Rendkívül sokan érdeklődnek csoportunknál arról, hogy milyen stádiumban vannak jelenleg az M49-es gyorsforgalmi-Mátészalka-országhatár közötti gyorsforgalmi út projekt előkészítő munkái. A MátészalkaLeaks csoport folyamatosan böngészi és elemzi a különböző testületek gyűléseinek előterjesztéseit. Így tudunk Önöknek most is a legújabb információkkal szolgálni.
Első szakasz:
Az M3-as autópálya és Ököritófülpös közötti 25, 67 kilométer hosszú első szakasz környezetvédelmi engedéllyel már rendelkezik. Jelenleg tart az engedélyezési tervek elkészítésére, az építési engedély megszerzésére, a kiviteli és kisajátítási tervek elkészítésére vonatkozó tervező munka, amely még 2019. márciusában kezdődött. A tervező által a tervek 2019.december 30-án benyújtásra kerültek az illetékes hatóságok felé, amelyek eredményeképpen 2020.január 30-án a főpálya tekintetében az építési engedély kiadásra került. A kiviteli tervek elkészítésére irányuló közbeszerzési eljárás 2020. első negyedévében fog kiírásra kerülni.
Ezzel a szakasszal kapcsolatos hír még, hogy a tervek szerint új Kraszna híd építése válik szükségessé..
Második szakasz:
Az Ököritófülpös- országhatár 19, 67 kilométeres szakasz tárgyában a tanulmányterv, a megvalósíthatósági tanulmány, környezeti hatásvizsgálat elkészítése, valamint a környezetvédelmi engedély tárgyában a tervezői szerződés még 2018. június 15-én került aláírásra. Azóta már a tervezői munka eredményeképpen beadott két nyomvonal közül kiválasztották a "B" jelűt, amely környezetvédelmi engedélyt kapott 2019. október 15-én, amely mára már jogerőssé vált.
A határmetszési pont vonatkozásában a román fél elfogadta a magyar javaslatot, mely szerint a Szamos déli partján közelíti majd meg az épülő gyorsforgalmi út a határt. A határmetszési pontról a későbbiek során majd kormánydöntés és kétoldali kormánymegállapodás lesz szükséges.
A nyomvonal