Előzmények:
Tisztelt Mátészalkaleaks!
Éppen most szálltunk fel egy induláskor 8 fokos szerelvényre. 15:57-kor kellett volna indulnia, de csak 16:20-kor sikerült csak ez, mivel nem volt az állomáson elérhető mozdony (legalábbis nekünk ezt mondta az egyik vasutas). Viszont ez talán a kisebbik problémánk jelen pillanatban.
A külső hőmérséklet -3 fok... Mindenki sejtheti, hogy a menetszél nem éppen kellemes forrósággal tölti el az amúgy is szenzációsan szigetelt vasúti kocsikat…Még csupán 10 perce utazunk, de a lábujjaim szétfagytak, kabátban, sapkában és sálban ülünk és jelen pillanatban is állunk Apafán, talán várjuk a szemből,Mátészalka felől érkező vonatot. Talán még plusz fok van a kocsiban.. TALÁN…
Utazás utáni élménybeszámoló:
16 óra 10 perc körül bevonattak egy szerelvényt és felszállhattunk.Akkor jött egy hölgy, valamilyen ellenőr-szerű és gondolom a rutinellenőrzést végeztek, telefonáltak mivel ugye nem volt fűtés, hogy így elindulhatnak- e?
Elértek valakit akinek mondták, hogy nem indulhat annak el mivel 10 fok alatt van a hőmérséklet a vonaton.Erre válaszként az a valaki akit elértek azt mondta, hogy induljanak csak jegyzőkönyvbe kell venniük.Nagyjából ennyit sikerült kivenni a beszélgetésükből.
Viszont a két jegyvizsgáló nem akart feltétlenül elindulni mivel az idősebb úr mondta, hogy ő emiatt nem fog bíróságra járni, ha feljelenti valamelyik utas a vasutat. Felhoztak egy speckó hőmérőt, 8 fok volt a vonaton.
Próbálták vinni mindenfele, hogy legalább a 10- et érjek el, de 8,5 volt a maximum, onnan csak lefelé tudták vinni
Menet közben meg még hidegebb volt a vonaton. Nyírbátor környékén már a fűtés is kezdett érezhetőbben beindulni. (ez a 78 kilométeres út utolsó negyede). Nyugati színvonalú szolgáltatásban volt ismét részünk a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon, 18 óra 30 perc környékén értünk Mátészalkára, jelentős késéssel.
Üdvözlettel: Gergő