A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Vasút: a menetidőben nem, de másban javult a helyzet Mátészalka és Debrecen között.

2018. december 21. - Mátészalkaleaks

Itt az év vége, így mi is sorra vesszük a fontosabb ügyeinket és megnézzük azt, hogy milyen események történtek ezekben a 2018.esztendőben.

A Mátészalka-Debrecen vasútvonal teljes átépítésének, a modernebb vasúti kocsik, a téli kézmosási lehetőség hiánya, a mátészalkai vasútállomás közbiztonsági helyzete csoportunk leginkább ismert ügyei. 

Ezekben a következő dolgok történtek ebben az évben:

Átépítési ígértet a MÁV-tól, a  vasútvonal 26 kilométeres szakaszára

A 2020-ban pedig a MÁV a tervek szerint saját költségén teljesen átépíti a pálya Apafa és Hajdúsámson közötti 10 kilométeres, 2021-ben pedig a Nyírgelse és Nyírbátor közötti 16 kilométeres szakaszát.

Felújított mozdonyok érkeztek

A Mátészalka-Debrecen vasútvonalon többségében nem re motorizált (jelentése: nem felújított motorral rendelkező) M41-es mozdonyok közlekedtek. A Budapest–Lajosmizse vonalról Debrecen térségébe vezényelte a MÁV a   legjobb műszaki állapotú 418-as sorozatú mozdonyokat, így ezek  átkerülnek a Debrecen–Mátészalka vonalra. Persze így is maradtak nem re motorizált mozdonyok a 110-es vasútvonalon, ezek a mai napig is meghibásodnak. 

Javultak a téli higiéniai feltételek a vonatokon

Több év után sikerrel zárult az a ügy, amelynek az volt a lényege, hogy télen is lehessen kezet mosni a Mátészalka és Debrecen között közlekedő vonatokon. Ugyanis a MÁV minden tél kezdetén leengedi a vasúti kocsik víztartályaiból a kézmosáshoz használható vizet, így télen nincs lehetőség kezet mosni a vonatokon. Ebben az évben a MÁV kézfertőtlenítő adagolókat szerelt fel a Mátészalka és Debrecen között közlekedő vasúti kocsikra, így higiénikusabb utazási körülmények várják az utazóközönséget.

Jobban figyel a MÁV a vasúti kocsik tisztítására

 A Mátészalka-Debrecen vasútvonalon folyamatos probléma volt  a negyven évesnél is idősebb vasúti kocsik állapota, tisztasága. A vasúttársaság  az elmúlt fél évben érezhetően igyekszik a vasúti kocsik tisztításának tekintetében előrelépést elérni, így például debreceni munkavégzési helyszínnel tisztítási átvevő pozíciót hoztak létre, akinek a feladata:

  • a vasúti járművek tisztításához szükséges feltételek biztosításának megszervezése és koordinálása
  • a megtisztított járművek tisztasági minőségének ellenőrzése és a kapcsolódó adminisztráció elvégzése
  • a járműtisztítási tervek elkészítésében való részvétel
  • a tisztítást érintő utas panaszok kivizsgálás

Az intézkedések hatására nagy mértékben javult  a vasúti kocsik tisztasága, korukhoz képest sikerült olyan mértékben megtisztítaniuk azokat, hogy jó tisztasági körülmények között történjen az utazás. Jól látszik, hogy a szövet borítással rendelkező üléshuzatokat rendszeresen gépekkel tisztítják.

Újra van olyan szakasz, ahol alkalmas  a pálya a 80 km/órás menetsebességre

48 darab lassújel volt 2018.október 01-i állapot szerint a 110-es vasútvonalon. A vasúti pálya már nem volt alkalmas 80 km/órás menetsebességre. Ugyan a menetidő tovább nőtt, mert a vasútvonal leromlott állapota miatt jobbnak látták megemelni a menetidőt 90 perc környékére a 78 kilométeres távon a szakemberek, de Nyírbátor és Mátészalka között ismét vannak olyan rövidebb szakaszok, ahol 80 km/óra vagy a feletti sebességre is felgyorsul a vonat. Persze ez semmit sem ér, ha másutt pedig az alépítmények  gyalázatos állapota miatt nem tartható az amúgy is lassú menetsebesség sem.

48419227_2047945205248421_1737697910595780608_n_1.jpg

Javult a közbiztosnág a mátészalkai vasútállomáson

A MÁV ebben az évben teremőröket kezdett el foglalkoztatni a mátészalkai vasútállomáson, hiszen ahogyan azt mi is jeleztük részükre, gyakran érték atrocitások az utazóközönséget. A vasútőrök alkalmazása óta jobbá vált  a közbiztonság a vasútállomáson,a még hatékonyabb fellépés érdekében duplájára emelte  a létszámot a vasúttársaság a napokban.

 

Modernebb vasúti kocsik érkezhetnek 2019. őszétől

A tervek szerint 2019 végétől indul a korszerű emeletes, KISS  motorvonatok forgalomba állítása Budapest környékén. Ezt követően ki lehet váltani a nagy forgalmú budapesti elővárosi vasútvonalakon közlekedő, 20-05 Bhv és 80-05 BDt kocsikból álló ingaszerelvényeket amelyekből a Mátészalka-Debrecen vasútvonal is kap majd.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr6714504598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.