A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Halad az M49-es gyorsforgalmi út előkészülete.

Az Uniós közbeszerzési tájékoztatóban már megjelent a Mátészalka és Ököritófülpös közötti szakasz tervezésére a pályázat.

2018. április 17. - Mátészalkaleaks

2017.szeptemberében jelentették be,hogy elkezdődött az M3-as autópálya-Mátészalka-Országhatár közötti kapcsolat fejlesztésének az előkészítése. Akkor 2018. első negyedévére prognosztizálták a tervezési munka kezdetét.A  hírt már nagyon  várták a Mátészalka és Csengersima közötti települések lakói, hiszen a napi 13-18 ezres gépjármű forgalom miatt lényegében mindennapi veszélyben élnek az emberek, hiszen a házaik között kanyargó  49-es főúton gyakoriak a a komolyabb  balesetek. Íme egy példa.

A mai napon újabb hír látott napvilágot, hiszen most  a  Mátészalka és Ököritófülpös közötti  25, 67 kilométeres szakasz tervezésére írtak ki  pályázatot, amely megjelent az Uniós közbeszerzési tájékoztatóban. Az új útszakasz 2 x 2 sávos lesz.

A gyorsforgalmi út megtervezésénél figyelnek arra, hogy később esetlegesen autópályává lehessen alakítani a most megtervezett szakaszt. A pályán öt  csomópontot alakítanak ki:

  • a szakasz kezdetén a M3-M49-es kapcsolódásánál
  • az 1+635-ös kilométerszelvénynél Járminál
  • a 7+450-es kilométerszelvényél és a 12+600-as szelvényeknél Mátészalkánál
  • a 17+063-as szelvénynél pedig Győrtelek mellett épül ki csatlakozási pont

A pálya melett a 12+600-as és a 25+000-ás szelvénynél is kétoldali pihenőhelyet alakítanak ki.

Ezen felül Őrnél három kilométernyi, Győrteleknél négy kilométernyi, Porcsalmánál pedig szintén négy kilométernyi 2x1 sávos bekötőút fog az M49-eshez csatlakozni, ezek terveit is elkészítik a mostani kiírás keretein belül.

 

A tervezendő út műszaki tartalma:

 

Tervezési sebesség: v=110 km/h

 

Keresztmetszeti kialakítás:

 

— korona szélesség: 20 méter

— forgalmi sávok száma: 2x2 fizikai elválasztású

— forgalmi sáv szélessége: 3,5 méter

— középső elválasztó sáv szélessége: 3,0 méter

— padkaszélesség: 1,5 méter

— burkolat szélessége: 2x8 méter

 

gyorsforgalmi.jpg

Még pár év és a Mátészalka és Csengersima közötti települések lakói fellélegezhetnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr8113845474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.