábbiakat közlik.

 

"Nincs semmiféle döntés a vasúti közlekedés átmeneti autóbuszos pótlásáról a két szabolcsi vonalon vagy bárhol másutt. A MÁV-START a közelmúltban a megrendelő tárca jóváhagyásával meghirdetett 2018-2019. évi menetrend szerint biztosítja a vonatközlekedést saját viszonylatain december közepétől is. A közlekedésért felelős minisztérium 2010 óta változatlan alapkoncepciója, hogy a közösségi közlekedés gerincét a vasút adja. Az autóbuszos helyközi járatok elsődleges feladata a ráhordás biztosítása. A vasúti mellékvonali szolgáltatások jövőképe minden viszonylatra egyedileg, a fejlesztési lehetőségek, meglévő és esetleges újabb funkciók felülvizsgálata alapján, a gyors, kényelmes és olcsó utazáshoz fűződő utasigényekhez igazodva alakítható ki. A közösségi közlekedés hatékonyságának növelését szem előtt tartó lépések kidolgozás alatt állnak, azokról a felülvizsgálat eredményei alapján a kormány a későbbiekben dönthet ” – olvasható az ITM Kommunikációs Főosztályának leveléből."

 

maxresdefault_1.jpg

 

 

 

 

Két hét múlva életbe lép az új autóbusz menetrend, de a minisztérium még nem fogadta el a menetrend tervezetet.

2018.december 9-től az új menetrend szerint közlekednek majd az EMKK Zrt. buszjáratai. A MátészalkaLeaks csoport levélben kereste meg a buszos szolgáltatót, ugyanis úgy gondoltuk, hogy a menetrendváltozás előtt  bő két héttel már publikus az új menetrend.

Tévedtünk, hiszen a buszos közszolgáltatást végző cég szerint még nem került a menetrendtervezet elfogadásra a Nemzeti Innovációs és Technológiai Minisztérium által.

Az EMKK Zrt. levele:

 

a.png

Felszerelték a kézfertőtlenítő adagolókat a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon közlekedő vasúti kocsikba.

Ahogyan arról két hete beszámoltunk,  18 hónapnyi küzdelmünk után lépésre szánta el magát a MÁV, és kézfertőtlenítő adagolókat szerelnek fel a  Mátészalka-Debrecen vasútvonalon közlekedő vasúti kocsikba.

Az adagolók felszerelése megtörtént a napokban, így ez a jogos igénye teljesült az utazóközönségnek.

A vasúttársaság az elmúlt hónapokban igyekszik a vasúti kocsik tisztításának tekintetében előrelépést elérni, így például debreceni munkavégzési helyszínnel tisztítási átvevő pozíciót hoztak létre, akinek a feladata:

  • a vasúti járművek tisztításához szükséges feltételek biztosításának megszervezése és koordinálása
  • a megtisztított járművek tisztasági minőségének ellenőrzése és a kapcsolódó adminisztráció elvégzése
  • a járműtisztítási tervek elkészítésében való részvétel
  • a tisztítást érintő utas panaszok kivizsgálása

 

A Mátészalka-Debrecen vasútvonalon az elmúlt hónapokban a vasúti kocsik tisztasága szemmel láthatólag nőtt.

 

img_20181120_155253.jpg

Korszerű kézfertőtlenítő adagolók kerültek felszerelésre.

img_20181120_155306.jpg

Egészégügyi papír és kéztörlő is van.

Megszűnik a vasúti személyszállítás Mátészalka és Csenger, valamint Nyírbátor és Nyíregyháza között !

Felújítás vagy költségtakarékossági meggondolás áll a háttérben?

Pár napja még örvendetes hírről számoltunk be, hiszen a menetrendi tervezet szerint utasbarát lett (volna) 2018.december 09-től a Mátészalka-Csenger vasútvonal menetrendje. Most újabb hír látott napvilágot, ugyanis a  MÁV - Start Zrt a napokban pályázati felhívást tett közzé, amelyben azt írják, hogy a 2018/2019. évi menetrendtől kezdődően a MÁV-START Zrt. a 113. számú Nyírbátor-Nyíregyháza és a 114. számú Mátészalka-Csenger vasútvonalakon a vasúti személyszállítási közszolgáltatást közúti jármű alkalmazásával kívánja biztosítani.

A hír előtt értetlenül állunk, hiszen a MÁV menetrendi keresőjében a 2018/2019.évi menetrendben már szerepelnek a vonatok, nyoma sincs a vonatok busszal való helyettesítésének.

A MátészalkaLeaks csoport az ügyben a Északkelet-Magyarországi Közlekedésszervező Irodához és a MÁV-hoz fordult. Amennyiben választ kapunk arra, hogy felújítás miatt vagy költségtakarékossági megfontolások miatt történik az intézkedés, azonnal tájékoztatjuk olvasóinkat.

Egyik informátorunk szerint: ez esetben nem a kormány akarata van a vasútvonal bezárása mögött, hanem a MÁV-Start vezetésének pótcselekvéséről van szó. A cég idén 7 milliárd forintos hiány termelt, amit ezzel a látszatintézkedéssel próbálnak ellensúlyozni

 

 

 maxresdefault.jpg

 

 

Nem támogatták a középiskolások kérését, így marad a rohanás a fehérgyarmati buszhoz.

Két héttel ezelőtt új ügybe kezdett bele  a MátészalkaLeaks csoport több olyan középiskolással karöltve akik Fehérgyarmaton élnek, de Mátészalkán tanulnak és nap mint nap bejárnak a mátészalkai középiskolákba.

A fiatalok problémája az, hogy a 7. óra végeztével szinte futniuk kell a mátészalkai  buszállomásról 13 óra 40 perckor Fehérgyarmatra induló buszhoz, és a MátészalkaLeaks sikerein felbuzdulva úgy döntgöttek, hogy most ők veszik kezükbe  a sorsukat és menetrend módosítást kedvezményeznek. Azt szerették volna elérni, hogy az említett busz öt perccel később induljon Fehérgyarmatra.

Az Északkelet-Magyarországi Közlekedésszervező Iroda szakértői megvizsgálták a kérést, és az alábbi érvek miatt nem támogatták a menetrend módosítását.

 

A szakértők levele:

 

a_level_1.png

 

A szakértők levele sajnos  pontatlan,  hiszen nem csak az Esze Tamás Gimnáziumban végződik 13 óra 35 perckor a 7.óra, hanem a Gépészeti Szakközépiskolában is.

Erre bizonyíték az intézmény házirendjéből kiemelt rész:

 

gepesz.png

 

 

Lépésre szánta el magát a MÁV, decemberben kijavítják a krtikus állapotban lévő Fehérgyarmat-Tunyogmatolcs alsó vasúti szakaszt.

Pár napja számoltunk be arról, hogy a Fehérgyarmat-Tunyogmatolcs alsó vasúti  szakaszon már olyan mértékű az állagromlás, hogy a szerelvények szinte csak lépésben haladhatnak. A jelenlegi helyzetet egy utas rögzítette videóra. Az újabb korlátozások miatt napjainkban,   a megszokottól is több Fehérgyarmatról induló,  Debrecenbe közlekedő vonat késik, hiszen már Mátészalka állomásig összeszednek annyi késést, amelyet a szintén nem túl jó állapotban lévő Mátészalka és Debrecen közötti szakaszon már nem tudnak ledolgozni.

A kialakult helyzetről a vasúttársaságot kérdeztük, akik a következő tájékoztatást adták:

 

fgyarmat.png

 

 

Folyamatban a belvárosi, veszélyes épület ügye.

Huszonöt nap az ügyintézési határdiő, külföldi származásúak a tulajdonosok.

Egy hónapja zajlik a Mátészalka belvárosában található volt Boszorkány falatozó épületének ügye. A forgalmas járdaszakasz mellett található építmény omladozik, arról rendszeresen hullik a vakolat, és nagy a veszélye annak, hogy a közeljövőben nagyobb darabok is leszakadhatnak belőle. 

Közérdekű bejelentés nyomán a Mátészalkai Járási Hival Építésügyi oszálya a helyszínen tájékozódott, a bejelentést jogosnak taláta, és jókarbantartási kötelezési eljárást indított.

Az erről szóló dokumentumot megküldték részünkre, amelyet egyes érzékeny adatok kitakarásával hozzuk nyilvánosságra.

A céginformációs adatbázis szerint a cég jelenleg is aktívan működik, jegyzett tőkéje 23 millió forint, tulajdonosai külföldi származásúak.

A levél:

1_20.png

2.png

3.png

4_1.png

5.png

 

 

Siker: idén téltől lesz kérfertőtlenítő kihelyezve a Mátészalka-Debrecen vasútvonal járatain !

18 hónap alatt változást értünk el.

A MátészalkaLeaks csoport és  a  Mátészalka-Debrecen vasútvonalat rendszeresen használó emberekkel karöltve  18 hónapja küzdenek azért,   hogy a 110-es vasútvonalon biztosítsa a MÁV a téli kézmosási vagy kézfertőtlenítési lehetőséget az utazóközönség számára.

Hiszen ahogy az köztudott, minden télen a fagyok beálltával  a vasúttársaság a 110-es vasútvonalon leengedi a vasúti kocsik tartályából a   kézmosáshoz használatos vizet (hogy a tartályok ne fagyjanak el),  és így nem lehet a téli hónapokban kezet mosni.

A MátészalkaLeaks csoport a 18 hónapos munka során szinte minden szintet bejárt.

Jeleztük a problémát, és a különféle törvények, vasúti szabályzat megszegését  a vasúttársaságnak. Mivel ez nem vezetett eredményre, ezért kikértük a megyei tiszti főorvos véleményét, és eljutott a vasútvonalat használók panasza a legmagasabb szintre is, ahol a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Piacfelügyeleti  és Utasjogi Főosztálya elutasította a panaszt, mert  ahogyan azt írták: "a Vasúti Igazgatási Szerv megállapította, hogy sem ők, sem pedig más hatóság sem rendelkezik az ügyben hatáskörrel, így a  kérelem visszautasításának van helye"

Volt amikor elégedetlenségi akciót szerveztünk, felszereltük szappannal, kéztörlővel, egészségügyi papírral a vasúti kocsik illemhelyiségét, soha nem adtuk fel.

Számtalanszor elutasították a vasútvonalat használók igényét. Előbb pénzhiányra hivatkoztak, majd arra, hogy nem lenne aki feltöltse a kézfertőtlenítő adagolókat és nincs ennek megfelelő kialakítása.  Folytattuk tovább a küzdelmet.

 

A média folyamatosan nyomon követte az eseményeket. Még 2017.áprilisában a balkáni állapotokról,  2018. februárjában már a vasúttársaság  jogszabálysértéséről cikkeztek, egyenesen Szappan-gate ügyet emlegetve.

 

Az ügy a napokban sikerrel zárult, hiszen az Északkelet-Magyarországi Közlekedésszervező Iroda tájékoztatása szerint, " a 110-es vonalon közlekedő kocsikba megtörtént a kézfertőtlenítő adagolók beszerzése, hamarosan beszerelik azokat" -írta levelében Szabó Tamás Bálint, irodavezető.

Tudjuk, hogy alapkövetelmény teljesült most a  Mátészalka-Debrecen vasútvonalon, de mégis nagy eredménynek tartjuk ezt, hiszen  a 18 hónapos küzdelem során megmutatták az emberek azt, hogy a közösségi összefogással komoly eredményeket lehet elérni.

 

904-5407-kezmosas-kotelezo-m.jpg