A néha kellemetlen, és a nehezen hozzáférhető mátészalkai adatok lelőhelye.

Nagyszabású karbantartás, újabb mozdonyok, 2019. őszétől pedig komfortosabb vasúti kocsik Mátészalka és Debrecen között !

2018. április 13. - Mátészalkaleaks

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Mátészalka-Debrecen vasútvonal ügye. A több mint két éve folyó folyamatos munka során sikerült ráirányítanunk a figyelmet arra, hogy a vasútvonal megérett a felújításra, valamint arra is, hogy a Mátészalka környéki emberek is megérdemelnék a komfortosabb vasúti kocsikat és az üzembiztosabb mozdonyokat.

A vasúttársaság  2018. május 8. és 2018.május 31. között nagyszabású pályakarbantartást jelentett be, amelyről ide kattintva olvashat bővebben. A karbantartás a Nyírbátor- Debrecen szakaszra terjed ki, amely 58 kilométer hosszú. A (maradék) 20 kilométeres Mátészalka- Nyírbátor szakasz jelenleg is tűrhető állapotnak örvend, ott akát 80 km/órás sebességgel is száguldhatnak a  vonatok.

A karbantartás napi szinten hét járatot fog érinteni. Egyes Mátészalka és Debrecen között közlekedő vonatok csak Mátészalka és Nyírbátor állomások között fognak közlekedni, míg lesz olyan késő esti, Debrecenből Mátészalkára közlekedő járat, amelyet buszal helyettesítenek.

Fontos információ az is, hogy a Debrecen felől Mátészalkára közlekedő, reggel 6 óra 48 perckor érkező  (sok iskolába igyekvő diákot szállító) vonat csak Nyírbátor és Mátészalka között fog közlekedni, a ráhordást pótlóbuszokkal oldja meg a vasúttársaság.

A másik örvendetes hír a mozdonyokkal kapcsolatos, amelyekkel ez év márciusában meggyűlt a baja az utazóközönségnek, hiszen egy hónap alatt fél tucat alkalommal váltak üzemképtelenné, így okozva késést és bosszúságot. A  vasúttársaság örömteli fejleményről számolt be, hiszen a Budapest–Esztergom vasútvonal villamosítása után felszabadult Desiro motorvonatok a Budapest–Lajosmizse vonalon közlekednek, ahonnan a legjobb műszaki állapotú 418-as sorozatú mozdonyok átkerülnek a Debrecen–Mátészalka vonalra. Ezekkel, illetve a jelenleg itt szolgáló megbízhatóbb, fiatalabb járművekkel a közeljövőben egy olyan járműflottát kíván felállítani a vasúttársaság, amelynél jelentősen csökkenhet a műszaki meghibásodások száma, így  javulhat a menetrendszerűség.

A harmadik előremutató hír pedig a vasúti kocsikról szól. A vasúttársaság tájékoztatta csoportunkat, hogy a jövő év második felében érkeznek a KISS emeletes motorvonatok a váci és ceglédi vonalra, ezt követően jelentősebb járműflotta átcsoportosítás várható a debreceni területen. Előre láthatóan többségében 20-05-ös sorozatú kocsik biztosítanák a 110-es vonal utasforgalmának kiszolgálását.

 

20_05.jpg

                2019. őszén kerülhetnek a 110-es vasútvonalra  a komfortosabb vasúti kocsik.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mateszalkaleaks.blog.hu/api/trackback/id/tr913831926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.