A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Buszos problémák Debrecen és Mátészalka között.

Olyan busz is nyújt szolgáltatást, amely tegnap is lerobbant, és a múlt héten is többször kellett menteni. Persze hogy ma is beadta a kulcsot...

2019. január 22. - Mátészalkaleaks

Debrecen-Ököritófülpös. 95 kilométeres távolság. Az EMKK buszjáratai segítségével (Debrecen-Mátészalka, illetve Mátészalka-Csenger) ezt a távolságot 139 perc alatt lehet leküzdeni napjainkban. Már ha  a technikai is úgy akarja, mert ugyanis az EMKK által üzemeltetett Debrecen- Mátészalka buszjáratra beosztott busz ma is,  és tegnap is lerobbant,de hogy még abszurdabb legyen a történet  a múlt héten is többször kellett menteni ezt a járművet.

Bedő Sándor szeret utazni, gyakran veszi igénybe az EMKK buszjáratait. Ma Debrecen és Ököritófülpös között utazott, és a 139 perces menetidő helyett 13 óra 44 perc helyett csak 16 óra 20 perc körül érkezett meg, 295 percet utazással töltve, s mindezt 95 kilométeren. Ez 19, 3 km/órás átlagsebességet jelent.

Az utazás részletes történetét a lentiekben olvashatják.

 A mai napon Debrecenből  a 11óra 25 perckor induló busszal kívántam Ököritófülpösre utazni. Amikor felszálltam a busz vezetője közölte, hogy hátsó részben talán melegebb lesz. Gyanútlanul mentem hátra,de miután elindultunk konstatáltam, hogy nem melegebb, de talán még hidegebb van. Sebaj nagykabát begombol, sál, sapka, kesztyű. Majd csak kibírjuk ezt rövidke két órát. Tévedtem. Nyíradony főterén bizony végleg megálltunk, onnan már a nagyon igyekvő sofőr sem tudott lelket verni az alig 20 éves járműbe. Telefon a műhelykocsinak, telefon a forgalomirányítónak, s jön a kihangosított telefonon a válasz, hogy majd jön a mentés  üljenek nyugodtan az utasok.

 Lényeg, hogy nagy nehezen megérkeztünk Szalkára, természetesen minden ész szerű  csatlakozást lekésve, így 16.20- kor már a célállomásra is érkeztem.

 Ami különösen bosszantó volt az amúgy sem vidámtörténetben:   Nyíradonyban felszállt egy hölgy, jegyet vásárolt Mátészalkáig, majd mikor a sofőr közölte, hogy nem tudunk továbbmenni, vissza akarta kérni a jegy árát. Ezt a sofőr megtagadta valamilyen 2 perces szabályra hivatkozva.  A lerobbanást követő kb. fél órán belül jött egy volánbusz Debrecenből Nyírbátorba. Az a megállóban nem állt meg, egy utas talán az 50 méterre lévő piros lámpánál még utol érte, felszállt rá.

 Kérdésem: a forgalomirányító nem utasíthatta volna, álljon, meg vegye fel a lerobbant busz utasait, így az utasokat megkímélhette volna a további fagyoskodástól, nem beszélve arról, hogy a mentesítő busznak nem Nyíradonyig, hanem csak Nyírbátorig kellett volna menni. Ezzel időt és energiát megtakarítva. 

Mátészalkán néhány Volános ismerőssel beszélgetve elmondtam a történetet, amelyre az volt a válaszuk, hogy ez a busz tegnap is lerobbant és a múlt héten is többször kellet menteni.

Sokszor halottam, hogy mióta Miskolc a központ, ezt a részt elnyomják, ide csak a régi lekoptatott buszok jönnek. Elég nagy baj ez is. De a forgalomirányító, egy olyan buszt vezényel egy távolsági járatra, amelyen nincs fűtés, egy héten belül többször lett mentve. Ő milyen hogy viszonyul az utasokhoz testi épségéhez, biztonságához.

És olyan jó hallgatni a debreceni busz végállomáson - amely ugyanolyan jeges, koszos, talán még rendezetlenebb mint a szalkai- a külső hangszórókból, hogy mik az utasok kötelességei, mit kell és mit nem szabad megtenniük, de a jogaikról illetve a szolgáltató tennivalóiról én egyetlen szót sem halottam.

Persze Mátészalkán ugyanezek a "kedves" információk áradnak a hangszórókból.  Köszönöm, hogy elolvasták. Én örömmel olvasom soraikat, és külön örülök, amikor egy-egy sikerrel záruló akcióról tudnak beszámolni.

Üdvözlettel: Bedő János

 

A MátészalkaLeaks csoport közérdekű adatigényléssel fordul az EMKK Zrt-hez, amelyben a következőket kérdezzük.

- Jelenleg milyen korú buszok közlekednek Mátészalka és Debrecen között?

-Ezek saját tulajdonú buszok,  vagy bérlik őket?

-Mátészalka telephelyen hány busz található? Milyen magas a  legfiatalabb és a legidősebb buszok életkora?

-Információink szerint  a mátészalkai telephelyen több bérelt,tartósan üzemképtelen vagy javíthatatlan busz áll. Igaz-e a hír? Ha igen, akkor hány buszt érint és milyen költséget jelent ez az EMKK Zrt számára?

 

6897_helykozi_buszvegallomas_debrecen.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr1114582008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.