Bár az RTL híradójában elhangzott, hogy a MÁV 2020-ban és 2021-ben, saját forrásaiból átépíti az Apafa-Hajdúsámson és a Nyírgelse-Nyírbátor, összesen 26 kilométer hosszú szakaszát, az elindított peticiót továbbra is alá lehet írni ide kattintva.
A szabolcsi emberek köszönik a MÁV lépését, de többet szeretnének. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium arra tett ígéretet csaknem fél éve, hogy a következő Uniós ciklusban fog megvalósulni a vasútvonal teljes átépítése.
Most ezzel kapcsolatban szeretnénk végre tisztán látni, garanciákat kapni, így az alábbi kérdéseket fogalmaztuk meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium felé.
Tisztelt Nemzeti Fejlesztési Minisztérium!
Az alábbi közérdekű adatigényléssel fordulunk Önökhöz, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján.
Adatigénylésünk az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 26.§ (1), a 28.§ (1) és a 29.§ (1) bekezdésein alapul, kérem, hogy ennek megfelelően jelen közérdekű adatokra vonatkozó megkeresésünknek 15 napon belül tegyenek eleget.
A Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítása, legutóbbi, e tárgyban tett közérdekű adatigénylésünkre nyújtott válaszuk szerint (KOM/84457-1-2017-NFM) a következő Uniós ciklusban megvalósuló projektek között szerepel. Ezzel kapcsolatban az alábbi kérdésekre legyenek szívesek válaszolni.
1,
A következő Uniós ciklus Uniós finanszírozásából megvalósuló vasúti projektjeiről megkezdődtek-e már az egyeztetések? Ha még nem, akkor mikor kezdődnek?
2,
Az egyeztetéseknek milyen fázisai vannak, milyen határidőre állhat össze a következő Uniós ciklusban, Uniós finanszírozásból megvalósuló vasúti fejlesztések listája?
3,
Történt-e változás az elmúlt hónapokban a Mátészalka-Debrecen vasútvonal fejlesztési elképzeléseivel kapcsolatban, továbbra is a következő Uniós ciklusban megvalósuló vasúti fejlesztések között szerepel? Ha van erről bármilyen, erről a tényről szóló, ezt megerősítő dokumentum, azt legyenek szívesek válaszlevelükben megküldeni.
4,
Van-e olyan bármilyen szakmai anyag, tanulmány, egyéb anyag amely a Mátészalka-Debrecen vasútvonal fejlesztési elképzeléseiről készült? Ha igen, küldjék meg válaszlevelükben részünkre.
-MátészalkaLeaks csoport-
AKI LEMARADT VOLNA, az RTL híradó riportját itt nézheti meg: